Tørfoder, kan det bruges eller skal det smides ud?

Jeg har nok 15kg (eller lidt mere) tørfoder stående hjemme hos mine forældre i sådan en ikke-tætlukkende tønde her:

Foderet er købt i foråret (april/maj måned, vil jeg tro)…men jeg har desværre ikke sækkene længere til at kunne se sidste salgsdato.

Det er en blanding af primært FP21 grainfree og så 3 forskellige slags Royal Canin (den til tænder, den til hud/pels og den alm. til neutraliserede katte).

Det lugter ikke mærkeligt/dårligt (eller jo… men det synes jeg generelt alt kattemad gør :cool2:), og kattene vil gerne spise det. Men jeg kan ikke bruge det selv, da jeg for det første ikke er interesseret i at bruge RC længere, og desuden aldrig ville få det brugt hurtigt nok, da jeg fodrer så meget med vådt, at det går meget langsomt med tørfoder her i huset.

Mit spørgsmål er så:

Ville I smide det ud?

Eller ville I sælge det billigt/bytte det/…?

Jeg ville nok prøve at få det hen til nærmeste kattehjem hurtigst muligt, for de har altid behov for en hjælpende hånd i form af foder, grus osv…
VH
Susanne

Jeg har tænkt tanken, men her er ikke nogle kattehjem på hverken Ærø eller i Svendborg, og jeg har ikke nogen bil. Tror du, det var noget, de gad køre efter? For der er jo Inges kattehjem i Odense…

Du kan jo prøve at spørge Susanne…

Susanne? :slight_smile:

Ah… Susanne :smiley:

Jamen det står til fri afhentning i Svendborg, så kan jeg få min mor til at tage det med over til mig i morgen…

Er der ikke et internat i eller ved Svendborg…det mener jeg altså

Et forslag, lad være med at tage foderet ud af poserne, put det i spandene i emballagen, så holder det næringsværdien bedre. Foderet har ikke godt af at blive iltet.

Marina

Du er så klog :thumbup:

http://www.svendborgdyrehospital.dk/106-dagligdag-p%E5-katteinternatet.htm

[QUOTE=Temple Bar;746146]Du er så klog :thumbup:

:ups: …jeg har blot nogen gange et lyst øjeblik:tihi:

Hmmm…de har bare så vidt jeg ved stort set ingen katte deroppe :slight_smile: Har i hvert fald haft tilbudt dem min hjælp for ikke så længe siden, hvor jeg fik at vide, at der stort set intet var at hjælpe med :slight_smile:

Og så tvivler på de vil have foder af “tvivlsom dato” - som man vel kan kalde det. Men jeg kan da prøve at ringe og høre den gode Jens Jørgen :slight_smile: :slight_smile:

Marina: I know, I know :slight_smile: …mit eget foder opbevarer jeg i dets originale sæk, i hver sin lufttætte beholder…