Trådt på halen - haleknæk

Hejsa

ØVØVØVØVØVØV

I weekenden havde vi besøg af killingekøbere…killingekøberen kommer ved et uheld til, at træde den ene af killingerne på halen - mens hun har sko på - det opdages ved, at den hyler højt.

Jeg tjekker selvfølgelig halen - men kan ikke mærke noget - om aftenen er den lidt hævetpå halen og i går var der et bump…

Killingen var solgt til avl og (udstilling) - nu vil køberen ikke have katten - hvilket jeg godt kan forstå.
Så jeg står nu med en killing som er degraderet til kælekat…det bliver den jo ikke mindre lækker af…men men den er degraderet fra kr. 1300 euro til 4500 kr.-
Jeg ønsker i denne forbindelse ingen kommentarer om at vi ikke skal tjene på vores katte/killinger - for der skal penge ind - hvis der skal penge ud…eller for den sags skyld, at vi alle kan dække et haleknæk bag en skade !!!
anna

Sådan noget øv. Det var da et rigtigt uheldigt uheld… og stakkels lille misling, der sådan bliver trådt på.

Ja, udstilling, det kan jeg godt se ikke duer - men katten er da stadig en god avlskat - du kunne jo sænke prisen til et sted mellem avls og kællekattepris. En attest far dyrlægen kan bekræfte det er en skade. Men hvis køber er udstillingsfikseret er det nok ikke modellen.

Jeg ved godt du heller ikke gider høre at ingen kommer nær mine killinger med sko på - jeg har et helt arsenal af maosko til samme formål.

Hejsa
Ja stakkels killing - jeg blev også helt rundt på gulvet da den hylede…stakkels pus :frowning:

Det med Mao sko var da en super idee.
Normalt beder jeg folk om at tage skoene af - men vi bygger om pt. hvilket giver en del støv på gulvet…(også selv om jeg konstant render rundt med støvsugeren :-(…)Nej hun er ikke udstillings freak - men ønsker at gå på udstilling med sine avlsdyr…og den fortjener virkeligt at blive vist frem…
Det må så blive i kælekatte regi - hvis jeg eller skan finde en kælekats køber som ønsker at gå på show…ØV
----ellers må den blive her…det var jo heller ingen ringe idee

anna

Øv øv og atter øv - det er godt nok rigtig surt -mai

-kramer

Og du er helt sikker på den ikke bare er hævet eller gået af led? Decideret at brække halen kræver alligevel en del og den vil hænge slapt ned for enden. Hvis den er gået af led kan man skubbe den på plads nogle gange og til sidst sidder den korrekt igen.
Et røntgenbillede vil jo kunne vise hvad der er sket med halen.
Marina

Det gør stadig ondt når jeg tænker på det -græd

Jeg skulle vaske gulv og gad ikke de firbenede hjælpere - så ud i løbegården med dem - det gik nemt ved at kaste nogle guffer. Bang sagde det, døren til soveværelset smækkede. Hvor var Mary - nå der var hun - ja, men halen var inde i soveværelset. Hvordan jeg kunne trække døren mere i istedet for at lukke den op fatter jeg ikke. Hendes øjne var så store som thekopper, og jeg var overvarm. Halen, der sket intet, intet fortykket og ingen skader. Den blev chekket af dyrlægen.

Hejsa…
Sikke en væmmelig oplevelse Lis…godt at der ikke skete noget…py ha

Jeg burde måske gå til dyrelægen med den, men hvad kan han gøre…ødelagt det er den - ikke knækket - men der er kommet et grimt bump på siden af halen…
Jeg ringer lige til ham og hører…
anna

Det ville da være meget fornuftigt at få undersøgt det med halen Anna. Det er da et lille beløb at ofre i forhold til det, du nævner, du ellers vil tabe på katten.

Ikke jeg har noget forstand på det, men kan det ikke tænkes det bare er hævelse, som så falder igen. Så hun bliver helt normal og stadig kan bruges både til avl og udstilling??

