Tørfodret lugter mærkeligt?:S

Jeg har lige åbnet en pose med tørfoder, fra RC - mini adult…

Og synes altså ikke det plejer at lugte sådan :S

Det var nærmest helt kvalmt… Men fodret så fint ud, og Bamse åd som var han ikke blevet fodret i flere dag. (han fik kun en minimal smule, skulle teste om han ville spise det…) Han fik noget vådfoder i stedet som jeg havde stående…

Jeg købte det hos zooplus for ca. 1 måned siden. Og tænker, kan det være fordi det har stået i mit skur?..
Kan det have været blevet for varmt derude, også er maden blevet fordøjet?(eller hvad det nu hedder)

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men vil tro forkert opbevaring i en måned sagtens kan have indflydelse på foderets tilstand.

Lieg præcis sådan et eksempel er årsagen til, at jeg endnu ikke har bestilt RC Intestinal moderate calorie på nettet (endnu). Hvad hvis der er noget galt med foderet, som er sendt fra England …

Synes ellers bare ikke der har været noget galt før :slight_smile:

Og vil bare ikke åbne nr.2 pose, for hvis der nu ikke er noget galt, og min lugte sans bare er blevet lidt sart… Så er jeg tvunget til at smide ihvertfald 8kg mad ud. Da Bamse ikke ville kunne nå at spise 16kg, inden ihvertfald en af poserne så ville være fordærvet

I bund og grund kan alt jo blive dårligt af mange forskellige grunde, så hvis du er i tvivl synes jeg ikke du skal give ham det. Hellere være sikker end ked af det bagefter. Du ville jo heller ikke spise noget selv som du syntes virkede forkert.

Det meste tørfoder er coatet med et (for dyr) velsmagende fedtlag, og når det har stået varmt, kan jeg forestille mig, at dette fedtlag på det yderste foder i posen er smeltet og derfor lugter ekstra stærkt. Sikkert derfor, Bamse er vild med det.
Jeg ville ikke tillægge det nogen negativ betydning, især ikke, da hunde i forvejen har et fordøjelsessystem, der er gearet til halvfordærvet kød, hvilket dette foder næppe er.

hvis han allerede har mist af det og der intet er sket, så fejler det ikke noget.

Men personlig giver jeg ALDRIG mine katte noget, jeg er det mindste i tvivl om. Jeg har haft foderforgiftning 1 gang her i huset, som var ved at slå mine katte ihjel - så bær altid super forsigtig med opbevaring af foder.

Bliver foder fugtigt, kan det danne toksiner, som er gift - og det kan være dødeligt for alle levende væsner, hvis det indtages

Hilsen Heidi

[QUOTE=Mega;625220]Det meste tørfoder er coatet med et (for dyr) velsmagende fedtlag, og når det har stået varmt, kan jeg forestille mig, at dette fedtlag på det yderste foder i posen er smeltet og derfor lugter ekstra stærkt. Sikkert derfor, Bamse er vild med det.
Jeg ville ikke tillægge det nogen negativ betydning, især ikke, da hunde i forvejen har et fordøjelsessystem, der er gearet til halvfordærvet kød, hvilket dette foder næppe er.[/QUOTE]

det er nok fedtet… Jeg giver ham lidt til aften… Bliver han sløj eller får han dårlig mave senere, så tager jeg det væk igen:)

Var alt som det skulle være ?
Det håber jeg selvfølgelig…
:slight_smile:

[QUOTE=danpia;626696]Var alt som det skulle være ?
Det håber jeg selvfølgelig…
:)[/QUOTE]

Længe siden jeg BURDE have svaret :slight_smile: Men ja, alt var som det skulle være :slight_smile: