Tonen på kattegale

[quote=Tante Tut;518475]men når det er sagt, så ER det nu sjovere at drille dem, man ved ryger op i det høje C lige med det samme

[/quote]

Hvorfor i alverden skal man ligefrem stræbe efter at skabe en meget kedelig stemning på et forum :? Den slags - som du kalder drilleri og som jeg kalder provokation for provokationens skyld - kommer meget nemt til at ødelægge tråde :thumbdown:

jeg syntes nu ikke tonen er så slem herinde længere, men for få mdr siden syntes jeg tit der var altfor meget ballade. jeg mener helt klart man altid uanset hvad lige skal stikke fingeren i jorden og tælle til 100 inden man poster et indlæg som er skrevet mens man er oppe i det røde felt, på den måde undgår man nok tit at debatter kører af sporet.
nu har jeg været med fra kattegales spæde start og derfor har jeg osse lært at spotte de debatter som vil gi ballade og jeg ka med det samme se om en debat ryger af sporet alt efter hvem der deltager i den, fro desværre er det meget meget tit de samme personer som om og om igen puster til ilden.

udover det så plejer jeg at slukke for pcen når jeg bliver for rødglødende, på den måde undgår jeg at deltage i ballade, desværre sker det nu alligevel at jeg ryger med på den galej.

jeg syntes så heller ikke der er grund til åbentlys at provokere andre bare for sjov skyld

:inlove:

De fleste herinde kender mig temmelig, væmmelig godt nok til at vide når det bare er dril.

:slight_smile:

Jeg driller aldrig i alvorlige debatter, dér siger jeg blot min ærlige mening lissom alle I andre gør…

:inlove:

At nogen så finder mine meninger provokerende, kan jeg ikke rigtig gøre for - jeg finder såmænd også andre brugeres indlæg provokerende

:slight_smile:

Kommer så lige fra et andet forum, hvor en bruger skriver sådan her til en anden

FUCK DIG DU ER DA FOR DUM; SEND DIN BELASTENDEHUND TIL MIG; DYRPLAGER AT AFLIVE DEN: JEG REDDDER ALLE DYR KÆLLING

Det er frit citeret, så ordlyden er ikke helt som i teksten, men I fanger sikkert pointen… Sådan skriver folk dog ikke herinde, der er vi jo rene jule-engle i sammenligning.

Den stakkels bruger, der får denne besked har oprettet en tråd, hvor hun giver udtryk for at være utrolig ked af, at hendes hund er angst for alverdens ting, og hun overvejer derfor om hunden skal have fred.

Sikke dog en måde at svare…:S

Så der er tonen herinde jo helt vild god i sammenligning:høhø:

[quote=lenschow;518682]Kommer så lige fra et andet forum, hvor en bruger skriver sådan her til en anden

FUCK DIG DU ER DA FOR DUM; SEND DIN BELASTENDEHUND TIL MIG; DYRPLAGER AT AFLIVE DEN: JEG REDDDER ALLE DYR KÆLLING

Det er frit citeret, så ordlyden er ikke helt som i teksten, men I fanger sikkert pointen… Sådan skriver folk dog ikke herinde, der er vi jo rene jule-engle i sammenligning.

Den stakkels bruger, der får denne besked har oprettet en tråd, hvor hun giver udtryk for at være utrolig ked af, at hendes hund er angst for alverdens ting, og hun overvejer derfor om hunden skal have fred.

Sikke dog en måde at svare…:S

Så der er tonen herinde jo helt vild god i sammenligning:høhø:[/quote]

Jeg er rystet!!!
Utroligt sådan et forum overhovedet har brugere…

Ja, så er der da engleklang her i forhold :uha:

ja - jeg tror ikke den bruger ville have verdens længste medlemsskab herinde…

en ting er at nogle kan finde på det fordi de er småt begavede eller bundløst primitive… noget andet er at det må gøre rigtig ondt på modtager… hun må forventes at være trist i forvejen.

nogle har bare ikke forstået det brutale i at sparke til dem der ligger ned :S

:uha: :uha: :uha: :uha:

:besvimer:

Men ja - der ret mange rundt omkring - på alle slags fora, der tillader sig ting de ALDRIG ville sige, hvis de stod ansigt til ansigt med folk. Det er en af grundene til, at jeg ikke er såå vild med anonyme nicks. Folk mener tilsyneladende ofte de kan være ubehøvlede fordi de er anonyme. :frowning:

Enig - jeg blev også sådan lidt… åh åh og nu går den anden vel amok fordi hun er sårbar - det flotte er, at den anden har svaret rigtig pænt og voksent. Så nu fremstår den første som et fæ:-)

Det synes jeg er lidt fortjent. Helt ærlig… at skrive sådan opnår man lige som intet ved…

Nogle ved måske ikke engang hvor hårdt det kan se ud på skrift?

[quote=Ann R;518740]
Meget uenig. Drilleri som ping-pong mellem to ligeværdige parter, der begge morer sig - det er sjovt.
Men hvis nogen ryger op i det røde felt af det, er drilleriet forfejlet - for så syntes modparten tydeligvis ikke det var sjovt.
Sorry…

Dette sagt udelukkende som kommentar til det citerede og ikke møntet på nogen speciel tråd eller kommentar :slight_smile:

:uha: :uha: :uha: :uha:

:besvimer:

Men ja - der ret mange rundt omkring - på alle slags fora, der tillader sig ting de ALDRIG ville sige, hvis de stod ansigt til ansigt med folk. Det er en af grundene til, at jeg ikke er såå vild med anonyme nicks. Folk mener tilsyneladende ofte de kan være ubehøvlede fordi de er anonyme. :([/quote]

:inlove:

Humor er meget forskellig fra person til person - og nogen gange misforstår vi hinanden - dét, der var sagt i dril - bliver taget dybt alvorligt og som en personlig fornærmelse.

:inlove:

Det er svært at se humor på skrift, da er det langt nemmere at se på vores ansigts- og kropssprog.

Her kan vi dog prøve at vise vores mening med diverse smilies.

:inlove:

Og jeg har sag det før, men :

Når jeg tænker på antallet af daglige brugere og antallet af indlæg herinde hver dag året rundt - synes jeg, at det er utroligt lidt der skæres tænder, diskuteres, skændes, råbes og skriges.

:inlove:

Jeg synes, at vi omgåes hinanden med en stor, gensidig respekt.

:inlove:

Humor er meget forskellig fra person til person - og nogen gange misforstår vi hinanden - dét, der var sagt i dril - bliver taget dybt alvorligt og som en personlig fornærmelse.

:inlove:

Det er svært at se humor på skrift, da er det langt nemmere at se på vores ansigts- og kropssprog.
[/quote]

Helt enig. Derfor prøver jeg - sådan generelt, for det kan da smutte - kun at drille folk jeg synes jeg kender, og derfor ved hvordan vil tage det. (Jeg griner af Ann K, når hun kalder Camilla en kratopdrætter - fordi jeg ved det er en slåfejl, og fordi jeg ved at hun - og Camilla også - kan se det komiske i det. Kendte jeg hende ikke, ville jeg ha’ det ladet passere. Osv.)
Kommer nogen til at misforstå, bliver jeg faktisk ked af det og skynder mig at undskylde, for det er ikke meningen. Jeg synes også kun det er sjovt at tage gas på folk, hvis de gennemskuer det og griner med :slight_smile:

Derfor reagerede jeg på din kommentar med at det er sjovt at drille folk, der ryger op i diskanten. Det er nemlig i mine øjne det modsatte af, hvad du giver udtryk for her. :gruble:

Jeg tror at et af problemerne med tonen slet ikke er tonen. Men at nogle tråde bliver det samme skrevet 20 gange i stedet for 1 gang.
Det er ofte de meget aktive tråde, og især for nye kan det godt virke meget overvældende pludselig at få 5 enslydende (negative overfor handlingen) svar - uagtet at de faktisk er skrevet på samme tid, og de skrivende måske ikke ved at andre er igang :slight_smile:

Jeg tror, at folk også skal passe på med at læse et svar, som om det er skrevet i en bestemt tone.

Mange aktive brugere har fået en eller anden etiket på, og når vedkommende skriver, jamen så er hun bare sur og bedrevidende.

Vælger man at lægge ting ud på en debatside, så skal man altså ikke være tyndhudet.