Ting til den lille nye mis

Hej Allesammen.

Jeg er blevet henvist af en veninde som mener at det her er et godt sted at få gode råd og vejledning omkring katte :slight_smile: Så nu prøver jeg.

Jeg har fået henvist en side hvor jeg selv mener jeg har fundet alt det nyttige til den lille nye mis der flytter ind i starten af December.

Han er en Hellig Birma, og den kat vi har nu er en huskat.

Jeg har fundet:

20kg RC kitten 36
15kg kattegrus
Nye skåle til dem begge
Puttehule til dem begge
Kattetoilet (Mille har i forvejen)
Stort kattemiljø med masser af kradse muligheder, og puttemuligheder
Masser af legetøj, mus i alle størrelser osv.

Er der noget jeg har glemt?

Håber i vil give mig et hint, det er mange år siden jeg havde en racekat før, og Mille som vi har nu er drøn ligeglad, bare vi gider kæle hende og give hende mad, så interesserer legetøj osv bestemt ikke hende.

:tak: på forhånd tak.
Mvh
May

Hej May :slight_smile:

lillemissen vil nok tabe interessen for legetøjet hurtigt - men fortvivl ikke… propper, piberensere, papkasser, sølvpapirskugler skal nok fange hende… bare de er lavet af dig og bliver kastet af dig…

husk at fjerne alle planter der er giftige for missen - blot fordi husmis lader dem være betyder det ikke at lillemis gør det samme

Hvad har du købt af vådmad? killinger spiser som tærskeværker - jeg fik 2 MCO bamser hjem der spiste 400g hver hver dag til de var 7 md…

Køb evt en tube zoolac - killinger der flytter får tit dårlig mave og det vil være en god ting at kunne give missen ved første tegn på dårlig mave…

en bredtandet kam med bløde ender så missen kan vænne sig til at blive friseret

Det lyder til at du er klædt fint på til at byde din nye ven velkommen i familien. Det eneste jeg kan forslå dig er en kam af en art og måske en børste. Ved ikke lige hvor meget en birmapels kræver. Stort tillykke med familieforøgelsen.

[quote=Battlestar;494736]Hej May :slight_smile:

lillemissen vil nok tabe interessen for legetøjet hurtigt - men fortvivl ikke… propper, piberensere, papkasser, sølvpapirskugler skal nok fange hende… bare de er lavet af dig og bliver kastet af dig…

husk at fjerne alle planter der er giftige for missen - blot fordi husmis lader dem være betyder det ikke at lillemis gør det samme

Hvad har du købt af vådmad? killinger spiser som tærskeværker - jeg fik 2 MCO bamser hjem der spiste 400g hver hver dag til de var 7 md…

Køb evt en tube zoolac - killinger der flytter får tit dårlig mave og det vil være en god ting at kunne give missen ved første tegn på dårlig mave…

en bredtandet kam med bløde ender så missen kan vænne sig til at blive friseret[/quote]
Gud ja, det er da rigtig, har da slet ikke tænkt over vådfoder, hvad ville være godt til sådan en lille birmadreng? og ja den med planterne er os god, heldigvis har jeg kun en hawaii blomst der står helt oppe på reolen, hvor jeg tvivler på at selv den bedste klatre kan komme op, og ja den kam der synes jeg at have svært at finde :frowning: men kan jo være der er nogen herinde der lige ved hvor jeg finder det :slight_smile:

Ja, den der kam/børste der siger flere, men så vidt jeg ved sku der ik være meget med deres pels, men bare det at få ordnet pelsen er nok dejligt hvis man er vant til det, så jeg skal da bestemt have fundet en :slight_smile: Tak for rådet

jeg ved du kan få den hos Ann Dorrit - hun bor lige nede i Greve så det er kun 20 min fra dig…

og så tilføjer jeg lige at hendes shop hedder http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-front.htm

og at du nok blot skal sende hende en mail :slight_smile:

den ka er go til at starte op med, for den har både bred og smal og har bløde tænder… det er jo kun til at vænne missen til det - skarpe kamme og filterknusere kan tids nok komme i brug :slight_smile:

blot den er vant til frisering og kloklip - så går det hele :slight_smile:

:flag:

Tillykke med din nye killing.

Husk også, at killinger er ALLE steder - så sådan noget som snore fra persienner, et åbent toiletbrædt, og et køkkenskab med farlige kemikalier skal være killingesikre.

:):slight_smile:

Husk også, at åbne vinduer er meget spændende, og en killing kan komme ud af den mindste sprække.

Det virker måske lidt voldsomt lige nu med alle de gode råd, men det bliver hurtigt en vane.
:pote::pote:

[quote=Battlestar;494765]

jeg ved du kan få den hos Ann Dorrit - hun bor lige nede i Greve så det er kun 20 min fra dig…

og så tilføjer jeg lige at hendes shop hedder http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-front.htm

og at du nok blot skal sende hende en mail :slight_smile:

den ka er go til at starte op med, for den har både bred og smal og har bløde tænder… det er jo kun til at vænne missen til det - skarpe kamme og filterknusere kan tids nok komme i brug :slight_smile:

blot den er vant til frisering og kloklip - så går det hele :)[/quote]
:slight_smile: Det var da yderst hjælpsomt, så må jeg hellere få smidt hende en mail, så jeg også har kam klar til ham når han kommer :slight_smile: Tusind tak for hjælpen

Husk også, at killinger er ALLE steder - så sådan noget som snore fra persienner, et åbent toiletbrædt, og et køkkenskab med farlige kemikalier skal være killingesikre.

Husk også, at åbne vinduer er meget spændende, og en killing kan komme ud af den mindste sprække.

Det virker måske lidt voldsomt lige nu med alle de gode råd, men det bliver hurtigt en vane.
:pote::pote:[/quote]
Heldigvis har vi jo en mis i forvejen som var meget lille da vi hentede hende hos nogen der ville gøre meget grimme ting ved hende hvis hun ikke blev hentet omgående. Så det med at de er alle steder, det kender vi alt til, det er Mille stadigvæk, og det er også helt iorden :slight_smile: men tak for rådet, skal lige have bundet snorene op fra persiennerne igen, den havde jeg glemt, da vores mis nu er voksen :slight_smile:

Tillykke med den lille…
Det ser ud til, at du har fået nogle gode råd…:slight_smile:
Så du vil være godt klædt på til den kommer:hjertehop:
Håber du lægger nogle billeder herinde…:tihi:

:sorry:

Så denne tråd først - nu fik jeg læst din anden tråd og kan se, at du har kat i forvejen… lidt flovt, men det var sendt i en god mening…

:slight_smile: :inlove: -engel

[quote=Saphiira;494777]Tillykke med den lille…
Det ser ud til, at du har fået nogle gode råd…:slight_smile:
Så du vil være godt klædt på til den kommer:hjertehop:
Håber du lægger nogle billeder herinde…:tihi:[/quote]
Jeg ved ikke om min opdrætter vil have noget imod det, men har da et enkelt billede eller to af ham allerede, resten får jeg på en CD når han skal hentes, men ja har fået mange gode råd, og det er dejligt folk er hurtige og søde :slight_smile:

:pote::pote:[/quote]

Det var li’e det jæ vil ha’ sagt :høhø:
Det er nemlig også noget jeg frygter meget altså især snore fra persienner og åbent toiletbræt og åbne vinduer.

Men ellers er det godt at gemme papkasser, lukke dem og skære små huller i et par steder som de lige kan komme igennem.

Stuebambus er godt at bruge som “kattegræs”
Hilsen Lisbeth

Hehe, hvornår får du ham? :wehuu:

Så denne tråd først - nu fik jeg læst din anden tråd og kan se, at du har kat i forvejen… lidt flovt, men det var sendt i en god mening…

:slight_smile: :inlove: -engel[/quote]
Det gør absolut intet :slight_smile: Skal du ikke være flov over :slight_smile:

Han kommer hjem 6. December :slight_smile: og jeg har selv fået lov til at navngive ham, og da han er fra et A kuld, hedder han nu Aladdin og opdrætter er ved at vende ham til det :slight_smile:

[quote=Coon Danica;494785]Det var li’e det jæ vil ha’ sagt :høhø:
Det er nemlig også noget jeg frygter meget altså især snore fra persienner og åbent toiletbræt og åbne vinduer.

Men ellers er det godt at gemme papkasser, lukke dem og skære små huller i et par steder som de lige kan komme igennem.

Stuebambus er godt at bruge som “kattegræs”
Hilsen Lisbeth[/quote]

-engel-engel

To sjæle, én tanke.

Jeg har den dybeste respekt for snore, siden Silke som killing hang fast i en snor der hang og dinglede med noget legetøj for enden.

:uha::uha:

Hun hang fast i den, da hun kom med 450 km i timen og fik snoet snoren rundt om benet og jeg tør slet ikke at tænke på, hvad der var sket hvis jeg ikke havde været hjemme.

:brist:

Så snore er bandlyst, de er kun fremme når vi leger og bliver strax efter gemt af vejen…

:slight_smile:

hvis du alligevel er hos Ann Dorrit - så forhør dig om hun har nogle prøver på FP 21 (feline porta 21) vådmad

det er et af de mest berømmede mærker herinde… sammen med applaws, almo nature, bozita og til dels også hills og Animonda…

men tror overvægten ligger på FP 21 hvis du spørger rundt… og de fleste katte er glade for det

FP21 er virkelig godt både som våd og tør - personligt har jeg det stående som tørkost med Iams Hairball 50/50 … (mange fibre og få hårboller)

Foder er lidt en religion, men når du alligevel er hos en forhandler af det - så kan du jo høre hende ad om det…

men her kommer en virkelig vigtig info… 3 hjemmesider du aldrig skal gå ind på hvis du ikke har lyst til at rippe dit dankort…

www.zooplus.co.uk - der lægger jeg tusind af kr hver md i kattemad, godbider og alt det jeg slet ikke behøver

www.nutrecare.co.uk eller http://medicanimal.co.uk/ - begge sider er geniale til specialkost og sparer dig op til 60% af udgiften til dyrlæge foder!!!

Husk - aldrig købe specialkost hos dyrlægen… køb det h*n siger du skal købe online!

:tak::tak:

Dejligt…:wehuu:og sødt navn…:høhø:
Så er det bare at vente, nu har du jo snart alle tingene klar? :slight_smile: