Tørfoder til gamle daffy

Og jeg har lige fået denne mail :slight_smile:

**
Hej Alice

Mange tak for din bestilling.
Vi har i øjeblikket kun to poser med hjort på lager, samt en pose med hjort og fisk. Lam er udsolgt.
Skal vi sende dig de to med hjort i stedet for den med lam?

**
Så jeg har sat mig på de to med hjort isteden for lam :slight_smile:

Johnny, du kan da også få prøver af f eks Persian af mig, jeg tænkte bare, at det var nemmest at tage forbi en udstilling tæt på jer.

RC er mig bekendt også flinke til at sende prøver, hvis man kontakter dem.
Da jeg fik Gia, og ikke kunne finde en dyrehandel, der havde prøveposer, brugte jeg deres kontaktformular og bad om bestemte prøver.

Havde egtl. bare ventet små “håndfulds”-prøver, men næh nej, de skrev, at de mente, at disse typer foder var bedre for en kat som Gia, og så var der 3 400g’s poser af Silhouette (som hun ikke gad), Oral S (ja tak), og Persian: Den var så god, at jeg ikke kunne få hånden op fra posen for hendes ivrige snude!

Det feder godt, så hun får bare lidt som aftenguf :slight_smile: Ellers står den på Sterilised og Fit32.

Jeg ved godt, at RC er omdiskuteret, men mine har ikke allergi (7 9 13) og trives fint på det. Det er meget brugt blandt perser-ejere, har jeg indtryk af.

[quote=MiSi;480133]Johnny, du kan da også få prøver af f eks Persian af mig, jeg tænkte bare, at det var nemmest at tage forbi en udstilling tæt på jer.

RC er mig bekendt også flinke til at sende prøver, hvis man kontakter dem.
Da jeg fik Gia, og ikke kunne finde en dyrehandel, der havde prøveposer, brugte jeg deres kontaktformular og bad om bestemte prøver.

Havde egtl. bare ventet små “håndfulds”-prøver, men næh nej, de skrev, at de mente, at disse typer foder var bedre for en kat som Gia, og så var der 3 400g’s poser af Silhouette (som hun ikke gad), Oral S (ja tak), og Persian: Den var så god, at jeg ikke kunne få hånden op fra posen for hendes ivrige snude!

Det feder godt, så hun får bare lidt som aftenguf :slight_smile: Ellers står den på Sterilised og Fit32.

Jeg ved godt, at RC er omdiskuteret, men mine har ikke allergi (7 9 13) og trives fint på det. Det er meget brugt blandt perser-ejere, har jeg indtryk af.[/quote]

Jeg bruger også RC til mine nu og også til Bølle dengang. Ingen af dem har haft noget allergi relateret til dette mærke… Freja havde en reaktion på Hill’s Pouches…

Når man søger lidt rundt, så ser ZiwiPeak da i øvrigt ud til at være på vej ud af Europa?
Men det er altså også både absurd dyrt - og har nok for de fleste katte et lidt højt fedtindhold…

[quote=pivnu;480168]Når man søger lidt rundt, så ser ZiwiPeak da i øvrigt ud til at være på vej ud af Europa?
Men det er altså også både absurd dyrt - og har nok for de fleste katte et lidt højt fedtindhold…[/quote]

det høje fedtindhold vil lige p.t være et megahit for daffy, da han efterhånden er blevet noget tynd og ku godt trænge til lidt sul på kroppen
vi suser lige omkring vores plantorama og ser om de har det

[quote=pivnu;480168]Når man søger lidt rundt, så ser ZiwiPeak da i øvrigt ud til at være på vej ud af Europa?
Men det er altså også både absurd dyrt - og har nok for de fleste katte et lidt højt fedtindhold…[/quote]

Det kan da købes mange steder på danske webshop’s - Dog til en pris som de fleste steder er 89,- for 400 gram.

Dog har jeg lige fundet det til 79,- kr her :
http://www.dogshop.dk/shop/ziwipeak-kattefoder-3441p.html

[quote=Alice;480185]Det kan da købes mange steder på danske webshop’s - Dog til en pris som de fleste steder er 89,- for 400 gram.

Dog har jeg lige fundet det til 79,- kr her :
http://www.dogshop.dk/shop/ziwipeak-kattefoder-3441p.html[/quote]

Mange steder vil jeg nu ikke kalde det. Læg mærke til, at de i den shop også kun har Hjort&Fisk tilbage - til nedsat pris. Og søger man ud i tyske webshops, så har de enten kun ganske lidt tilbage - eller varen er helt udgået. Jeg har før taget det hjem fra Tyskland - kunne bedre betale sig, end det Porcani dengang ville tilbyde.
Men altså, det kommer vel heller ikke som nogen større overraskelse. Hvor er markedet for det produkt? Pånær når det sælges for 25 kr. pr. 400 g. :høhø: Det kan jo ikke fritfodres.
4hotdogs har det, kan jeg se.

Johnny: Fik du nogensinde afprøvet Ziwipeak?

  • og hvordan gik det hos jer andre, der fik fat i det billige?

Jeg fandt Ziwipeak hos MaxiZoo på Østerbro her i mandags. Med holdbarhed til nov2011, så det findes da i landet endnu :wink: Måtte selvfølgelig have en pose med hjem til min lille Amira. Og det spises med stort velbehag, men hun er heller ikke så kræsen mere - lidt heldigt lige nu, hvor hun er ret øm i munden og under behandling.

[quote=pivnu;527330]Johnny: Fik du nogensinde afprøvet Ziwipeak?

  • og hvordan gik det hos jer andre, der fik fat i det billige?

Jeg fandt Ziwipeak hos MaxiZoo på Østerbro her i mandags. Med holdbarhed til nov2011, så det findes da i landet endnu :wink: Måtte selvfølgelig have en pose med hjem til min lille Amira. Og det spises med stort velbehag, men hun er heller ikke så kræsen mere - lidt heldigt lige nu, hvor hun er ret øm i munden og under behandling.[/quote]

nej desværre ikke, vi prøvede alt hvad vi ku få fat på ellers, da vi var ude i en akut situation.
det var så heller ikke kun bisserne det var galt med, der var alligevel mere galt med vores gamle dreng og desværre så galt at vi ikke ku stille noget op, så til sidst var han så dehydreret og afkræftet, selv efter væske-indspøjtninger at vi måtte lægge ham til at sove:ked:
hans indre organer havde givet op