Torrild Julemarkede

Boycut Torrild Julemarkede, da min niece var der kort tid før sin død nægtede de hende i første omgang adgang fordi at hun kunne risikere at skræmme de andre kunder. Hun fik dog adgang pga min bror, men fik besked på at de skulle være ude inden et vist tidspunkt fordi der skulle der ankomme en bus med besøgende.

Hvert år får Torrild Julemarkede gratis reklame på TV2 i form af interviews på TV. Jeg har forsøgt at kontakte TV2 omkring dette emne men hvert år sender de troligt nye indlæg om dette famøse Julemarkede, og giver dem hermed gratis reklame.

Spred gerne min status og hjælp med at få andre til at forstå at det ikke drejer sig om et julemarkede men ren forretning som diskriminere syge mennesker.

Lyder ikke som en rar oplevelse :frowning: - jeg har aldrig selv besøgt markedet, men har da set reklame for det på tv2 øst…

De lyder ualmindeligt usympatiske :frowning:

Sikke en trist oplevelse for din niece. Hvad bilder de sig ind :nix:

de er hermed blacklistet

Det var dog en direkte usmagelig opførelse som jeg under ingen omstændighed vil støtte

Jeg vil helst ikke snage, men hvilken sygdom var det dog hun havde?

Derudover… Jeg synes det er forkasteligt at nægte folk adgang, især hvis det var noget der kunne give hende en hyggestund med familien, i hendes sidste tid.

Jeg kan godt huske det og blev også vild forarget dengang :nix:
Hun døde jo nogle få dage senere, så den kedelige oplevelse var noget af det sidste hun fik med … :frowning:

Det trækker stadig tårer når jeg tænker på den episode :ked:

har delt på FB

[QUOTE=Ravn;983617]Jeg vil helst ikke snage, men hvilken sygdom var det dog hun havde?

Derudover… Jeg synes det er forkasteligt at nægte folk adgang, især hvis det var noget der kunne give hende en hyggestund med familien, i hendes sidste tid.[/QUOTE]

Modermærkekræft som havde spredt sig til hjernen og andre organer i kroppen.

Jeg kan ikke se hvordan det dog skulle kunne skræmme nogle af de andre gæster. Det er jo bare groft!

Hun var på daværende tidspunkt i kørestol og har måske ikke set helt rask ud siden at han kunne finde på at sige ‘‘Vi vil ikke have sådanne nogen her’’.

Og det skal altså med, at indehaveren af julemarkedet på sin hjememside undskyldte for den politik.
Og at det var grundet den knebne plads på stedet, (i tilfælde af evakuering) at brandmyndighederne havde udstukket et forbud mod kørestolsbrugere.

Det var ikke bare fordi indehaveren er et dumt svin der ikek kan lide kørestole

[QUOTE=Felis;983832]Og det skal altså med, at indehaveren af julemarkedet på sin hjememside undskyldte for den politik.
Og at det var grundet den knebne plads på stedet, (i tilfælde af evakuering) at brandmyndighederne havde udstukket et forbud mod kørestolsbrugere.

Det var ikke bare fordi indehaveren er et dumt svin der ikek kan lide kørestole[/QUOTE]

Ja, det er jo ikke en helt uvæsentlig oplysning.

Nemlig…og i øvrigt gælder samme for barnevogne :wink:

Men der er dog stadig en himmelvid forskel på at afvise folk med bemærkningen “vi vil ikke ha’ sådan nogen her” og så “desværre vi må ikke tage barnevogne eller kørestole ind for brandmyndighederne”

Og nu ved jeg af gode grunde ikke hvoran ordene er faldet, men der er en del mennesker med udtalt berøringsangst overfor folk der ser det mindste smule anderledes, og da specielt handicappede ud. Sådan en “adr, de er mærkelige, dem vil vi ikke ha’ ind, de skræmmer de “normale” kunder væk”.

Tænk hvis handicappede heller ikke måtte komme ind på katteudstillinger? Det ville f. eks. udelukke en del af udstillerne :tihi:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;984329]

Tænk hvis handicappede heller ikke måtte komme ind på katteudstillinger? Det ville f. eks. udelukke en del af udstillerne :tihi:[/QUOTE]

Det er faktisk sådan på Roskilde Dyrskue, at når der er mange besøgende i hallen, får barnevogne og kørestole ikke adgang … af sikkerheds/pladshensyn.

Jamen når det klart kan begrundes med plads/sikkerhedshensyn har jeg heller ikke noget problem med det. Der er jo også en grænse for hvor mange barnevogne/kørestole vi kan ha’ med toget, af samme årsag.

Det er hvordan afvisningen sker der kan være et problem :slight_smile:

Og så synes jeg personligt der er en stor forskel på en barnevogn og en kørestol, når vi taler om arrangementer. Jeg ved godt at man så kommer på TV i USA, men man KAN godt lade lille Bimmer sove udenfor i sin vogn mens man selv er inde og kigge. Eller bære rundt på Bimmer i stedet for at slæbe hele “kampvognen” med indenfor.

En person i kørestol kan (normalt) ikke bare lade den stå udenfor og selv gå rundt. Og det er under ingen omstændigheder OK at afvise folk fordi de “ser mærkelige ud” hvis det mærkelige skyldes sygdom/handicap.

Ordene var ‘‘Vi vil ikke ha sådanne nogen her’’, ingen undskyldning om brandmyndighedernes krav og han kan ikke tørre den af på en af de ansatte for det var hamselv der var der.

Det var nu heller ikke for at forsvare den hændelse … som jeg skrev i starten af tråden, var jeg dybt forarget dengang det skete :frowning:

Nej sådan opfattede jeg det heller ikke :slight_smile: Det var bare sådan generelt jeg mente :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;984337]Og så synes jeg personligt der er en stor forskel på en barnevogn og en kørestol, når vi taler om arrangementer. Jeg ved godt at man så kommer på TV i USA, men man KAN godt lade lille Bimmer sove udenfor i sin vogn mens man selv er inde og kigge. Eller bære rundt på Bimmer i stedet for at slæbe hele “kampvognen” med indenfor.

En person i kørestol kan (normalt) ikke bare lade den stå udenfor og selv gå rundt. Og det er under ingen omstændigheder OK at afvise folk fordi de “ser mærkelige ud” hvis det mærkelige skyldes sygdom/handicap.[/QUOTE]

Men det ændrer jo ikke på, at der kan være problemer med evakuering af personer i kørestole i forbindelse med brand. Går jeg ud fra, når brandvæsnet siger det. Så hvad skal man vægte i sådan en situation - deres sikkerhed eller deres ligestilling? Jeg ved godt, hvad der ville blive vægtet, EFTER at der var sket en ulykke, hvor man ikke havde været i stand til at evakuere.

Jeg kender ikke den konkrete sag og ved jo slet ikke, hvad der er blevet sagt. Blot lader det til, at sagen har flere aspekter end først nævnt.