-thumbs

Jeg var også smuttet afsted - bare for en sikkerheds skyld… Så jeg vidste at min killing ikke havde ondt uanset hvad…

-thumbs

Jeg var også smuttet afsted - bare for en sikkerheds skyld… Så jeg vidste at min killing ikke havde ondt uanset hvad…[/quote]

Enig -thumbs

Og det er netop nok også meget smart at få taget et røngten uanset -thumbs

Hejsa - så har jeg haft fat i dyrelægen, han mener, ikke der er noget at stille op - der er heldigvis ikke brækket noget - ville også mene at jeg havde mærket det - men halen er lidt hævet. Hans råd var at se tiden an - smertestillende mente han ikke skulle til - for killingen var fyldt med spillopper…
Jeg vil så lige tilføje, at det ikke har været økonomien som har hindret mig i at gå til dyrelæge, men at jeg har vurderet at min killing ikke har haft smerter - men ømhed ved tryk - samt at en beskadiet hale ofte ikke kan repareres :frowning:
Så hvorfor udsætte min killing for unødigt stress og smitte kilde…og svaret fra dyrelægen var som forventet…der er IKKE NOGET AT STILLE OP !!!

Så enten bliver den her …for lækker er den…ellers finder jeg et hjem til den, som vil elske den som den er - en lille killing med et bump på halen…( med mindre det forsvinder igen - man har vel lov at håbe )
tak anna

Dejligt Anna. Mon ikke der er mulighed for at “bumpet” forsvinder, så missen bliver så god som ny igen?

-jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser for at det bare er hævelsen og det forsvinder helt igen.

Hvorfor skriver du med stort ?? Og selv nævner økonomien hele tiden ?? :?

Stakkels lille misling men det er jo desværre hvad der kan ske. Jeg håber også det bare er en hævelse der forsvinder igen. Kan man ikke udstille en kat med bump på halen hvis man har papirer på at det er en “menneskeskabt” skade og ikke noget medfødt? Det er jo ikke sikkert når killingen vokser op at man vil være i stand til at se “bumpet” men kun føle det. Min første burmeser havde et lille haleknæk aller yderst på halen og det kunne ikke ses kun mærkes.

Men jeg krydser for at det forsvinder -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser .

Lis sikke en skrækkelig historie men den var rigtig ondt skrevet for jeg kunne altså ikke lade være med at grine over det med the-koppeøjnene… stakkels kat altså… men du havde altså skrevet det ret humoristisk selvom det var en alvorlig situation.

Her i huset har jeg altid noget stående i klemme i dørene der kan risikere at smække netop for at undgå at en kat pludselig er fanget i en dør der smækker… det er min store skræk efter dengang jeg var barn og vi havde en fritflyvende nymfeparakit, der fik klippet 2 tæer af da den sad øverst på en dør der smækkede -græd

Nåå lille mis, håber det går i orden med det hele -jegkrydser

Vi havde plasticbøjler i alle døre på dørhængler, det så jeg hos den ene af vores opdrættere. Så dørene kunne aldrig smække helt i. Når vi skulle lukke dørene skulle vi så fjerne bøjlerne, og vi har knækket ret så mange bøjler på den måde, fordi vi glemte det :smiley:
Men smart DET er det, for sådan som de jog rundt efterhinanden og skubbede døre i hele tiden, så var det fint med en blokering. Et rigtigt godt råd hvis man har små mislinger eller vilde ungkatte - men det bruger alle i opdrættere vel i forvejen :smiley:

Indimellem sker der bare ulykker - desværre også af den slags - og heldigvis er det da “bare” det der gør at han måske ikke bliver avlsmis. Han er sikkert også ligeglad :smiley: Jeg havde nok nok under alle omstændigheder taget ham til dyrlægen - og fået set på hvor slemt det står til :slight_smile:

Skal lige være helt med her. :? Altså bøjlerne hænger på håndtaget, og så vil den ca 1 cm eller hvor tyk en bøjle nu er sørge for at døren ikke kan smække fuldstændig i? :slight_smile: