Tisser ved leg

Ja, det er en gåde hvad der skete dengang, men jeg tror simpelthen de skræmte livet af hinanden. Og der gik faktisk flere dage hvor de var utrygge og nervøse. Katte er sgu underlige -rulleøjne

Når katte slås, tisser den ene tit på den anden for at vise dominans.
Fertile hankatte gør det, kastrater kan gøre det.

Da jeg for 100 år siden havde en fritgående kastrathan, kom han af og til meget slukøret hjem og stank af hankattetis (var nogen gange våd på ryggen).

Katte kan tisse på hinanden eller strinte efter hinanden for at dominere den anden - lidt frækt ikk :slight_smile:

Eller det kan være angst- selv om Nynne ikke slår mig som en hunkat, der kan blive bange for Mikkel. Det så snarere ud til at være omvendt - altså at hun bestemmer over ham, da jeg var der.

Jeg vil derfor gætte på, at Nynne (den dominerende) har tisset efter Mikkel:-)

Knus

[QUOTE=Mega;60341]Når katte slås, tisser den ene tit på den anden for at vise dominans.
Fertile hankatte gør det, kastrater kan gøre det.

Da jeg for 100 år siden havde en fritgående kastrathan, kom han af og til meget slukøret hjem og stank af hankattetis (var nogen gange våd på ryggen).[/QUOTE]

Og så ser jeg lige, at Mega skriver det samme her - helt enig :slight_smile:

Katte er godt nok slemme nogle gange hva? At tisse på hinanden… det må svare til at spytte! :-)))

Lenschow: Det giver så meget mening - nu har du som sagt selv mødt kattene, men tro mig når de slås: så er det Mikkel som styrer legen - Nynne kan på ingen måde klare sig fordi han er så meget større og bare flyver i flæsket på hende, som jeg også skrev skriger hun nogen gange og så skiller vi dem altså ad for det er altså synd…

Men ja, hun må have tisset på ham for at vise hun stadig bestemmer :slight_smile:

[quote=Lena S;60358]Lenschow: Det giver så meget mening - nu har du som sagt selv mødt kattene, men tro mig når de slås: så er det Mikkel som styrer legen - Nynne kan på ingen måde klare sig fordi han er så meget større og bare flyver i flæsket på hende, som jeg også skrev skriger hun nogen gange og så skiller vi dem altså ad for det er altså synd…

Men ja, hun må have tisset på ham for at vise hun stadig bestemmer :)[/quote]

Nej! Enten har Nynne tisset af angst, eller også har Mikkel tisset, fordi han dominerer.
Og uanset hvad, så er det IKKE blot voldsom leg, men slåskamp, og det er synd for Nynne.

PS: Og så ser jeg først nu, at Nynne kun var 7 uger, da I hentede hende :-((
Det vil sige, at Mikkel har fået et lille stykke levende legetøj, der nok har villet lege med ham som med sine jævnaldrende søskende, men som bare er blevet tromlet ned. Mikkel er ikke at bebrejde, for han legede også bare på samme måde, han ville have gjort med jævnaldrende.

Min mors kat der strintede var hunkat og neutraliseret før hun blev kønsmoden. Hun strintede hele livet…

Uha Lena - det lyder ikke sjovt for Nynne… I bør nok være lidt varsom med dem i fremtiden under leg.

Nynne var - under mit besøg - den der synede mest dominant af de to. Til gengæld er Mikkel stresset - og det kan være årsagen til hans voldsomme adfærd. I bør bremse Mikkel hver gang og sørge for ro til begge katte.

Det andet er meget synd for Nynne - jeg kan ud fra det du skriver her se, at Nynne måske slet ikke er dominant men at det er hende usikkerhed, der gør, at hun forsøger at bilde omverdenen ind, at hun er sikker, mens hun i virkeligheden ikke er. Dette sker ofte. Enkat som kan syne selvsikker, kan være en meget lille kat inden i.

Jeg tror, at Mikkels stress går ud over Nynne - han afreagerer. Det bør I tage hånd om ved at aflede, give gensidige succesoplevelser sammen og skabe mere ro generelt om Nynne og Mikkel.

Hvordan bremser i slagsmålene?

MVH Helle

vi bremser dem på forskellige måder, lige hvad angår dette tilfælde tog jeg Mikkel med nedenunder og lod Nynne ligge under sengen lidt og falde til ro…

Andre gange tager vi Nynne til os, og andre gange igen tager vi fat i Mikkel og holder ham fast (ja det lyder hårdt - men det er ikke så slemt som det lyder), vi holder ham ved os indtil Nynne har fået en chance for at komme væk

[QUOTE=Mega;60368]Nej! Enten har Nynne tisset af angst, eller også har Mikkel tisset, fordi han dominerer.
Og uanset hvad, så er det IKKE blot voldsom leg, men slåskamp, og det er synd for Nynne.
[/QUOTE]

Jeg synes helt klart det lyder som om Nynne har tisset af angst fordi hun er blevet angrebet :frowning:

Når en kat strinter, lægger den ikke en sø midt på gulvet.
Den strinter stående og i langt de fleste tilfælde op ad fx en væg eller lign.

Kastrater kan sagtens strinte - det er bare ikke så ofte de gør det, og dem der gør er i de fleste tilfælde kastreret forholdsvis sent.