Tisseri

Min kat Sean havde for 2 1/2 måned siden blærebetændelse og kom i behandling for det.
Vi opdagede det ved at han tissede i sofaen på plaiderne og div andre steder…
Han begyndte igen for en 10 dages tid siden og jeg var ved dyrelæge med ham i fredags… Han kom i behandling med det samme, og jeg skulle så ha’ været ned med en urinprøve idag…
Imorges da jeg stod op, havde han igen tisset på samme plaid i sofaen :thumbdown: Han tisser søer og strinter ikke og han er kasteret…
Jeg kom desværre for sent senere, da han sku tisse, så jeg har ikke haft heldet med at komme til at tage en urinprøve fra idag…
Det er meget frustrende og jeg ved snart ikke hvad jeg skal rense sofaen i… Jeg har brugt UrinOff på både sofa og tæpper og vasker selvfølgelig tæpperne bagefter, men har ikke rigtigt kunne vaske sofaen efter brug af UrinOff, da hynderne sidder fast i sofaen…
Kan han måske stadig lugte urinen og derfor tisser der igen???
Er der andet middel man kan bruge evt Rodalon eller er det giftigt for kattene???
Puha det blev et langt indlæg :sorry: men er bare så frustreret…

Hvad giver du af foder ? Hvor meget råt /våd mad ? hvor gammel er katten

Han får Young Male fra RC
Sean er 8 mdr og 9 dage gammel
Han får ikke råt mad og får kun vådkost som godbid slet ikke hver dag og der bruger jeg som regel Hills eller RC

Først og fremmest så er Rodalon meget giftigt for katte så hvis det skal ruges skal der skylles med vand bagefter og rigeligt af det (eller i vaskemaskinene).

Og ellers er det en god ide med vådmad, dåsemad eller råt, og så er der mange katte man kan lokke til at drikke mere hvis de har en drikkeautomat.

Dorte:
Kan der være forskel på Rodalon (indendørs brug, udendørs brug) :?
For det er dyrelægen, der har anbefalet det…
Der står intet på Rodalons side om det er giftigt eller ej for katte, men jeg mener også, jeg har hørt om det…

Rodalon er giftigt - lad være at bruge det, hvor du ikke kan skylle efter.
Urine Off er et godt bud.

Men … spørgsmålet er om din kat har ondt, når den tisser eller om det er blevet en dårlig vane.
Hvor gammel er han?

Urinvejsproblemer opstår ofte fordi katten ikke får væske nok. Var jeg dig, ville jeg tage en periode, hvor han primært får vådfoder - og gerne råt. Han skal simpelthen “skylles igennem”.

Du skal igang med en masse våd foder og råt kød det kan forbygge en del.

Så ville jeg fodre med acana eller orijen tørfoder der er tranebær i som også kan hjælpe …

www.zooplus.dk

Okay…
Synes nu han er rigtig god til at drikke, men måske han ikke får nok alligevel…
Er der noget bestemt vådfoder, der er godt for det??? Jeg bruger som sagt Hills og RC

[quote=•~ Rikke ~•;487581]Okay…
Synes nu han er rigtig god til at drikke, men måske han ikke får nok alligevel…
Er der noget bestemt vådfoder, der er godt for det??? Jeg bruger som sagt Hills og RC[/quote]

Find noget uden sukker og konseverings middel

eks. Almo natur, applaws, shiny cat , cosma, bozita

www.barf.dk der kan du se med rå fodring som kan anbefales

Okay det vil jeg lige undersøge :slight_smile:

her kan du også læse mere om urinvejs problemer og sammenhæng med foder - tørfoder i sig selv kan være årsag til problemer.

så som de andre også skriver: skift foder til kun dåse/råt

:tak: for linket Musashi :slight_smile:

super du kan bruge det :slight_smile:

Lisa A. Pierson som har hjemmeside er dyrlæge og skriver rigtig godt - det er en super hjemmeside

der er også et rigtig godt kapitel om urinvejs problemer i denne bog:

[ame]Your Cat: A Revolutionary Approach to Feline Health and Happiness: Amazon.co.uk: Hodgkins, Elizabeth M.: 9780312358013: Books