Tissen i sengen

Ida er færdigbehandlet for sin blærebetændelse og nu burde infektionen være væk. Men i går aftes var der igen tisset i min seng. Jeg ved ikke, om det er Ida, men tænker det er mest sandsynligt. Jeg har taget kugledynen ind i sengen igen i forgårs. Før sov jeg med et tæppe, hvilket ikke gav problemer. Kan det være fordi dynen stadig lugter af urin? Eller bør jeg få tjekket hendes nyre?
Hun virker som hun plejer. Spiser og drikker, leger og søger nus. Jeg ved ikke, om første skridt bør være at få taget blodprøver, eller om jeg skal sørge for, at de i en periode ikke har adgang til mit soveværelse?
Hun er jo næsten 8,5 år, så frygter virkelig, hvis det er nyresygdom :sob:
Og kan jeg vaske min kugledyne i noget, der fjerner lugten?

Det behøver ikke være tegn på, at der stadig er noget i vejen med hende. Det kan desværre godt være, hun bare er blevet glad for at tisse der.

Det kan måske være en god idé at få tjekket, om infektionen er helt væk. Men ellers vil min anbefaling være at forhindre, at hun får adgang til dynen.

Det kan man jo gøre på flere måder. Det lykkedes ikke for mig at få Chili til at lade være, før jeg pakkede dynen væk og gik over til vattæpper, evt. med fleecetæpper over.

Det er sikkert ikke en løsning for dig at opgive din kugledyne, så måske må du holde kattene ude af soveværelset i en periode.

1 Synes om

Hun har fået penicillin til 10 dage mere og smertestillende til 6 dage. Derefter skal hun have testet urinen igen, så vi kan se om betændelsen er væk. Håber det hjælper! Heldigvis har du det fint ellers!

3 Synes om

Det er godt at høre, at hun har det godt :ok: Og at du allerede har en tid til at få hende testet. Så er der i hvert fald ikke mere, du kan gøre, hvad det angår :slight_smile:

Jeg er glad for, at jeg ikke behøvede at have hende med. Det stresser hende at køre i bil. Nu skal jeg bare komme igennem levende at give hende pillerne :joy: Heldigvis er det kun lige i øjeblikket, hun er syr, bagefter vil hun gerne nusses :heart:

2 Synes om

Mine tilgiver også med det samme, det er overstået :slight_smile: Selv Chili, der bliver prikket 2 gange dagligt på grund af diabetes. Så selv om det kan føles lidt som et overgreb, hvis de gør modstand, så gælder det bare om at få det overstået så hurtigt som muligt. Der skal mere til at ødelægge dine kattes tillid til dig.