Træ-masakren i min Have eller er jeg sart :( ;(

Min nabo var træt af et træ der skulle stå i skel (:Shvordan fanen er haven vores have så lige indrettet). Udlejer har sagt han da gerne må fjerne det.
De fortæller mig så at de får en mand u med 13 års erfaring og fælde den. Der er en LILLE risiko for min løbegård rammes men de skal nok flytte den hvis han vil fælde i den retning:

[video]Photobucket
[video]Photobucket

Ja som i kan se rammer grenene først min løbegård…fjerner han så løbegården NEJ da han vælger så at ligge hele STAMMEN frontant ned i min løbegård og sprede træer i 180 grader :mad::nix::lynogtorden:

Det der er da amatør arbejde uden lige eller ved jeg bare for lidt om træfældning. De kan faneme godt erstatte den løbegård den vejede INTET stod LØST lige til at rykke med EN hånd og nabo lovede at flytte den, ellers HAR de både mit OG ivans nummer og kunne bede og komme ud og flytte den :lynogtorden: De mener dog det er min egen skyld da vi fik at vide hvornår det blev fældet(af en PROF og i lovede at flytte den hvis han ville fælde i den retning…) . er jeg lettere muggen og ked JA MEGET for har brugt MANGE timer derude på at rense jorden og lave lave ting i den løbegård :ked::ked:

Hvad er jeres mening om den der fældning :surrender1:

Det er noget sjusk.

Det er da brand ærgerligt - men hvis i var hjemme, og den var så nemt at flytte - hvorfor flyttede i den ikke bare selv så?

fordi hvis jeg flytter den bliver alle mine ting deri spist er derfor den står der og nabo lovede at rykke den HVIS han ville fælde i den retning((hvilket forresten er IND i vores have)

Selv hvis jeg var hjemme, ville jeg dog trods alt forvente at Nabo lige kom ind og bad om at få løbegården flyttet, fordi det desværre har vist sig at det ville være bedst at lade træet falde den vej…
Og jeg ville dælendyleme også forvente at Nabo rydder op efter sig… Især hvis behovet for at fælde træet er hans og ikke mit!

Jeg er nysgerrig - hvad spiser dine ting??
Det kan jo være gået noget galt i kommunikationen mellem naboen og træfælderen - det er derfor vi altid lige springer uden for huset når folk roder med noget som kan havne i vores have :slight_smile: Så undgår man kommunikationsbrister… Det er da drøn uheldigt at det skulle gå sådan…

Sidste år satte jeg alt mit grønne ud…da jeg dagen efter kom ud var det hele spist om det er kaniner,hjorte eller hvad det er ved jeg ikke ved bare de kun skulle bruge EN dag sidste år derfor det er i løbegård nu og har som sagt brugt MANGE timer på den hyggehave der, så ville jeg da ikke lade kaniner eller hjorte rydde det natten over nabo lovede at flytte løbegård hvis det skulle i den retning

Okay det forstår jeg godt er træls - det var mere hvis i var hjemme, så var det jo nemt lige at smutte ud og klare indhegningen :slight_smile:

så skulle stå ekstrem tidlig op for at gøre det/holde øje med hvornår træmanden kom, når de havde lovet at rykke hvis det var et problem. Havde de ringet havde jeg jo skyndt mig ud da jeg så var blevet vækket fordi det var et problem

… Men jeg er nok bare ekstrem large - min kæreste plejer at kalde mig “æseldyret” , fordi jeg ofte citerer æseldyrets “åååh neeej” i samme toneleje - der skal meget til at gasse mig op :wink:

Jeg må indrømme at jeg var ski også blevet sur. En proffesionel “træfælder” bør kunne med max en meters difference kunne bestemme hvor træet fældes. Jeg ville som minimum kræve at alt bliver ryddet op i haven og også gerne at de erstatter det ødelagte løbegård i materialer.

den stub er ikke skåret af en pro

Lidt sjovt for det var ogsåmin første tanke da jeg så stubben. Min gemal kan noget med en motorsav og min salige far ligeså, så jeg er i stand til at se dette her er noget makværk. Hvis mogen havde gjort dette hos mig havde mistet noget vitalt eller i det mindste fået at vide at var alt ikke ryddet op OG skaderne udbredret så aæt så ud som før, så ville det blive anmeldt

Og hvad nu hvis det havde været et drivhus, der var støbt fast, skulle du så også lige have fjernet det??? Hvad der er ødelagt i din have det skal skovhugger firmaet erstatte, efter min mening. Jeg ville gøre krav på det.
Og jeg er enig med Jim om at den stub ligner ikke en der er skåret af en prof.

så er jeg ikke eneste der tænker lallende amatør og hvis han har påstået han har 13 års erfaring er han fyldt af lyv,.

Eller også er han en lallende idiot, der ikke har lært noget i de 13 år med træfældning? Eller også har han fældet et træ for 13 år siden. :tihi:

Hahah, sådan er jeg også. Her er det bare sådan et opgivende “det kan jeg altså ikke tage mig af”.
Derfor var det også ekstra morsomt, da en utilfreds kunde på apoteket påstod at jeg “hidsede en
stemning op, og skulle tage noget beroligende eller prøve noget meditation”. :klapper:
Både jeg og kollegaerne var flade af grin bagefter. :høhø:

Hov, det var lidt offtopic.
Ontopic;

det er noget makværk. Men I kan da ikke rigtig gøre noget ved det?
Det lyder ikke som om nabo er lige sådan at kommunikere med?

nu må vi se om det går bedre når Ivan snakker med manden ellers får udlejer lov at tage diskutionen med dem. Nu ville jeg lige høre folk om jeg var DYBT urimelig og sart

Tja, jeg havde en prof træfælder ude for at lægge et stort lærketræ ned sidste forår, og det så noget pænere ud end det, du viser her. Træet lå perfekt væk fra alt, hvor det kunne gøre skade og alt var ryddet op. Jeg syens ikke, det, du viser ser særligt… hmmm, tillidsvækkende ud :gruble:

Jeg vil næsten vove at påstå at jeg med en motorsav og lidt hjerne-gymnastik kunne have gjort det bedre…
Og jeg har altså aldrig stået med en motorsav før…