Torrild Julemarkede

Det er nu kun barnevogne/klapvogne/trækvogne vi beder om at blive parkeret udenfor, kørestole er velkomne.

Okay, my bad … :slight_smile:

[QUOTE=galath;984361]Men det ændrer jo ikke på, at der kan være problemer med evakuering af personer i kørestole i forbindelse med brand. Går jeg ud fra, når brandvæsnet siger det. Så hvad skal man vægte i sådan en situation - deres sikkerhed eller deres ligestilling? Jeg ved godt, hvad der ville blive vægtet, EFTER at der var sket en ulykke, hvor man ikke havde været i stand til at evakuere.

Jeg kender ikke den konkrete sag og ved jo slet ikke, hvad der er blevet sagt. Blot lader det til, at sagen har flere aspekter end først nævnt.[/QUOTE]

Jeg har jo skrevet hvad der er blevet sagt og der var ikke andre i butikken på det tidspunkt. De ventede en bus med pensionister senere.

jeg har været der 2 gange og syntes godtnok ham fjoget der har det er noget så modbydelig og helt ærlig, han er frygtelig usympatisk og jeg har aldrig kunne snuppe ham.
men siden birthe fortalte om hvordan han har været overfor hendes familie har jeg ganske enkelt boycottet stedet. jeg nægter at støtte sådan en mand. så osse lige den anden dag i nyhederne at han har fået påbud om at fjerne hans kæmpe julemandsskilt ved landevejen, hold op hvor jeg frydede mig.
han deltager osse hvert år i julemandsparaden her i århus når stjernehimlen tændes på strøget, han nærmest kyler karamellerne ud til børnene og ellers sidder han bare inde i hans toyota og ser mere end muggen ud.
jo tak han er virkelig indbegrebet af ægte juleånd el noet NOTTTTTTTTT

[QUOTE=TrekkieGrrrl;984337]Jamen når det klart kan begrundes med plads/sikkerhedshensyn har jeg heller ikke noget problem med det. Der er jo også en grænse for hvor mange barnevogne/kørestole vi kan ha’ med toget, af samme årsag.

Det er hvordan afvisningen sker der kan være et problem :slight_smile:

Og så synes jeg personligt der er en stor forskel på en barnevogn og en kørestol, når vi taler om arrangementer. Jeg ved godt at man så kommer på TV i USA, men man KAN godt lade lille Bimmer sove udenfor i sin vogn mens man selv er inde og kigge. Eller bære rundt på Bimmer i stedet for at slæbe hele “kampvognen” med indenfor.

En person i kørestol kan (normalt) ikke bare lade den stå udenfor og selv gå rundt. Og det er under ingen omstændigheder OK at afvise folk fordi de “ser mærkelige ud” hvis det mærkelige skyldes sygdom/handicap.[/QUOTE]

Jeg kan love dig for, at med så mange besøgende på Roskilde Dyrskue ville min barnevogn ikke få lov at stå ubevogtet blot i 30 sekunder, og i øvrigt heller ikke uden for en showhal.

Ser man bort fra at nogle måske kunne finde på at tage barnet, så er der også det at der er så meget larm på dyrskuet at man ikke ville kunne høre barnet græde.

[QUOTE=DK Thomani;985362]Jeg kan love dig for, at med så mange besøgende på Roskilde Dyrskue ville min barnevogn ikke få lov at stå ubevogtet blot i 30 sekunder, og i øvrigt heller ikke uden for en showhal.

Ser man bort fra at nogle måske kunne finde på at tage barnet, så er der også det at der er så meget larm på dyrskuet at man ikke ville kunne høre barnet græde.[/QUOTE]

Hverken hunde eller barnevogne står ubevogtede hen uden for hallen - vi stod jo vagt :slight_smile:

Det ansvar ville jeg så ikke overlade til en fremmed :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;985362]Jeg kan love dig for, at med så mange besøgende på Roskilde Dyrskue ville min barnevogn ikke få lov at stå ubevogtet blot i 30 sekunder, og i øvrigt heller ikke uden for en showhal.

Ser man bort fra at nogle måske kunne finde på at tage barnet, så er der også det at der er så meget larm på dyrskuet at man ikke ville kunne høre barnet græde.[/QUOTE]

De fleste tager deres barn med ind og lader os holde øje med barnevognen.

Men det er jo et frit land vi lever i, så vil man ikke lade sin barnevogn stå, lader man da bare være :slight_smile:

Jeg har i tidens løb holdt øje med talrige barnevogne, holdt hunde, balloner og alt muligt andet - indtil videre har jeg ikke hørt om nogen der var utilfredse :slight_smile:

jeg vil så sige at på julemarkedet i torrild er der meget meget sjældent så mange mennesker at en kørestol, barnevogn e.lign ville kunne genere nogle, der er nok enkelte steder der hvor det ikke er muligt at komme med disse køretøjer. men sådan er det jo så bare.
for folk der aldrig har været på markedet kan det være svært at vurdere forholdene der. men uanset hvad så er indehaveren en usædvanlig sur mand og er meget usympatisk