Titler og festivitas

Hvornår fejrer man titler på en udstilling - udstillerne imellem?
Jeg mener, hvor højt op skal man i titelrækken?

SÅ vidt jeg ved, fejrer man Supreme Champion, DSM, JW, DM, SW. Og skulle det helt utrolige ske, at man har en WW, så fejres det også på førstkommende udstilling i hjemlandet - dog som regel hos den klub man selv er medlem af…

I Viking Cats fejrer klubben bla sine Regional Winners ved et lille traktement under en af udstillingerne… Om man selv fejrer fx en SGC(A) ved jeg ikke - men jeg ville da mene at det var noget at fejre og ville nok også selv gøre det… det er altså en ret god titel, som jeg ville være rasende stolt af hvis en af mine katte fik. :thumbup:

[quote=Ann K;504457]SÅ vidt jeg ved, fejrer man Supreme Champion, DSM, JW, DM, SW. Og skulle det helt utrolige ske, at man har en WW, så fejres det også på førstkommende udstilling i hjemlandet - dog som regel hos den klub man selv er medlem af…

I Viking Cats fejrer klubben bla sine Regional Winners ved et lille traktement under en af udstillingerne… Om man selv fejrer fx en SGC(A) ved jeg ikke - men jeg ville da mene at det var noget at fejre og ville nok også selv gøre det… det er altså en ret god titel, som jeg ville være rasende stolt af hvis en af mine katte fik. :thumbup:[/quote]

Jeg tror Pia mener hvornår man fejrer med champus og chips (eller lign.) nede ved buret :slight_smile:

Tjaeh, jeg tror vi har hævet champagnen frem fra Grand International af - og ved Topkat på topkattelisterne :slight_smile: Champion og International Ch. er alligevel ikke så svært at opnå :slight_smile:

[quote=Ann K;504457]
I Viking Cats fejrer klubben bla sine Regional Winners ved et lille traktement under en af udstillingerne… Om man selv fejrer fx en SGC(A) ved jeg ikke - men jeg ville da mene at det var noget at fejre og ville nok også selv gøre det… det er altså en ret god titel, som jeg ville være rasende stolt af hvis en af mine katte fik. :thumbup:[/quote]

He he så kan jeg lige plotte ind her at for mit vedkommende var det ikke kun RW titlen jeg fejrede men også Dilles SGCA titel han havde fået i hus da jeg ikke havde champus med på udstillingen efter han havde fået titlen så det blev der også rådet bod på i Herfølge :thumbup:

Så jow når en kat er blevet SGC/SGCA/SGCM så synes jeg da helt sikkert at den skal fejres men for mit vedkommende er en hver titel en kat opnår da værd at fejre så har man lyst til at hive boblerne frem fordi den blot er blevet champion så synes jeg man skal gøre det :smiley:

Det må vel være helt op til ejeren af katten :høhø:

Synes man at en champion er værd at fejre så er det da fint.
Jo mere hygge og sjov vi kan have på udstillingerne jo bedre synes jeg.

Teresa

Ja… og det var også det jeg svarede på… men det blev nok en smule for kortfattet og indforstået :ups:

Og ja… selvfølgelig fejrer man da bare, hvis man har lyst til det!
Men de der titler er dem, som “man” (hvem det så end er) traditionelt fejrer på udstillingen…

Personligt er jeg da helt med på at man fejrer selv CHtitler… jo mere champus jo bedre!!! :thumbup:

At opnå en titel er i sig selv en flaske værd :flag:

Min skønne tøs Gugger’s Pretty Chilla opnåede at blive IC inden hun blev neutraliseret og omplaceret. Da jeg så fik hende hjem igen - efter 2½ år - og vi begyndte at gå på udstilling igen, viste det sig jo, at hun var sine titler værdige - så da hun nåede titlen GIP spænderede vi en flaske på hende . . . . for det sy’ns jeg hun virkelig var værd - eneste kat af egen avl, der i tidens løb var nået så langt . . . og JA - det er ski noget særligt, at stå med en titel på en kat af egen avl :hjertehop:

Og jeg håber da på, at jeg har råd til et par flasker til efteråret, når jeg forhåbentlig står med en SC . . . . af egen avl :ok:

Mener de fleste fejer det med champagne, vin og sodavand og lidt at bide i… lidt knas at div slags… fra International champion

Skal der festes - ja, så lad det blive ved champion - de færreste af mine når længere.

Titelrytteri interesserer mig ikke - og jeg sikker på det heller ikke interesserer mine aktte :høhø:

Wow, hvis alle fejrede CH og IC … vi ville gå rundt i en konstant brandert på udstillingerne gg

Dem jeg kender, der har fejret, har først gjort det ved Supreme.

Men jeg synes ejer skal gøre, som de har lyst til :slight_smile:

[quote=Lis Dahlstrøm;504549]Skal der festes - ja, så lad det blive ved champion - de færreste af mine når længere.

Titelrytteri interesserer mig ikke - og jeg sikker på det heller ikke interesserer mine aktte :høhø:[/quote]

Titelrytteri er heller ikke lige i mine tanker, synes da at man skal have lov at være stolt af og fejre en tiltel, hivs det er sket under hensyntagen til kattene :slight_smile:

Alle er jo forskellig og har forskellige mål. For nogle handler det om titler - for andre noget andet.

Men jeg synes generelt at fejringer af titler bidrager med en positiv stemning på udstillinger :slight_smile:

Og skal du fejre en champion på en udstilling, så kommer jeg gerne forbi og øsnker tillykke og glædes på dine vegne :slight_smile:

jeg tror altså jeg ville være lykkelig ved min første CH - så jeg udelukker ikke champus den dag det måske sker :ups: men nok også kun første gang :tihi::ups:

[quote=Vivi_Fletcher;504552]Wow, hvis alle fejrede CH og IC … vi ville gå rundt i en konstant brandert på udstillingerne gg
[/quote]

Århh… herregudda :slight_smile: hvad er der nu galt med lidt ekstra god stemning? :yah:

Arjjjj, jeg forstår såmænd godt, hvad du mener… men det er altså alt andet lige ret fedt, første gang ens kat opnår en titel…
At man så med tiden bliver lidt mere blasert og ikke længere ønsker at ringe til hele verden, fordi man står med en champion, tja… det er nok bare os “gamle” der bliver for kedelige :klapper:

(Men I skulle altså have set den blæremail, jeg sendte til Brians opdrætter efter showet i Herfølge - hvor min lille RedNeck blev DGCA :smiley: og jeg giver gerne lidt boblevand, når/hvis det lykkes at hive en SGCA hjem! )

[quote=DK Nemador;504553]Titelrytteri er heller ikke lige i mine tanker, synes da at man skal have lov at være stolt af og fejre en tiltel, hivs det er sket under hensyntagen til kattene :slight_smile:

Alle er jo forskellig og har forskellige mål. For nogle handler det om titler - for andre noget andet.

Men jeg synes generelt at fejringer af titler bidrager med en positiv stemning på udstillinger :slight_smile:

Og skal du fejre en champion på en udstilling, så kommer jeg gerne forbi og øsnker tillykke og glædes på dine vegne :-)[/quote]

Man skal gøre præcis som man vil - og hvad man har det godt med.

Vil man som jeg bruge sine katte unge i avl - og ikke bruge dem i flere år - jamen så er udstillingssæsonen kort.

Og titlerne - jeg er bedøvende ligeglad - alle kan få en flot titel - det er et spørgsmål om penge og ihærdighed …

Som “gammel” rotte har man gjort sig nogle erfaringer :høhø:

Titelryttere - jamen de findes skam …

Tjaeh, og så er der alle os med kastrater - de har ikke så meget andet de skal lige pludselig -høhø

Nu er der jo så ingen grund til at alting skal fejres med champagne ( siger en som ikke kan døje champagne). Man kan jo gøre som de gør i CFA -
nemlig laver en “grandcake” - altså en kage når katten bliver Grand Champion ( eller hvornår man nu vil).

Det synes jeg da ville være hyggeligt - især hvis man hører til dem der selv kan bage :høhø:

Men der er da mange måder at gøre tingene på. Kun fantasien sætter grænser.

Teresa

[quote=Teresa Guldager;504584]Nu er der jo så ingen grund til at alting skal fejres med champagne ( siger en som ikke kan døje champagne). Man kan jo gøre som de gør i CFA -
nemlig laver en “grandcake” - altså en kage når katten bliver Grand Champion ( eller hvornår man nu vil).

Det synes jeg da ville være hyggeligt - især hvis man hører til dem der selv kan bage :høhø:

Men der er da mange måder at gøre tingene på. Kun fantasien sætter grænser.

Teresa[/quote]

Får du en Grand på søndag Teresa - jeg har aldrig smagt dit bagværk - det kunne være spændene :høhø:

LOL - nej, Lis, for det første er ingen af de katte jeg har med CFA registrerede - de 3 er killinger og den eneste voksne jeg har med kommer som åben/novice.

Og det med at bage er nok ikke lige mig :uha:

Men jeg har da dels købt vin, dels købt en spand med slik til fejre mine
forskellige katte’s titler - det er nok mere min måde at gøre det på.

Teresa

Jeg er så en af dem som elsker at hygge og fejre - så for mig så fejrer vi ofte.
Vores katte har nogle søde kælenavne, så vi plejer at fejre vores Petronelle (Delle) med frikadeller og kartoffelsalat - det samme gør vi med hendes datter DeLicious (Lille Delle). Vores Hyrdinde (Hytte-ost) har vi tænkt os at fejre med ost og kiks.
Jeg synes, at det er så hyggeligt at fejre, så vi gør det også uden nogen speciel grund:)