Træ-masakren i min Have eller er jeg sart :( ;(

nåja her kan i se hvad jeg havde fået lavet:
før billeder
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=39838&highlight=vilde+have+update
Video fra starten af året:

Efter videoer ikke meget der lykkes at gro i år MEN har stadig brugt MANGE MANGE timer på at rydde det område sidste år og i år
http://s106.photobucket.com/user/milf-sago/media/23-07012_zps97913026.mp4.html

Havde der været tvivl om, hvor træet ville falde, burde de have taget stammen ad 2-3 gange og for øvrigt have fjernet de største grene først.
Efter hvad jeg har læst, er savningen af stubben OK, for den bagerste skrå savning skulle gøre det nemmere at styre og beregne, hvor træet falder.

PS: Har stadig i frisk erindring, da mit fældede lærketræ landede det eneste sted, det ikke måtte, nemlig oven i min store rosenbue, der lå fladtrykt hen ad jorden bagefter.

princippet er at man skærer en kile væk i den retning man vil fælde træet, derefter skærer man fra den modsatte side …og det er det

Her er der, så vidt jeg kan se IKKE skåret for, der er bare skåret meget dybt - 90%+ - og skævt, som jeg ser det er der ikke gjort nogen form for forsøg på at styre træet

Jeg har selv lært meget af denne pjece: http://materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/26536881 På side 7 forklares begreberne.

Det er helt forkert at fælde så stort et træ uden forhug. Træet kan falde i alle mulige retninger - inkl. ned over ham, der fælder træet.

Han - og hans arbejdsgiver - vil kunne anmeldes til arbejdstilsynet. Arbejde af så ussel kvalitet er formentlig ikke udført moms-registreret, så han kan nok også anmeldes til skat.

vh

Andreas

Og det er livsfarligt.

Der sker jævnligt arbejdsulykker i skovene - også for folk, som har meget mere forstand på det, end denne fusker. Man skal virkeligt vide, hvad man har med at gøre, når man fælder store træer.

Jeg synes ikke du er hverken urimelig eller sart. Var det træ faldet ned i min have og smadret mine ting på trods af aftale om at rykke tingene hvis nødvendigt, så havde jeg set rødt og som det mindste forlangt at de erstattede det smadrede.

så har ivan sendt ham, besked på facebook…ret bevist for han river hoved af ham hvis de skal snakke face to face. De har ikke engang OVERVEJET at gøre rent så hvis de ikke øjeblikkeligt disker op med erstatning for løbegård og gør rent får de lov at tage diskutionen med udlejer(og ham kan han ikke lide hehe)

nå nu er de ved at rydde op og vil dække skaderne, da ivan huskede manden på aftalen og vi fortalte han altså IKKE havde haft en aftale med udlejer…

Jeg var blevet edderspændt rasende… Godt de nu rydder op OG erstatter jeres løbegård

så r løbegården ryddet og de mener jeg har MISFORSTÅET noget da den ikke er total skadet… så sjovt nok sådan ud da deres rod lå oven på…Der er imponerende nok “kun” 3 sider der er smadret + gamle pælene, så er begge burene ikke smadret men det ene er altså total skadet så… Spændende hvad de mener de skal erstatte med så for det ene bur ER altså total skadet når 3 ud af 4 sider er bøjet sammen… Der er stadig en masse rod i haven nu må vi se hvornår de får det sidste væk. om få dage får de besked på at skynde sig hvis der ikke er fremgang. For som i kan se på klippet havde jeg faktisk fået ryddet fint hele vejen rundt om løbegården og efter de mange timer(incl en håndskade ved at gøre det) vil jeg have det ser ordentlig ud. SUK