To ting der gør mig meget ked af det

-bleg -bleg -græd -græd -bleg -bleg
To ting der gør mig meget ked af det.
Tja :
1 Søndag aften blev min elskede Ragetti dårlig, stille og ville ikke spise. Mandag morgen var vi hos dyrlægen da denne åbnede kl. 8 om morgnen. Han blev indlagt, Da vi ikke kunne finde noget umiddelbart galt med ham. Jeg kørte hjem, og dyrlægen tog røngten.
Min tlf. ringede ca. 10 min efter jeg kom hjem. Dyrlægen havde fundet noget mærkeligt i hans tarm. Så hun var nødtil at åbne ham.
Hmmmm, tænke jeg forstoppelse… måske for meget råfodder.
30 min efter ringede hun igen… dårlige dårlige nyheder. Hans tarm virkede ikke, han kunne simpelhen ikke skille sig af med sin afføring.
Hun kunne ikke redde min elskede kat. han blev lagt til at sove. Og min verden braste sammen. -græd -græd -ked -ked
Mine trofaste venner trøstede og trøstede. Tak Charlotte og Karen fordi i lagde øre til mine tude ture. Mine vrede og min sorg.
Hvil i fred min elskede Ragetti, Hold da op jeg vil og savner dig, min glade dreng.

Nå men nu er jeg ikke lige typen der normalt skriver dette på offentlig forum. Jeg sørger over mine katte i mit privat regi. Men…
Søde opdrættere, nu er det så jeg ikke forstår noget som helst. Men måske i kan forklare mig det? jeg lytter gerne… meget gerne.

Og så kommer jeg så til den anden ting der gør mig rigtig ked af det:
2. Nu har jeg mistet min elskede dreng, starter op på arbejde efter længere tids sygdom i en døgn vagt.
kl. 16 på mit arb.får jeg første opringning om at, SÅ SYND AT RAGETTI ER DØD.
Fuck tænker jeg hmmm, jeg få ingen tid til at sørge eller beabejde min sorg … og så fanme på arbejde. Jeg ved ikke om i kan forestille jer hvordan det er at være på arbejde… der kræver man er oven på. Og er klar og kan smile (jeg arb. med handicappede børn) Jeg kan ikke stå og tude.
Der er en klar forventning om at jeg på mit arb. er proff.

shit… af nød må jeg ringe den eneste der har et afkom til avl, efter Ragetti op, og fortælle hende at han er død. Ihhhh fedt, men jeg syntes ikke hun skulle høre det som rygte. Men som fact. Men jeg var ikke ordentlig forberedt på hendes spørgsmål, og selv så chokket over det hele til at kunne forklare det ordentlig. Noget møg.
Nå, men torsdag morgen bliver jeg ringet op af en god opdrætter ven, som fortæller at hun allerede har fået af vide fra anden opdrætter at Ragetti er død, og at jeg skal vide at denne fortæller vidt og bredt om det. Senere på dagen ringde yderligere to og fortalte det samme.

Så er det jeg tænker HVORFOR??? ikke nok med at jeg skal deale med at Ragetti er død, min sorg, mine bristede drømme, osv. Så skal jeg fanme også høre at folk sladre om det… hvorfor? Er det godt… hvorfor er det spændende. Hvis i tror at det kun er mig der mister… så… tænk lige igen. Det er levende dyr vi har med at gøre det kan desværre lige så godt være dig,mig naboen … en anden i morgen, om en uge… om en mrd… et år.
Så giv mig en forbandet god grund til at det er fed sladder at min kat er død, få mig til at fatte det, så jeg ikke sidder med denne forbandede afmagt og manglende forståelse.
¨Så jeg ved der sidder en opdrætter her på dette forum og hvis du skulle føle dig ramt, så giv mig venligst en god forklaring på disse ting el. hold din mund.
Hav lidt respekt for at vi ikke alle vil have det skrevet på vores forside af hjemmesiden, men godt vil sørge i fred. Hvis du har brug for en god sladder historie… så er der masse af falde over… også om dig…og blive ikke super overresket over at jeg en dag lige giver dig et lille opkald… og forhåbentlig kan få en forklaring.
Men lige nu lad mig dog sørge over min kat, og respekter at jeg ikke lige har brug for at dele det med hele maine coon opdrætter verden.
Og vis i andre kloge hovede kan forklare mig lidt om den menneskelige natur så jeg kan få en god forklaring på hvordan man kan svælge sig i andres sorg, så er jeg bare så klar til at høre det. Please.
hvis mit indlæg er lidt uklart, tja undskyld, min uge har været en omgang lort, og tankerne farer rundt. Så forhåbentlig bærer i over med mig, en skør katte dame, som er for glad for sine mange misser.
Dybt suk, Hilsen Pia -græd -ked -ked -ked -ked

Farvel min Elskede dreng, jeg savner dig og håber at du nu er i en dejlig, dejlige verden. Det gik al for hurtigt, og du var for ung. Sov i fred min lille glade dreng.

Pia kender intet til sladder om din kat - eller dens død, men det gør mig meget ondt at du har mistet en elsket ven -ked Jeg håber sorgen med tiden vil blive mildnet af gode minder -love

Enig -kramer

Det gør mig ondt Pia -ked

Enig -thumbs

Enig -thumbs

Puha Pia… Bare jeg dog kunne svare på det du spørger om… Men det kan jeg ikke… jeg ved heller ikke hvad det er der, gør at nogen bare skal jokke på en, når man er i sorg…

Jeg fatter ikke hvad de får ud af det…

Jeg sneder dig kærlige tanker og et kram…

knus til dig…

Enig -thumbs Ufattelig at folk altid skal gøre et stort nummer ud af andres sorg.
R.I.P. Ragetti

Søde bamse. :frowning: Wulfi ligger her og ligner. -love

Kæmpe knus til dig, Pia. Det er bare så uretfærdigt.

Enig -thumbs

Det gør mig usigeligt ondt at du skulle miste den smukke dreng alt for tidligt, stort trøste -kramer til dig og dine.

Nogen mennesker får desvære et ‘kick’ ud af at være budbringer af hovedesaglige dårlige nyheder…min teori er, at de har for lidt indhold i deres ejet liv og derfor lever de igennem andres ved at være budbringer af andres gode og dårlige nyheder…det giver jo indhold og opmærksomhed :frowning:

Hej du skøre kattegale Kone -kramer

Håber du nu fik lidt luft, og et eller andet sted, håber jeg der er nogen med meget røde ører -mai

Sorgen kan være svær nok at håndtere, ingen har fortjent at samtidig skulle deale med rygter, og at skulle ud og forklare sig inden man får tid til at samle sig. -mai

-kramer -kramer -kramer -kramer

-thumbs

Det er noget rigtigt HØ at folk ikke kan respektere hinanden og vende situationer om til hvis det var en selv :S
Noget helt andet er… hvad interesse har andre i at sladre om katte / linier de absolut INTET har med at gøre og så endda uden at vide hvad der rent faktisk er sket ? Forstår bare ikke… -blåblå

Kram til dig Pia-piphans :smiley:

Hvor er jeg ked af at høre at du pludselig har mistet din dreng. Ens værste mareridt sådan noget. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige udover at det virkelig gør mig ondt på dine vegne.
Jeg håber du får fred til at bearbejde din sorg med dem du selv vælger og ikke behøver forholde dig yderligt til andre.

Enig -thumbs
Kan ikke finde bedre ord selv -ked

Enig -thumbs

Sensationslyst, sladder - jo, måske, men måske også chock og reaktion på, at en kendt, flot kat uden varsel er død på den måde.

Hvis jeg ad omveje hørte, at en opdrættervens kat var død, kunne jeg også finde på at ringe og udtrykke min deltagelse og spørge, om det var noget, hun havde brug for at tale om. Men jeg ville bestemt vente, til hun var hjemme fra arbejde.

Jeg har ikke hørt om Ragetti før nu, og for pokker, hvor jeg føler med dig. :frowning:

Enig -thumbs
Kan ikke finde bedre ord selv -ked

Enig -thumbs

Enig -thumbs

-thumbs

Jeg er virkelig ked af det på dine vegne og blev meget rørt over at læse dit indlæg!