Tørkost: Porta 21 eller Sanabelle sammen med Iams?

Ang. Tørkost.
På nuværende tidspunkt fodrer jeg med 1/4 Porta 21 finest adult, 1/4 Sanabelle Sensitive og 2/4 med Iams for Vitality Hairball.

Af praktiske årsager overvejer jeg dog nu at tage enten Porta eller Sanabelle fra. Men hvilken vil være bedst at undvære?
Er der en af jer, der har styr på ernæring, som kan hjælpe mig?

Kattene har desuden altid adgang til vådkost.

Baseret på ingredienslisterne og det analytiske indhold ville jeg personligt beholde porta 21 fremfor Sanabelle. Der er meget mere animalsk protein i Porta 21. Men det handler jo også lidt om hvorfor du har brugt Sanabellen, for hvis der er nogen der har maveproblemer så er det måske den du bør beholde? …og kig på kattene når du skifter, hvordan trives de? Det kan godt være vi synes noget foder er bedre end andet, det er bare ikke altid det man ser ved at kigge på kattene efter et stykke tid på et givent foder. Dog ofte vil jeg sige med de fodertyper jeg har prøvet.

Finest Adult (jeg antager det er den grønne?)
image

Sanabella sensitive:
image

2 Synes om

Umiddelbart ser de tal jeg kan finde anderledes ud. :thinking:

Den Porta 21 jeg bruger:

Sanabellen:

Som skrevet er den jeg har sakset fra den grønne porta 21, der står også “finest adult” på posen, ganske som der gør på posen af den gule porta 21. @anne_p, du må nok udspecificere hvilken en af varianterne det helt præcist er du bruger.

Hvis det er den porta 21 som @Lovehjerte linker til er det tæt på at være ligemeget om det er Sanabelle der skrottes eller Porta 21. Hvis kattene er til den tykke side vil jeg vælge Sanabelle fremfor Porta 21, hvis de er lige som de skal være vil jeg køre med den gule porta 21 som @Lovehjerte linker til. Men som nævnt… hvilken porta 21 er det specifik du spørger til, det er ret væsentligt for der er himmelvid forskel på den gule og den grønne porta 21
image

2 Synes om

Tak. :tak: Det er den gule Porta 21, jeg bruger. :slight_smile:

Jeg fodre med de 2 som Katia linker til. Det var den sammensætning jeg endte med, som holdt Shady struvitter fri for snart en del år siden. Jeg er bare fortsat med blandingen efter jeg mistede hende i 12 fordi alle har trives på fodret. Ingen grund til at ændre noget som fungere :wink:

1 Synes om

Det kan godt være, jeg er tungnem her til morgen, men hvor kommer @anne_p egentlig ind i billedet? :gruble: Altså ud over at være opdrætter til nogle af Løvehjertes katte?

Hold kæft mand, det er mig der koger helt og aldeles :joy: I’m sorry! Jeg har læst det som om det var Anne der ha de lavet det oprindelige opslag, også svarede @Lovehjerte. Ih guder, kan åbenbart ikke tåle at køre så lang tid i bil

Beklager forvirringen

1 Synes om

Det undrede også mig men tænkte at du viste, at jeg fodrede med det samme og svarede :joy:

1 Synes om

Jeg læste det helt naturligt og uden betænkeligheder fordi jeg ved at Anne fodrer med det :joy::joy:

Haha, jamen jeg tænkte faktisk at grunden til at Katja svarede jo nok var at hun havde nogen af sine katte fra Anne og så nok fodrede med det samme som Anne. :rofl:

2 Synes om

Faktisk er det til dels Annes ‘skyld’ at jeg fodrer som jeg gør, så for mig gav det også fint mening, at du nævnte hende. :smile:

Men efter en omgang giardia sidste år begyndte jeg at blande Iams i, og nu er det så, at jeg overvejer at skære enten Porta 21 eller Sanabelle fra. :thinking:

Også her :smile:

Hvad gør Iams?

Det er godt til bløde maver. :slight_smile:
… Og så er det godt for gamle birmaer med hårbolletendenser. :wink:

2 Synes om