Tør pels

Gamle Frida på snart 16 år får nyre medicin og hendes pels er noget tør. Jeg kan ikke få olie indenbords i hende. Kan man komme noget udenpå i pelsen? Hun bliver lige nu fodret med Hills K/D mobility samt lidt våd nyre mad, og det bliver der ikke ændret på lige nu.

Det skal komme indefra, ellers symptombehandler du bare :slight_smile: Prøv med noget vådkost med lav fosfor og højt fedt? :slight_smile: Se f.eks. på felinecrf.org for fosfor indhold

Hov, overså først delen med at hun også fik nyre vådfoder. Men så er der ikke noget du kan gøre, så vidt jeg kan se. Det er fedt indholdet i kosten der mangler…

1 Synes om

Hvordan er hun at få piller i?
Jeg tænker om du ku give hende en olie kapsel? Hvis man lige gør dem våde først så glider de dejligt nemt ned. Men det duer selvfølgelig ikke hvis hun er helt umulig at få piller i.

1 Synes om

Ellers en go ide, men hun har altid hadet at skulle have piller, så det er rigeligt at hun skal have nyre medicin hver dag. Hun har altid været en meget bestemt dame hvad det angår! :venter:
Jeg må nok bare acceptere, at det er konsekvensen af hendes nyrelidelse. :gruble:

Nå øv, ja jeg kan godt forstå du ikke vil gøre det ved hende. Man må nogle gange vælge sine kampe. Og hun gider ikke nogle af de olie man kan hælde over maden?
Det er bare svært med gamle misser som har deres helt egen mening om tingene :grin:

Hun kan lugte den mindste dråbe olie på maden og så strejker hun. Det der medicin hun får er flydende, og det er under tvang, så jeg synes ikke jeg vil kæmpe mere med hende i hendes sidste levetid. Ja gamle misser har deres egne holdninger, men jeg kender det vist egentligt godt fra mig selv, efter jeg ik er helt grøn mere. :hoho:

2 Synes om

Åhhh hvor jeg kender det! Det da godt det “kun” er kosmetisk.

Det sagt, så findes der altså adskellige mærker af vådkost der har et højere niveau af fedt end nyrediæterne, men som er lavere eller ligeså lav på fosfor :slight_smile:

Tak Eva jeg havde ikke helt fanget dit budskab fordi du nedenunder skrev det med, at du havde læst, at hun jo allerede fik våd mad. Jeg tjekker lige op på det. :blush: