Tipskupon

D. 2. maj skal der jo ske forskellige tiltag så dagen bliver både spændende, givtig, hygsom OG informativ. Så der skal laves en tipskupon. Den skal ikke være mere indviklet end folk føler de kan svare og dog, så skal de også gerne blive klogere og her mener jeg publikum for udstillerne, vil jo nok være på et andet niveau.
Der skal være 13 spørgsmål og det første ER og bliver uigenkaldeligt obligatorisk og er det svaret forkert er man dumpet
nemlig
1: Hvor gammel skal en killing efter dansk lovgivning være inden den må flytte fra sin mormis…8…10…12 uger
Hvis nogle har andre informative spørgsmål, så skriv dem endelig i denne tråd.

OG hvis nogen har et godt forslag til en præmie til den der både har flest rigtige Og som bliver trukket ud lidt i 3 så sig også endelig til

:slight_smile:

Måske det her :

Er det rigtigt, at en hunkat helst skal have et kuld killinger før hun steriliseres ??

:slight_smile:

Måske det her :

Skal vi finde et nyt hjem til vores kat – nu vi skal have en baby ??

Det er for “politiske” spørgsmål for det er folks holdninger. Spørgsmålene skal kunne have et eksakt svar.

:ok:

Helt i orden – jeg skal nok hoppe ud af tråden igen :wink:

‘Hvornår kan en killing neutraliseres?’

Jeg tænker, at det er et man kan lære af uden det er et meningsspørgsmål? For de KAN jo neutraliseres tidligt…

Hvor mange kløer har en kat normalt? (De fleste vil nok sige 20, tænker jeg ) 16, 18, 20

Hvad kalder man en kat, som ikke længere kan lave killinger? Vallak, kastrat, galt

Hvor mange forskellige katteracer er der repræsenteret på denne udstilling? (Kan laves efter endelig tilmelding, fx .8-10, 10-12, 12-14)

Hvilket redskab kan blandt andet anvendes til at klippe kattens kløer med? Motorsav, 3-i-1’er, hæksaks

Hvilken skovkat kommer fra Skandinavien? Den svenske skovkat, den norske skovkat, den danske skovkat

Lavet sammen med Pia i godt humør :slight_smile:

findes perseren i flere pelslængder? Ja, Nej, Kun om vinteren

Helt i orden – jeg skal nok hoppe ud af tråden igen ;)[/QUOTE]
Det behøver du såmænd ikke…men der findes ikke ET svar til dine spørgsmål, for det er folks holdninger der giver flere svar.

“I ca hvilken alder begynder katten at skifte tænder i?”

kunne man lave det sådan at de forskellige svar fandtes rundt omkring på udstillingen.

man kunne jo lave et spørgsmål der hedder
hvor mange katte har hittekat formidlet igennem tiden.

[QUOTE=Johnny;1231754]kunne man lave det sådan at de forskellige svar fandtes rundt omkring på udstillingen.

man kunne jo lave et spørgsmål der hedder
hvor mange katte har hittekat formidlet igennem tiden.[/QUOTE]
Ideen er rigtig god, og det sidste spørgsmål ville være superfint, hvis ikke lige det var fordi jeg ikke ved det. De første fem år (fra 2000 til august 2005) hed misserne alverdens navne. Det begyndte en augustdag da en smuk rød kat der HED Simba blev bragt ind fordi han skulle aflives da datteren i huset havde fået allergi. Desuden er der rundt i landet misser der er blevet hjulpet der jo ikke indgår i Simba/Savannah statistikken.
Jeg plukker i Jeres spørgsmål og det skal være spørgsmål der er et endegyldigt svar på.

Du får lige kæphesten:
Kan en kat forsikres? Nej; ja men kun hvis den har stamtavle; ja alle katte kan forsikres.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1231778]Du får lige kæphesten:
Kan en kat forsikres? Nej; ja men kun hvis den har stamtavle; ja alle katte kan forsikres.
VH
Susanne[/QUOTE]
Det er et godt spørgsmål, fordi
1: der er noget præventivt og oplysende i spørgsmålet
OG
2: der er et endegyldigt svar
Det bliver ? nr. 13
Ikke fordi jeg har alle 13, men fordi det passede godt som sidste spørgsmål såvel som jeg syntes det med hvor gamle skal mislinger være når de må komme fra deres mormis…bliver det første.
Det mangler 4 spørgsmål

Har en kat behov for grønsager?? Ja / Nej / Ved ikke

Hvad er “declawing” ?? At klippe kløerne / at Fjerne kløerne / at fjerne det første led
Desværre har jeg adskillige der har troet at declawing er lig med at klippe kløerne

Hvor mange hjemløse katte er det i DK (estimeret) ?? 60.000 / 600.000 / 6.000.000

Jeg synes, Johnnys idé med, at svarene skal være tilgængelige, er rigtig god. Ellers lærer folk jo heller ikke noget at quizzen - så gætter de bare på et svar, hvis de ikke ved det, og finder aldrig ud af, om svaret er korrekt. Måske ville det være nok bare at skrive på kuponen, at hvis man er i tvivl om nogen af svarene, er der masser af udstillere og standindehavere m.m., der sikkert gerne vil hjælpe med at finde frem til det?

Hvad med:

Hvor mange katte skønnes hvert år dræbt i trafikken? Omkring 10.000, omkring 30.000, omkring 70.000.

Og det rigtige tal er jo 70.000.

Jeg har vist alle 13 spørgsmål nu, mEN skulle nogle sidde med flere, så skriv dem endelig. Intet er bestemt endnu og er det ikke før kuponen går i trykken.
Tusind tak for alle de gode spørgsmål:thumbup:

Måske du kan bruge nogle af disse ting :slight_smile:

Hvor hurtigt kan en almindelig huskat i gennemsnit løbe? svar 50 km/t - HVIS den vil :slight_smile:

Hvor højt kan en kat springe? Svar op til 7 gange sin egen højde i gennemsnit

Hvor meget sover en kat i gennemsnit i døgnet? svar Ca 16 timer

Jeg synes især den med tophastigheden er sjov - for det er ikke altid de VIL hehe

[QUOTE=lenschow;1231801]Måske du kan bruge nogle af disse ting :slight_smile:

Hvor hurtigt kan en almindelig huskat i gennemsnit løbe? svar 50 km/t - HVIS den vil :slight_smile:

Hvor højt kan en kat springe? Svar op til 7 gange sin egen højde i gennemsnit

Hvor meget sover en kat i gennemsnit i døgnet? svar Ca 16 timer

Jeg synes især den med tophastigheden er sjov - for det er ikke altid de VIL hehe[/QUOTE]
Gode spørgsmål…jeg må lige kigge på kuponen og se om der er et eller to spørgsmål der skal omplaceres:tihi: