Toiletinteresse?

Hej allesammen

Vi har en dejlig kat der synes det er vældig interessant at kigge med når vi trækker ud i toilettet. Er der nogen af jer der har oplevet det samme? Og er det noget jeg skal forhindre hende i? Hun nærmest jager vandet. Underlige kat :høhø:

Er der mon nogen der kan hjælpe med mit andet dilemma? Vagn går tur i sele og hun elsker at gå tur, og ignorerer fuldstændig selen når først vi er ude på turen, men det at få den på er til tider en kamp, for hun har en vane med at rulle sig rundt når jeg prøver at give hende den på… har prøvet at distrahere hende, men lige lidt hjælper det… har I mon nogle gode råd?

og sidst men ikke mindst: Vagn ELSKER borde og især dem hun ikke må gå på. :S Hoppede rundt og larmede til at starte med (fordi jeg ikke vidste at det var det værste at gøre) og har nu i en længere periode prøvet at ignorere hende når hun hopper op og somme tider virker det, men nu er der dekorationer på bordet og de er spændende :mad:
Hvad filan gør jeg? for jeg vil IKKE ha kat på bordet. Men er det fordi hun keder sig eller? er virkelig ved at gi op, for har prøvet ALT inkl. at løfte hende væk stille og roligt, sætte hende ud i gangen når hun gør det, aflede opmærksomheden med andet, lege med hende, men der går max 10 min og så er hun på bordet igen…
HJÆLP

og på forhånd tak

knus
Anna

Anthon har også hele hovedet nede i kummen hvis ikke jeg lukker låget på det. Han æder også toiletbørsten hvis han kan komme afsted med det. Klamme dyr :tihi:

Jeg har bare meget bestemt sagt nej og taget kattene ned lige fra starten når de hoppede op på bordene. Jeg ved ikke om det er det rigtige at gøre, men det har hjulpet. I dag behøver jeg kun at sige nej når jeg kan se at de er på vej til at hoppe op, så dropper de som regel deres foretagende… Men jeg har vist også ekstremt nemme katte i forhold til så mange andre :wink:

Tror i øvrigt jeg kender jeres kassepasser :smiley:

kender du Kristine? er du obersten eller?
og tak for indlægget :wink: mit dilemma er også lidt at jeg faktisk synes det er lidt hyggeligt :S så er det vist mig der er underlig… synes bare det er lidt synd at tage noget fra hende som hun tydeligvis hygger sig såen med :slight_smile:

Haha nej, det’ mig der er Negeren :wink:

Kender det godt, nogle gange nænner man næsten ikke at sige noget fordi de bare ser så søde ud :wehuu:

Tjah, her lukker vi låget over toilettet så snart vi er færdige. Så det er det :wink: Jeg har prøvet at have en kat i toilettet… adr…

Min første kat vænnede mig af med at have ambitioner om at hun ikke måtte gå på bordene… siamesere er både intelligente og udspekulerede, så hun fandt nogle situationer, hvor hun “vandt” ligegyldigt hvad jeg gjorde :lol: Tjah - det var bare nemmere at lade katten sidde og tørre bordet af inden brug. Desuden - når man ikke er hjemme er de jo deroppe alligevel. Så, den kan jeg ikke hjælpe med :slight_smile: Katte i sele heller ikke, desværre…

Min Charley er også meget interesseret, Chili er ligeglad.

Min favorit ‘toilet-kat’ er Gizmo her :wehuu: :

//youtu.be/WofFb_eOxxA

Han her gjort det til en sport.
Vores toilet er sådan et med en knap på toppen, Charley har prøvet at lure, men han kan ikke nå den ordentligt fra gulvet og hvis han skal ha’ fornøjelse af flushing skal låget jo ikke være lukket. Kunne være man skulle ha’ toilet som det Gizmo har :?

:slight_smile:

AnnR: hehe. Tror jeg bliver stædigt ved, for jeg er over hende i rangordenen og det vil jeg holde fast i. (kald mig gammeldags, men gider sgutte ha en kat der herser rundt med mig :wink:
Silotte. aaaah, så har jeg også hørt om dine katte :wink: og tror jeg vil lade hende blive ved med det, så kan det være hun med tiden vil lade bordet være til gengæld :stuck_out_tongue: og dejligt at vide at vagn ikke er den eneste underlige kat :smiley:

danpia: Vagn står på brættet når det er åbent, for så kan hun lege “tag-fat” med vandet -.-’ Når det så er færdig med at løbe mijawer hun, for hun ved at hun kan lokke et ekstra skyl ud af mig, på den måde :slight_smile: vi har også et ifö, hvor knappen sidder øverst og hun har endnu ikke gennemskuet hvordan man skyller (og håber heller ikke det sker) :smiley:

Min Gucci synes toilettet er mest sjovt når man sidder på det:?

Men snuser da lidt rundt hvis hun kan slippe af sted med det. Vi har det dog som regel lukket af, da vi bor i en gammel københavner-bygning, hvor ventilationen ikke er hvad den kunne være…

Man kan lugte/høre hvad overboerne har gang i…

hmmm og så røg den med ragnorden vist lidt til jorden… :slight_smile: Men okay, de fleste steder bestemmer jeg hvordan klaveret spiller (bilder jeg mig i hvert fald ind) :slight_smile:

Vi lukker låget i på toilettet, ellers har vi en kat, der drikker af det, og det er ulækkert.

Vi lukker låget når vi ikke er der for at han ikke hopper derop (også især som lille killing). Det ulækkert og kan være farligt.
Desuden lukker vi altid låget når vi skyller for ellers skyller man en masse masse klamme bakterier rundt i rummet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

[QUOTE=ThildeL;745064]Vi lukker låget når vi ikke er der for at han ikke hopper derop (også især som lille killing). Det ulækkert og kan være farligt.
Desuden lukker vi altid låget når vi skyller for ellers skyller man en masse masse klamme bakterier rundt i rummet. ;-P[/QUOTE]

kan godt se hvad du mener, tror vist vi prøver at droppe det med toilettet…

Vores gamle siameser fandt til en vis grad ud af at skylle ud i toilettet. Det er også et Ifô med knap på toppen. I starten tro’de jeg det var et uheld, når han hoppede op på det for at komme over i vinduet, men med tiden blev det lidt for påfaldende hvor tit han lige netop ramte den knap, så jeg er ret sikker på han gjorde det med vilje fordi han syntes det var sjovt der kom den lyd. Vi har så altid låget lukket, jeg har fisket en våd kat ud af toilettet én gang, det er ret adr!

mht at gå i sele… måske det kilder når den skal på? Jeg klikker altid den del der skal rundt om maven først, (så katten ikke kvæler sig selv hvis den pludselg spurter afsted) og så hals-delen. Og begge dele sådan nærmest som et overraskelsesangreb. Nu har jeg så ikke længere den kat der var mest vild med at gå tur, for han kom løbende når han så jeg tog selen frem så det var ikke det store problem at få den på ham.

Der er også en anden type sele der mere er ud i et, måske er den bedre til din kat?

Mht bordene… kald mig mærkelig men jeg har aldrig forstået hvorfor folk regner med at de kan holde deres katte nede fra bordene? Vi har aldrig prøvet. De ved godt de ikke skal være på bordet mens der er mad, men ellers er det nok der de er mest L Der står to af deres nullerput-senge nemlig.

Og så synes jeg forresten det er helt forrygende at du har en hunkat der hedder Vagn! :lol:

Sidst vi besøgte min veninde, fortalte hun stolt om den der nye sæbedispenser, hun har fået sig. Det er den fra reklamerne, som selv spytter sæbe ud, når man holder hånden under. Meeeen sidst hun så var på besøg, måtte hun jo inddrømme, at den nok ikke lige var helt så god, som først antaget.

Emma, hendes Maine coon blanding havde nemlig fundet ud af, at det var herre skægt, når man sådan sad med en pote under sæbedispenseren, og det blev nu alligevel min veninde en kende for dyrt :lol:

[QUOTE=fiasko guru;745058]AnnR: hehe. Tror jeg bliver stædigt ved, for jeg er over hende i rangordenen og det vil jeg holde fast i. (kald mig gammeldags, men gider sgutte ha en kat der herser rundt med mig :wink:
[/QUOTE]
Rangorden? Tjah… mine katte er mine venner, jeg tænker ikke helt på den måde (en af grundene til at jeg aldrig skal ha’ hund.)

