Timing is everything

Jeg havde jo lidt småtravlt i går. Min mor fylder 80 i dag og jeg skulle lige have lavet de sidste ting. Omkring kl. 20 var jeg nogenlunde færdig og satte mig sofaen for at nusse lidt med misserne og 12-årige Eika indfandt sig selvfølgelig pronto, som hun plejer.

Eika har fået fjernet en enkelt tand for et par år siden, den øverste hjørnetand i højre side. Det giver hende et lidt pudsigt look ind imellem, “Elvis-læbe”, hvor den nederste hjørnetand, skubber læben lidt op.

Mens jeg kælede med hende, sagde hun pludselig “AV” og Eika er bestemt ikke pivet. Så jeg tjekkede hende selvfølgelig straks og ser at den nederste hjørnetand stikker lige vandret ud i luften! Ja, jeg kan sgu’ godt forstå at hun sagde AV!

Jeg skal, som sagt, køre til Sjælland i dag, så hendes timing er godt nok ikke god, men sådan er det jo at have dyr og hun har ellers kun haft ganske få dyrlægebesøg i sit liv ud over de obligatoriske.

Jeg besluttede mig til at hun i hvert fald ikke kunne vente til dagen efter, for min gamle pige skal altså ikke gå og have så ondt. Så jeg fastede hende fra midnat og fik ca. ½ dosis smertestillende i hende. Jeg måtte selvfølgelig ikke kigge hende i munden, men det var jo også tydeligt at der var noget galt, så der var ingen grund til at plage hende.

Jeg fik fat i dyrlægen kl. 7 her til morgen og afleverede hende kl. 8 og hun bliver der så til i morgen, hvor jeg henter hende. Jeg er ikke glad for at efterlade hende, men under omstændighederne, er det det bedste alternativ. I de fleste andre tilfælde ville jeg have aflyst mine planer, men ikke min mors 80 års fødselsdag.

Jeg er i hvert fald glad for at jeg opdagede det og det viser hvor vigtigt det er at være opmærksom på sine dyr selvom man har travlt og der normalt aldrig er noget galt med dem.

Stakkels Eika… Godt du opdagede det, så hun kunne få hjælp nu… og ja, det er sådan man nogle gange må prioritere…
Rigtig god fødselsdag hos din mor :slight_smile:

Katte er bare så gode til timing.
God bedring til Eika.

Godt du opdagede det :slight_smile:

Rigtig god bedring med hende - det lyder jo heldigvis relativt ukompliceret.

Stakkels pige! Håber det er nemt klaret :kryds:
Håber du er i stand til at nyde festen - trods alt.

Rigtig god bedring til hende.
Dejligt med en dyrlæge som kan have “overnattende gæster”
Og jeg håber festen/ fødselsdagen gik godt.

Eika’s operation gik godt. Hjørnetanden var knækket, så det var ikke det nemmeste at få roden ud, men det gik og da jeg snakkede med dem, var hun ved at vågne op, så nu glæder jeg mig bare til at hente hende i morgen tidlig. Jeg havde bedt dem om at kigge hendes andre tænder efter, når nu hun var i narkose, men de var fine, så hun slap med skrækken.

Håber din mor og familie og venner får en god dag - Eika bliver med garanti glad for at komme hjem igen

Så er hun blevet hentet :slight_smile: Hun var MEGET frisk! :smiley:
Hun havde ædt som en tærsker og de havde været helt bekymrede over at hun konstant spiste op, for hun var jo lige kommet ud af bedøvelsen, men hun havde ikke kastet op eller noget. Hun havde været på walkabout et par gange i klinikken og måtte hentes tilbage :høhø:

Da jeg kom myldrede hun rundt inde i buret og headbuttede skiftevis mig og dyrlægen og så broooooookkede hun sig ellers :stuck_out_tongue: Det holdt sig hele vejen hjem og nu er hun så ellers ved at inspicere hjemmet for at se om alt er i orden - efter at have spist lidt mere mad. Jeg tror godt at jeg kan konkludere at hun i hvert fald ikke er traumatiseret :tihi:

Jeg fik tanden med hjem som souvenir og jeg kan godt forstå at roden var svært at få ud, men den er hel og der mangler ingen splinter og det er det vigtigste.

Og nu har hun puttet sig i sin yndlingshule, kan jeg se :slight_smile:

Dét lyder som Eika! :slight_smile: Dejligt at operationen gik så godt…

Dejlige Eika :hjerte: - godt tanden kom ud, og hun nu er tilbage i yndlingshulen i fin form!

Det var da en dejlig afslutning :slight_smile: Godt det ikke var værre og at hun ellers så fin ud.

Mange hilsener til dig og Eika - også fra hendes oldebarn, Dushara Red Alert :hjerte:

Teresa

Nogle katte “trøstespiser”, når de har været ude for noget uvant/utrygt eller noget, de ikke kan lide.
At spise er nemlig en kendt handling, de fra fødslen af forbinder med tilfredshed og tryghed (mæthed oven på sult).

Jeg ser det tit.
Når mine katte kommer hjem fra dyrlægen, skynder de sig hen og spise, og har jeg været “ond” ved dem, spiser de også lige bagefter.

Håber, fødselsdagen gik godt - 80 år er jo ingen alder i dag :slight_smile:

PS: Se Eika så mindre bøvet ud nu? :høhø:

[QUOTE=Mega;615601]Nogle katte “trøstespiser”, når de har været ude for noget uvant/utrygt eller noget, de ikke kan lide.
At spise er nemlig en kendt handling, de fra fødslen af forbinder med tilfredshed og tryghed (mæthed oven på sult).

Jeg ser det tit.
Når mine katte kommer hjem fra dyrlægen, skynder de sig hen og spise, og har jeg været “ond” ved dem, spiser de også lige bagefter.[/QUOTE]

Så på det punkt ligner de altså mennesker til forveksling :høhø:

[QUOTE=Mega;615601]Nogle katte “trøstespiser”, når de har været ude for noget uvant/utrygt eller noget, de ikke kan lide.

Jeg ser det tit.
Når mine katte kommer hjem fra dyrlægen, skynder de sig hen og spise, og har jeg været “ond” ved dem, spiser de også lige bagefter.[/QUOTE]

Ja, jeg har også sådan en kat og hun har ophøjet det til en kunstart.
Men sådan er Eika nu ikke. Sagen er at Eika ikke kan tåle vådfoder - hun kaster det hele op ca. 5 min. efter at det er indtaget uanset mærke. Men hun elsker det, så hun får det da en gang imellem alligevel og så følger jeg bare efter hende med en klud :slight_smile: Jeg er ret sikker på at hun har troet at hun var kommet i himlen med alt det vådfoder hun fik serveret og det sjove er at hun faktisk IKKE kastede op af det, for første gange i mange år. Dette kombineret med at det kan have været galt med tanden i nogle dage inden det var synligt og at hun derfor muligvis ikke har spist så meget, tror jeg er årsagen.

Jah, det gør hun jo. Men jeg savner faktisk hendes Elvis-look lidt. Det gav mig altid et smil på læben :slight_smile:

I øvrigt kan jeg melde at hun har det fortrinligt. Jeg havde aftalt med dyrlægen at jeg bare skulle give hende smertestillende, hvis jeg følte at der var et behov, men hun virker fuldstændig som hun plejer, så det har vi sprunget over.