TORO-virus

ADRWW…min elskede kat har fået diagnosticeret TORO-virus…-what straks starter panikken…synes det er svært at kapere alle oplysninger fra Doktor Dyr og på nettet…nogen der har erfaringer med TORO?

tror du har hørt forkert :S

Mon ikke det er ROTA-virus ? Rotavirus-diarré skyldes infektion med rotavirus - og giver ofte langvarigt fremfald af blinkhinden.

Ellers skal det være G2 - der menes ???

Hmmm…Doktor Dyr sagde tydeligt TORO-virus…spurgte flere gange…også fundt lidt på nettet, men ellers er det nemlig med blinkhinde-fremfald, nysen, lidt diarre…men måske flere navne? I hvert fald har Gaddafi blinkhindefremfald og nysen + lidt rød i halsen…doktor siger det ikke er dødeligt, men jeg skal holde øje om der tilstøder nye infektioner, da hans immunforsvar er på overload nu…skulle gå over af sig selv…op til 6 uger…paser jo meget godt med havd du skriver…ROTA TORO…hmmm…:øhmm:

Tror altså din dyrlæge har snakket bagvendt…:høhø:

:tihi: tja det sker vel for selv den bedste…hvad er det dersens ROTA så for noget? Bare hun ikke har talt bagvendt da hun sagde han ikke kunne dø af det og at det ville gå over af sig selv:uha:

giver det ikke dårlig mave? Hvordan stiller dyrlægen den diagnose? Smitterdet hvordan og hvor heftigt?

Prøv at google Third Eyelid syndrom …så får du /I svaret.
4 af mine dyr havde den virus for …kan ikke huske det … :øhmm: nok 54 eller 5 år siden. Ingen var dog syge, den eneste der var sløj var Simba 2 (hittemis) og han fik lov for sig selv at sove de halvandet døgn han havde brug for.
Det er forøvrigt den eneste mistbare sygdom jeg har haft i de 12,5 år jeg har haft mine kræ :thumbup:

Jeg sad lige og googlede lidt på sygdomme, som jeg ikke kender så meget til.
Her kalder de det altså også torovirus :slight_smile: http://www.sniksnak.com/cathealth/torovirus.html

  • og der er beskrevet torovirus i det nyeste nyhedsbrev fra Inges Kattehjem.