[QUOTE=DK Blackangel;745092]Sidst vi besøgte min veninde, fortalte hun stolt om den der nye sæbedispenser, hun har fået sig. Det er den fra reklamerne, som selv spytter sæbe ud, når man holder hånden under. Meeeen sidst hun så var på besøg, måtte hun jo inddrømme, at den nok ikke lige var helt så god, som først antaget.

Emma, hendes Maine coon blanding havde nemlig fundet ud af, at det var herre skægt, når man sådan sad med en pote under sæbedispenseren, og det blev nu alligevel min veninde en kende for dyrt :lol:[/QUOTE]

Ha! Det var det første min mand sagde, da han så den reklame: Hvad så, når katten kommer til at stikke snuden eller halen ind under? Og bliver totalt syg af at prøve at slikke det af? Tak, men nejtak :noway:
Argumenterne i den reklame er i øvrigt noget vrøvl… at man får bakterier på sig fra toppen af en almindelig dispenser er vel rigtigt nok. Men da man vel vasker hænderne, når man nu har taget sæbe på, bringer man dem jo ikke rundt i hele huset. Nå, det var et sidespring :wink:

Jeg har også to misser der begge stikker hele krydderen ned i toilettet, hvis de kan komme til det. De stikker som regel hovedet derned lige så snart jeg rejser mig fra toilettet… Så det med at lukke låget ned er ikke lige nemt, når katten får hovedet i klemme :høhø:

Min Sparta opførte sig ligesom din når han fik sele på. rullede rundt helt sindsygt og blev aggressiv overfor Lilly når han havde fået den på, så nu har vi valgt at droppe det. Herhjemme er det kun Lilly der kommer på tur. Lilly kan vi distrahere med lidt godbidder, mens hun bliver iført selen - hun ved hun får dem når hun har selen på :slight_smile: men Sparta havde slet ikke øjne for godbidderne og han er ellers en meget madglad kat. Det stressede ham mere end godt var. Men en masse godbider kan gøre underværker både mens i kommer selen på, når han har den på og igen når han får den af.

Og det med bordet - kender det og jeg har også kapituleret. Køkkenbordet kan vi holde dem nede fra, men resten går ikke. Specielt ikke skrivebordet hvor der altid ligger et eller andet man kan skubbe rundt med :tihi:

[QUOTE=fiasko guru;745000]Hej allesammen

Vi har en dejlig kat der synes det er vældig interessant at kigge med når vi trækker ud i toilettet. Er der nogen af jer der har oplevet det samme? Og er det noget jeg skal forhindre hende i? Hun nærmest jager vandet. Underlige kat :høhø:

Ja det gør Fie:-) Hun hopper i tønden, hvis jeg ikke er hurtig. Jeg har gjort to ting: skyndt mig at rejse mig og slå brættet ned eller lukket døren, når jeg gik derud.

Er der mon nogen der kan hjælpe med mit andet dilemma? Vagn går tur i sele og hun elsker at gå tur, og ignorerer fuldstændig selen når først vi er ude på turen, men det at få den på er til tider en kamp, for hun har en vane med at rulle sig rundt når jeg prøver at give hende den på… har prøvet at distrahere hende, men lige lidt hjælper det… har I mon nogle gode råd?
Ja jeg ville klikke den på hende:-) Gradvis og gøre det til en superfed oplevelse forbundet med lækre godbidder at få den på. Hvis du er i tvivl om hvordan, så skriv, så kan jeg lægge en lille træningsplan ind til dig, hvis du vil ha det.

og sidst men ikke mindst: Vagn ELSKER borde og især dem hun ikke må gå på. :S Hoppede rundt og larmede til at starte med (fordi jeg ikke vidste at det var det værste at gøre) og har nu i en længere periode prøvet at ignorere hende når hun hopper op og somme tider virker det, men nu er der dekorationer på bordet og de er spændende :mad:
Hvad filan gør jeg? for jeg vil IKKE ha kat på bordet. Men er det fordi hun keder sig eller? er virkelig ved at gi op, for har prøvet ALT inkl. at løfte hende væk stille og roligt, sætte hende ud i gangen når hun gør det, aflede opmærksomheden med andet, lege med hende, men der går max 10 min og så er hun på bordet igen…
HJÆLP

og på forhånd tak

knus
Anna[/QUOTE]

Uha… Hvis jeg kunne besvare det sidste, ville mange ejere være glade, men jeg mp blankt erkende, at jeg endnu ikke har fundet de vise sten til hvordan man holder katte nede fra bordet - og her emner jeg for altid. Når jeg går ind og ræner noget, så forsøger jeg at gøre det gradvist, så jeg ikke senere skal ind og lappe alt for tit igen på adfærden. Formålet er at lære katten en helt ny adfærd så den gamle uønskede ikke optræder… Men lige med bordene… der er det aldrig lykkes helt endnu…

Jeg har forsøgt flere ting, naturligvis… Men effekten er ikke ret god sammenlignet med arbejdsindsatsen. Ofte går de der op, når ejeren ikke er hjemme… SUK!

Så det sidste må jeg svare: Det ved jeg simpelthen ikke. Men hvis du finder en metode, der holder varigt, så vil jeg gerne høre det senere:-)

[QUOTE=Sussi;745099]Jeg har også to misser der begge stikker hele krydderen ned i toilettet, hvis de kan komme til det. De stikker som regel hovedet derned lige så snart jeg rejser mig fra toilettet… Så det med at lukke låget ned er ikke lige nemt, når katten får hovedet i klemme :høhø:
:[/QUOTE]
Det kræver hurtige reflekser og forudseenhed, indrømmet… men det kan læres :wink: Noget med at lukke låget med den ene hånd bag sig i samme bevægelse man rejser sig :smiley: Hvis jeg kan forhindre Tullen, der altid er i 5. turbogear (lynhurtig…) og dødnysgerrig, så må der være håb for andre :høhø:
Endelig kan man jo vist nok lukke døren til badeværelset mens man er derude - ved nærmere eftertanke :lol:

[QUOTE=Ann R;745093] …
Ha! Det var det første min mand sagde, da han så den reklame: Hvad så, når katten kommer til at stikke snuden eller halen ind under? Og bliver totalt syg af at prøve at slikke det af? Tak, men nejtak :noway:
Argumenterne i den reklame er i øvrigt noget vrøvl… at man får bakterier på sig fra toppen af en almindelig dispenser er vel rigtigt nok. Men da man vel vasker hænderne, når man nu har taget sæbe på, bringer man dem jo ikke rundt i hele huset. Nå, det var et sidespring ;)[/QUOTE]

I mine øjne kræver det også man har en vandhane af samme type, hvis man vil have gavn af det; vandhanen ville jeg anse for vigtigere end dispenseren, det er den man rør ved først og sidst.

Vi har også været ‘snedige’ (NOT) at sætte B&O-anlægget på væggen nede ved gulvet. Der åbnes og lukkes til CD’en, når katte-dyrene går forbi. I starten synes de det var sjovt, men det er de heldigvis ‘vokset’ fra.

Lenschow: Ja det gør Fie:-) Hun hopper i tønden, hvis jeg ikke er hurtig. Jeg har gjort to ting: skyndt mig at rejse mig og slå brættet ned eller lukket døren, når jeg gik derud.

[QUOTE=Ann R;745105]Det kræver hurtige reflekser og forudseenhed, indrømmet… men det kan læres :wink: Noget med at lukke låget med den ene hånd bag sig i samme bevægelse man rejser sig :smiley: Hvis jeg kan forhindre Tullen, der altid er i 5. turbogear (lynhurtig…) og dødnysgerrig, så må der være håb for andre :høhø:
Endelig kan man jo vist nok lukke døren til badeværelset mens man er derude - ved nærmere eftertanke :lol:[/QUOTE]

Jo det kan man, men herhjemme åbnes den hurtigt igen af Charley.

Låsen virker ikke særlig godt (gammelt hus og gammeldags lås og nøgle) - den kunne selvfølgelig skiftes, for det er skisme ikke sjovt at sidde på tønden og katten så åbner døren (og der er langt fra tønden ned til døren, så man kan ikke nå :høhø:).

(Heller ikke sjovt, når Herren åbner dørene hele vejen ind fra løbegården, når man er i bad; det kan være noget køligt :yikes:)

:slight_smile: