Tisser ved leg

Har lige stoppet de to ballademagere i en VOLDSOM leg - fik Mikkel med ned og lod Nynne ligge under vores seng…

Da jeg går op 5 min senere for at få Nynne ud, ser jeg at der er en som har efterladt en stråle tis - hvorfor dog det?

Har Nynne været så bange hun har tisset?
Kan Mikkel have klemt hende så hårdt på blæren hun ikke har kunnet styre det?

Man kan se det er sprøjtet ud fordi der er dråber op af mit sengebord…

Jeg er ret sikker på det er Nynne som har gjort det da det er hende som det gik ud over - men hvorfor?

Nu gætter jeg bare…

Men mit bud ville være, at hun har været bange og tisset som en slags forsvar :?

Det tror jeg også. Hun har været bange og har tisset, jeg ser det hvis Leopold overfalder min Pussimor, så gør hun det samme.
Knus Elin

Eller også har Mikkel markeret inder legen G

Eller hun har markeret… hunkatte kan nemlig godt strinte på samme måde som hankatte, det har jeg set mange gange med min mors tidligere burmeser. Hun stillede sig med bagdelen op ad en busk eller noget andet og tissede en fin stråle opad.

Det tvivler jeg nu på hun har haft tid sådan som Mikkel var efter hende :slight_smile:

De strinter vel kun hvis ikke de er neutraliserede? og det er begge mine

Hvorfor skulle han ligepludselig markere?

[quote=Lena S;60245]

De strinter vel kun hvis ikke de er neutraliserede? og det er begge mine[/quote]

Nope … både Tarzan og Furby strinter (udenfor) og de har været neutraliserede i mange år efterhånden

En kat kan sagtens strinte selvom den er kastreret.

Tjah hvorfor strinter katte G

Men strinter de ik kun hvis de er begyndt på det inden de bliver neutraliserede?

Nej de kan sagtens begynde på et senere tidspunkt. Jeg har haft katte der strintede inden de blev kastrerede og aldrig gjorde det siden. Og så har jeg en kat der begyndte på det i utilfredshed over nye katte og som aldrig nogen sinde før har gjort det.
Min mor havde en steriliseret hunkat der strintede i haven for at markere over for andre at her boede hun.

Så det er bl.a. utilfredshed eller fremmede dyr, der kan få en kat til pludselig at strinte.

Okay… Tak for jeres svar… Men lige i denne sammenhæng tror jeg nu det er Nynne som har gjort det i skræk for hun var virkelig i problemer på et tidspunkt…

Jeg siger ikke det er tilfældet… det er blot et forslag.

Men obs om det sker igen… uheldigt kan det være en urinvejsinfektion… men ingen grund til at male fanden på væggen :smiley:

Er selvfølgelig obs på om det sker igen (er altid obs på Mikkel - selvom der ingen uheld har været længe) :slight_smile:

Og Annette: Ved godt det bare var et forslag og intet ondt om det;)

Jaa, han er så dygtig lillemanden!! Du må være stolt :slight_smile:

Det er jeg bestemt osse :slight_smile: Det er en fryd hver gang man hører han går i bakken :slight_smile:

Hun har med garanteret gjort det iforbindelse med angst. Det kan mennesker også gøre.

Min Sally pige , strinter når hun kommer i nærheden af vores hæk , så er alle advaret her bo hun :slight_smile:

Det tror jeg faktisk også. Dea tissede engang på sig selv, der var sket noget som alle var blevet skrækslagne for, aner ikke hvad det var. Tror de havde forskrækket hinanden.
Kan du huske det Brita, dengang begge piger fik beskadiget en klo på bagpoterne, ved at komme styrtende ind.

Det har sikkert været pga angst så - men hun skreg satme også helt vildt på et tidspunkt :frowning:

Denise: Det lyder voldsomt :stuck_out_tongue: