Total Hurra oplevelse!

Krølle vores kære store dominatrix indekat havde fået en skovflåt. Vi købte et tægekort og forsøgte at fjerne den, men hovedet blev sidende. Min kæreste gik i panik fordi så havde han hørt at der var stor risiko for at katten døde af infektion. Jeg ringede til vores dyrelæge som sagde at jeg skulle holde øje med det og hvis det hævede og blev rødt og han virkede irriterede over at vi rørte ved det, skulle jeg kigge ind.

Jeg synes det hævede og så meget rødt ud, så jeg ringede fik tid samme dag. Jan (dyrelægen) kiggede på det og sagde at det så ganske fint ud, og der var ikke noget at bekymre sig om, og forklarede hvad han mente med stor hævede og rødt. Jeg forklarede min frygt for min kære Krølle og at det var vigtigt for mig at mine dyr ikke blev alvorlig syge og jeg ville hellere køre til dyrelægen en gang for meget end en gang for lidt. Jan sagde at han synes det var flot taget i betragtning at jeg køre tværs over århus til den anden ende af byen for at tage til dyrelæge.

Da jeg skulle betale fik jeg besked på at jeg ikke skulle betale denne gang. Han ville hellere giv mig denne konsultation gratis, så han vidste at jeg kom igen, i stedet for at jeg skulle giv 450 kr for en konsultation og så valgte at blive hjemme næste gang jeg var lidt i tvivl fordi det var for dyrt at tage til dyrelæge for en tvivl. Total Hurra oplevelse.

Han er en rigtig fin dyrelæge som er glad for både katte og hunde og alle mulige andre dyr! Hans kone opdrætter Huskier og han har katte pension ude på deres gård.

Nå! Jeg snakker altså om Holme Dyreklinik som ligger ude i Tranbjerg, hasselager, slet (er ikke helt sikker hvad det hedder lige der, men det er oppe bag Metro).

Ham er vi rigtig rigtig glade for.:wehuu:

Min svigerinde kommer også hos ham med hendes kat og hendes to fritter. Vi synes hans priser er rimelige for de fleste ting. Men min Moster siger at han er lidt dyr hvad aflivelser angår. Han tager 1300 for en aflivelse fordi man også skal betale for at dyrene bliver kremeret. Jeg har aldrig fået aflivet et dyr så jeg ved ikke om det er normalt.

Mht. til prisen for aflivning, så ved jeg ikke hvad den normale takst inkl. kremering er, men jeg gav 1250 kr. for at få aflivet vores kat lørdag aften dvs. inkl. weekend/aftentillæg. Med i prisen var også medicin og 4 ormepiller, men ingen kremering da vi tog katten med hjem efterfølgende.

Min moster siger at normalt koster det mellem 500-600 kr at få aflivet en kat. Men jeg har ingen forstand på det. Jeg synes bare at 850kr for kastration af en hankat var billigt iforhold til hvad jeg har hørt andre giv.

Jeg kender ingen dyrlæger der afliver katte for det beløb, det koster det hos dyrlægerne her omkring bare for et lille marsvin.

De 5-600 kroner er plus konsultation o.s.v., så 1000-1200 er mere realistisk når det er en kat.
det er dyrere endnu hvis det er en hund.

M.h.t. flåterne, så hvis man ikke kan pille dem ad uden at klemme på dem eller rive hovedet af dem, så er det bedste at lade dem sidde indtil de selv hopper af når de har spist sig mætte efter nogen få dage…

“Tænk” undersøgte priserne i 2007, og der lå en aflivning af kat fra 365 til 825 kr.

http://www.taenk.dk/index.php?sid=&cid=7197&paid=1&prid=200716

[quote=Charlotte Oeh.;365109]“Tænk” undersøgte priserne i 2007, og der lå en aflivning af kat fra 365 til 825 kr.

http://www.taenk.dk/index.php?sid=&cid=7197&paid=1&prid=200716[/quote]

Ja, men det er selve taksten, så kommer det faste beløb for en konsultation oveni…

Mine har ofte flåter til trods for, at de får et loppemiddel mod lopper og flåter.

Jeg tager med neglene helt nede, hvor hovedet sidder på huden.
Og river flåten af med neglene.
Det virker rigtig godt hos mig…:slight_smile:

Det kunne du måske forsøge næste gang. :slight_smile:
Jeg synes ikke, at en flåttang virker for mig.
Den klemmer om flåten - og så får man ikke hovedet med.

Jeg gav for ca. ½ år siden 8-900 for at få aflivet Guinness hjemme, alt inklusive :slight_smile:

Der er ikke rigtig noget, der er “normalt”, når det drejer sig om dyrlægetakster. De svinger sjældent meget - især ikke, når de ligger i nærheden af hinanden - men der er helt klart københavnertakster og jydetakster og for begges vedkommende forskel mellem by og land.

Og så er der alle dem, der ikke er til at sætte i bås :smiley:

tror det varierer MEGET. de to gange jeg har haft den tvivlsomme fornøjelse af at komme styrtende med spæde, dødsyge killinger, har det kostet 0 kr.
men nu er jeg selvf også stamkunde af den “gode” slags, der lægger mange kilo kroner hos dem.

Det afhænger vel af, om man først skal have vurderet om katten skal aflives :?
Hvis man går ned og beder om en aflivning, betaler man da ikke konsultation.

Til gengæld betaler man for bortskaffelse. Heldigvis længe siden, så jeg husker ikke prisen, men ved det er dyrt for større hunde og lign.

Sikke en sød dyrlæge! Ham må du hellere holde godt fast i :slight_smile:

mvh. tina

Han lyder som en rigtig rar dyrlæge… Tænk at få en konsultation gratis… :thumbup: Det har jeg aldrig hørt om før…

Hold du fast i ham.

Da jeg sidste sommer fik aflivet min elskede kanin, Futte :ked: betalte jeg 300kr for aflivning og kremation. Det synes jeg bestemt var en rimlig pris, da Futte var på størrelse med en lille hund… :tihi: Med katte tror jeg det koster omkring de 1000kr hernede på sydsjælland, men du må ikke hænge mig op på det, da jeg aldrig har fået aflivet en kat…
Har dog været med til enkelte aflivninger da jeg arbejdede hos en dyrlæge, med det var pga ejerne ikke var til stede… De aflevere bare katten/hunden, betalte og tog afsted igen -what:ked: Så jeg sad med dyrene mens de fik sprøjterne… Utrolig trist oplevelse, og fatter den dag i dag ikke, at ejerne bare tog hjem uden at sige farvel til deres dyr…

Min dyrelæge er faktisk fin, fordi hvis man skal betale for at han gør noget (aflivning, kastration, eller andet stort) betaler man ikke for konsultation. Da mally skulle kastreres gav jeg 900 kr i alt, det var kastration, øremærkning, og registrering i dansk katte registre.

[quote=Temple Bar;365324]Jeg gav for ca. ½ år siden 8-900 for at få aflivet Guinness hjemme, alt inklusive :slight_smile:

Der er ikke rigtig noget, der er “normalt”, når det drejer sig om dyrlægetakster. De svinger sjældent meget - især ikke, når de ligger i nærheden af hinanden - men der er helt klart københavnertakster og jydetakster og for begges vedkommende forskel mellem by og land.

Og så er der alle dem, der ikke er til at sætte i bås :D[/quote]

Hos Holme dyreklinik gav jeg 1200 for at få steraliseret Duchess, det var så også inkl øremærkning og registrering i katteregistret. Vi har nogle venner som brugte en dyrelæge som kommer meget varmt anbefallet og bliver brugt af alle i deres familie, de måtte slippe 2000 kr for det samme…og der snakker vi om mindre en 30 km mellem de to…:fryser:

Lidt off topic…Men jeg synes helt klart at en tægetang gør underværker! eller det gamle trick med at køre rundt med tægen indtil den bliver “rundtosset” og giver slip.
Men ellers så skal man bare tage tangen og holde helt nede ved huden og så dreje den en enkelt gang og så hive, det er ikke så godt bare at hive -så er det at man ikke får det hele med.

Det var ikke en tang vi havde - det var et tægekort

Priserne varierer meget - ellers bliver de jo anklaget for aftalte priser.
Jeg har netop givet 315 kr. for at få aflivet et marsvin her i København. Jeg havde overhoved ikke overvejet, hvad det ville koste, og havde ikke spurgt. Dyrlægen var valgt af andre årsager. Men jeg blev da godt nok lidt overrasket, for Københavns Dyrehospital tager næsten 2x den pris (og 725 kr. for katte, kan jeg se).
Men dejlig med sådan en oplevelse. Jeg har prøvet det samme med min egen tandlæge faktisk :wink: