Så, nu er jeg vist igen i farezonen for at blive kaldt brokkehovede
Men en pæn del af min skolegang har kaldt på evnen til at se tingene lidt fra siden og ikke sluge alt råt - kald det kritisk bevidsthed eller sund skepsis overfor massemediernes stereotype bombardement (eller kald mig et hendødt post-70’er-dinosaur-afkom fnis ).
Nå, det var de reklamer: På en del hjemmesider og på pop-up-infovinduer ser jeg flere og flere reklamer med bevægelige elementer. Alt fra fluer i mængde til hoppende spillebrikker.
Det er selvfølgelig meningen, at de skal tiltrække øjet og opmærksomheden, men hvor er de irriterende IMHO.
Jeg skynder mig væk, og får ikke altid al den info, jeg ønskede, med mig i farten.
Fluegift, gambling og boksekampe, hvad de nu ellers reklamerer for - jeg når ikke at registrere produktet.
Samtidig læser jeg, at f eks Nudist-reklamerne er direkte forhadte af ca 20% af DK (så vidt jeg husker), og at den type langvarige kampagner kan gøre, at en hel del lukker af for alt fra det firma i en periode.
Jeg ved godt, at man siger, at al publicity er god publicity, men det lader alligevel til, at det smutter for reklamebranchen, at de nogle gange skyder sig selv og deres kunde i foden… :?
Er der nogen reklamer, som du får pip af?
Bare giv luft
De værste reklamer på hjemmesider, er dem hvor der sker et eller andet, når man kører musen over - Fx at der kommer lyd på! Eller at de folder ud og viser en hel video, hvor man så skal trykke på en minimal “Luk”-knap oppe i hjørnet. Det er SÅ provokerende.
Ja alle dem som bliver vist på tv, jeg skruer væk i det øjeblik de toner frem, for det er spild af min tid. Men lyspunktet er så at jeg kan nå ud i fyrrummet og ryge en smøg, tage en tår cola, og et toiletbesøg hvis det er nødvendigt.
[QUOTE=KKH;535976]Om der er nogen reklamer jeg får pip af? :?
Ja alle dem som bliver vist på tv, jeg skruer væk i det øjeblik de toner frem, for det er spild af min tid. Men lyspunktet er så at jeg kan nå ud i fyrrummet og ryge en smøg, tage en tår cola, og et toiletbesøg hvis det er nødvendigt.[/QUOTE]
Ja, jeg går som regel også, når der kommer reklamer. Og jeg muter altid lyden. Synes rigtig mange reklamer er enormt støjende.
Hader alle “pop-up” reklamer påhjemmesider, dem der bevæger sig er som oftes (nu gætter jeg altså bare ) lavet i flash, så dem ser jeg heldigvis ikke TV-reklamer (og div. åndsvage reality programmer) slipper jeg også for…har heldigvis sort skærm = ingen kanaler overhovedet det er virkelig en lettelse
Ja! Jeg får et chok hver gang jeg kommer til at strejfe sådan en uden at tænke over det - og det er jo aldrig noget stille musik vel… det er altid noget, så man hopper en halv meter…
[QUOTE=MiSi;535964]Nå, det var de reklamer: På en del hjemmesider og på pop-up-infovinduer ser jeg flere og flere reklamer med bevægelige elementer. Alt fra fluer i mængde til hoppende spillebrikker.
Det er selvfølgelig meningen, at de skal tiltrække øjet og opmærksomheden, men hvor er de irriterende IMHO.
Jeg skynder mig væk, og får ikke altid al den info, jeg ønskede, med mig i farten.
[…]
Er der nogen reklamer, som du får pip af?[/QUOTE]
Må jeg godt først more mig en lille bitte anelse over din aversion - i betragtning af at du vist som den eneste på Kattegale har en bevægelig avatar? :klapper:
Jeg tror egentlig, at jeg har lært at abstrahere fra reklamerne - altså med mindre de bevæger sig ind over mit læsefelt. Og så dem med lyd på, som man helt uforvarende får sat i gang.
