To katte i én transportkasse?

Jeg har en stor (Tarzan-str) og en lille (Tarzan-som-baby-str) transportkasse, men er jo blevet to katte rigere her på det sidste. De skal alle tre med hjem til mine forældre her til jul, og der vil Haylee godt kunne være i killingekassen, men på sigt kommer jeg jo til at mangle to store kasser…med mindre:

Jeg overvejer, om jeg skal købe en 2-kats-str. kasse, som både Haylee og Gwendo kan være i…men kan jeg være sikker på, at de kan bruge sådan én i fremtiden også? Altså når det bliver “voksne”, mener jeg? Nu er de jo bare store babyer :tihi: De er 6 mdr og vokset op som søskende, så det vil intet problem være nu…tværtimod tror jeg, det vil være rigtig fint for dem her første gang, de skal ud at rejse. Så har de jo tryghed i hinanden.

Nogen der har erfaringer med det? :slight_smile:

Det går helt an på kattene. Har en gang haft 2 i en kasse hvor de flejndede (fordi han havde været til dyrlæge en uge forinden og hun åbenbart stadig var sur på ham). Men har et utal af gange haft 2 katte i samme kasser. Gimpen i eksempel nr 1 har været i bur med de 2 andre uden problemer men foretrækker dog sin transporttaske så den får hun lov at have da den er mindre.
Så prøv at teste ved at lukke dem i samme kasse og se om de er positivt stemt overfor det før du tager afsted :slight_smile:

Jeg er slet ik i tvivl om at det vil fungere fint nu her til jul :slight_smile: :slight_smile:

Jeg vil bare ikke købe en STOOR kasse, hvis de om et halvt eller helt år absolut ikke kan dele kasse :slight_smile: Og jeg har aldrig haft mere end én kat før, så jeg har ikke den store erfaring ud i katte-forhold :hjerte: :smiley:

Jeg turde ikke gøre det af skræk for at de bliver uvenner mens de er i kassen.

Det vil kunne give kæmpe problemer senere hen med at have dem sammen. Der skal så lidt stress til at ødelægge et ellers godt indbyrdes forhold. Og privatsfæren bliver nemt krænket i en kasse hvor de ikke kan søge væk fra en evt konflikt.

Vi har en GIGA kasse som de alle 5 KAN og SKAL være i når de skal til dyrlæge.

Og som de tre på sigt bliver slæbt på udstillinger i. Denne gang har jeg lånt en anden taske af Eife, men der bli’r de tre siatalerdrenge da osse proppet i allesammen…

Jeg har osse en lille en-kats-transportkasse… men det er kun til hvis en er syg og skal til dyrlægen alene… der ser det nemlig lidt sjovt ud at komme slæbende med en kasse der kunne rumme en labrador…

Pia: Okay, tak for svar :slight_smile: Og det er også nu her som “killinger” og på første tur? :slight_smile:

Altså det var lidt nemmere, hvis I var enige, lissom :stuck_out_tongue: :høhø:

Jeg har denne kasse: Plastic Dog Crates & Cages | Great selection at zooplus!

Jeg købte den dengang jeg udstillede fordi Amidale var blevet ret stor og tung, så det var dejligt med hjul på.

Nu bruges den til Amidale og dyrlæge besøg. Men skal jeg have alle 3 med på en gang, kommer hende og Gismo ind i kassen sammen. Det er der intet problem i. Kun lige at komme kat nr. 2 ind uden kat nr. 1 stikker af. G
Jeg er ikke nervøs for at de skal “gå amok”. Men ok, måske fordi kørerturen kun tager 5 min. Var det en længere tid, skulle jeg nok have et nummer større. :slight_smile: Husker faktisk slet ikke hvad størrelse jeg har nu.

http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/sturdibag1.jpg

jeg har denne her taske der kan være 2 katte i men den kan også deles på midten så de har hver deres “rum” at være i.

Det er Persere jeg har :høhø:

man kan jo invistere i en transporttaske som backup så de kan deles hvis der bliver problemer den fyldet heldigvis intet i bilen når den er klappet sammen.

[QUOTE=Kimilla;736672]Jeg har denne kasse: Plastic Dog Crates & Cages | Great selection at zooplus!

Jeg købte den dengang jeg udstillede fordi Amidale var blevet ret stor og tung, så det var dejligt med hjul på.

Nu bruges den til Amidale og dyrlæge besøg. Men skal jeg have alle 3 med på en gang, kommer hende og Gismo ind i kassen sammen. Det er der intet problem i. Kun lige at komme kat nr. 2 ind uden kat nr. 1 stikker af. G
Jeg er ikke nervøs for at de skal “gå amok”. Men ok, måske fordi kørerturen kun tager 5 min. Var det en længere tid, skulle jeg nok have et nummer større. :slight_smile: Husker faktisk slet ikke hvad størrelse jeg har nu.[/QUOTE]

Oh med hjul? Det er DET jeg mangler på min monsterkasse!

Hm… gud ved om man kan eftermontere hjul på mit skrummel… Med nogle spændeskiver og et par møtrikker må det da være muligt!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;736678]Oh med hjul? Det er DET jeg mangler på min monsterkasse!

Hm… gud ved om man kan eftermontere hjul på mit skrummel… Med nogle spændeskiver og et par møtrikker må det da være muligt! [/QUOTE]

Lyder primitivt :klapper:

Hmmm…gruble gruble, ååååh, hvis jeg nu bare vandt den million i Lotto, så var alle mit livs problems solved for good :stuck_out_tongue: :smiley: Ville GERNE have sådan en dobbelt-sturdi, men pengepungen siger FY BAB! :frowning:

Hehe nej egentlig ikke. Spændeskiverne er jo bare for at møtrikkerne ikke skruer sig gennem det plast som kassen er lavet af. Men jeg kan godt se det lød noget klamphuggeragtigt.

Nå… vi skal ud og kigge efter noget jeg kan lave en “puslehylde” (til udstillingsbrug) af i morgen… så kan jeg jo se hvad sådan nogle møbelhjul koster ved samme lejlighed :slight_smile: Og OM de overhovedet kan monteres på den måde jeg har tænkt mig :slight_smile:

Og så ser man lige mig med en kæmpe transportkasse på hjul og en snor i den ene ende.

af kassen altså… ikke mig…

Det blir som Lille Per med elefanten :tihi:

Jeg har overvejet at købe mig en gammel klapvogn af en art og lave til noget halløj hvor kattene kan smækkes ind i - det er vist ikke meget mindre klamphuggeragtigt. Og nøj hvor bliver jeg bare The Crazy Cat Woman, det er jo ÆRØ for fa’en. IIIIH JEG VIL HAVE EN BIL!!!

[QUOTE=Tine M;736685]Det blir som Lille Per med elefanten :tihi:

Jeg har overvejet at købe mig en gammel klapvogn af en art og lave til noget halløj hvor kattene kan smækkes ind i - det er vist ikke meget mindre klamphuggeragtigt. Og nøj hvor bliver jeg bare The Crazy Cat Woman, det er jo ÆRØ for fa’en. IIIIH JEG VIL HAVE EN BIL!!![/QUOTE]

Du siger noget! Jeg kan sgi da bare montere hele gøgemøjet på et BRÆT! DOH!

TAK for idéen!

Hos mig ville det aldrig gå… de ville blive stressede og uvenner - så det må vel komme an på hvor tætte kattene er vant til at være i dagligdagen…

jeg har som udgangspunkt altid transporteret mine to sammen…
Det smitter nemlig dejligt af på den lille, hvis den store er ligeglad med transport :slight_smile: Og så blev Yasha jo hurtigt vant til det, ved at køre sammen med Devouee.
Og efter jeg har fået Unni, så har det helt klart været godt for Unni, at have Yasha hos sig ved transport - hun synes nemlig det er træls, at køre alene!

Jeg har kun gode erfaringer med at have dem sammen :slight_smile: det er kun til dyrlæge, udstilling og andet højt stressende hvor e har hver sin kasse, fordi Yasha bagefter godt kan blive lidt gnaven :tihi:

Hvis jeg transporterer to eller flere af mine katte sammen, er der altid minimum to i samme kasse :slight_smile: Jeg har kun to hænder, men til gengæld har jeg en transportkasse til én kat, en transporttaske til én kat, en transportkasse til 2-3 voksne eller Fanny og 5 killinger og en transporttaske til 1-2 katte.

Jeg har aldrig haft problemer med irritation, skæld ud eller nogen form for problemer mellem de katte, der er blevet transporteret sammen. Tværtimod oplevede jeg for snart mange år siden, hvor jeg havde nu afdøde Guinness med til dyrlægen sammen med Sander og Galliano og hvor Sander og Galliano var blevet transporteret sammen til dyrlægen, så endte Sander sammen med Guinness på vej hjem fra dyrlægen - helt naturligt, for Sander gik bare ind i kassen og puttede hos Guinness (der faktisk ikke var spor begejstret for nogen af dem, men havde stor forståelse for, at dyrlægen havde været dum og godt ville trøste).

For at gøre Tine endnu mere forvirret vil jeg sige, at jeg ikke turde sætte nogen af mine sammen. Jeg havde Asani og Magic, der jo er de rene puttedyr til daglig, med til dyrlæge i hver sin kasse. Asani gider ikke køre bil og skreg hele vejen, hvilket gjorde Magic, der ellers er helt rolig, enormt stresset. Han forsøgte at angribe Asani både hos dyrlægen, og efter vi kom hjem. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad der var sket, hvis de havde siddet i samme kasse.

På den anden side - hvis du sørger for at vænne dine to fluffballs til at rejse i samme kasse, så er der da stor sandsynlighed for, at de også kan gøre det som voksne. Og måske vil det endda være synd ikke at lade dem gøre det.

Tina, hos os kører killinger og ungdyr altid flere sammen i samme transportkasse. Det er altså intet problem - så tag du dem roligt i den samme her i julen.

Birmaer er jo så nemme at tage med.