Generelt tror jeg, at folk har lært at ignorere reklamerne, og derfor skal man også være meget forsigtig, når man laver websites, så ens indhold ikke kommer til at ligne reklamer i format eller ligge på steder, hvor reklamerne ofte ligger. For så ser folk det ikke.,
Hir hir hir GGG
Ja, den lille mis fik jeg øje for, da jeg en tid var på et forum, der tit døjede med tonsvis af røde krydser. Da den så også kan minde om en (klassisk) perser, så var jeg solgt. Den rare “forum-mor” lavede den rigtige størrelse til min avatar.
De reklamer, jeg sigter til, gør det samme, som blev angivet som grund til, at smileys som disse :foto:
ikke ville komme med i boksen til højre, fordi de distraherede med al deres hoppen.
Jeg er ellers ret vild med denne her
Men når jeg f eks trykker på en filmtitel på en TV-programside, så kommer der en boks frem med tekst om filmen i den ene side, og et billede med f eks vildt hoppende spillebrikker i den anden side. Det er dem, jeg får fnidder af, fordi de hopper som gale, og det hiver meget i blikket.
Så føler jeg mig ikke bare manipuleret af reklamen, men trukket om ved næsen :mad:
Er der forresten nogen, der kan fortælle, hvorfor denne smiley hedder sparegris??:sparegris Af alle ting… :?
Jeg ser aldrig nogen reklamer på nettet. Jeg bruger firefox, og har en plugin der forhindre visning atg stort set samtlige reklamer. Der kommer heller ikke popup sider frem i min browser, med mindre jeg udtrykkelig giver tilladelse til det. Jeg kan nemlig heller ikke fordrage alle de reklamer udover det hele.
Jo, den funktion har jeg også - men den forhindrede så også at der lukkede ekstra vinduer op, hvor de var nødvendige for funktionen, f.eks. fra banken og andre steder; det var enormt upraktisk. Det er muligt det er fikset, jeg har ikke prøvet funktionen længe :øhmm:
De reklamer jeg tænker på, ligger også på selve den side jeg går ind på, ikke i et ekstra vindue. TV2’s portal, f.eks… Dem kan man ikke forhindre, kan man?
[QUOTE=Ann R;538323]Jo, den funktion har jeg også - men den forhindrede så også at der lukkede ekstra vinduer op, hvor de var nødvendige for funktionen, f.eks. fra banken og andre steder; det var enormt upraktisk. Det er muligt det er fikset, jeg har ikke prøvet funktionen længe :øhmm:
De reklamer jeg tænker på, ligger også på selve den side jeg går ind på, ikke i et ekstra vindue. TV2’s portal, f.eks… Dem kan man ikke forhindre, kan man?[/QUOTE]
Du kan sagtens tillade popup vinduer der hvor det er nødvendigt. Der kommer en grå bjælke øverst i vinduet, hver gang en popup forsøger at komme frem. Hvis man trykker på den bjælke, kan man bestemme om det skal være tilladt eller ej. Du kan også lave undtagelserne i indstilling under fanen Funktioner.
Og jo - med Adblock undgår jeg 99,9% af alle reklamer. Også dem der ligger på selve siden. Jeg ser ikke en eneste reklame på den side du linker til. Heller ikke på sider som EB eller BT, som ellers er spækket med reklamer ved jeg.
[QUOTE=solveig;538407]Du kan sagtens tillade popup vinduer der hvor det er nødvendigt. Der kommer en grå bjælke øverst i vinduet, hver gang en popup forsøger at komme frem. Hvis man trykker på den bjælke, kan man bestemme om det skal være tilladt eller ej. Du kan også lave undtagelserne i indstilling under fanen Funktioner.
Og jo - med Adblock undgår jeg 99,9% af alle reklamer. Også dem der ligger på selve siden. Jeg ser ikke en eneste reklame på den side du linker til. Heller ikke på sider som EB eller BT, som ellers er spækket med reklamer ved jeg.[/QUOTE]
Okay Kan være jeg skal prøve igen - der sker jo hele tiden noget nyt.
Jeg har også Adblock og ville ikke undvære det. De få gange jeg kommer ind på en side hvor Adblock blokere noget, jeg gerne vil se, slår jeg det blot fra og kan gøre det permanent på specifikke sider.