Trampe, stampe og liste

Ja det lyder som navne på nogle kaniner - men det er det ikke :stuck_out_tongue:

Nææh, jeg har bare lagt mærke til, at vores Norske skovdreng Victor, tramper når han går. Man siger jo ellers, at katte nærmest er lydløse og det er Victor i hvert fald ikke :uha:

Anne som også er Skovkat, har lidt de samme tendenser, men hun tramper ikke nær så hårdt, som Victor gør. (Hun vejer også kun det halve :tihi: )

Derimod Oliver, vores store MCO, han tramper slet ikke, kun når han laver et af sine stunt numre :tihi:

Signe huskat hun er faktisk den mest lydløse af dem alle.

Oplever i også, jeres katte tramper når de går :?

Vi oplever ofter at kattene bevist tramper når de vil gøre opmærksom på at “her kommer jeg”:).

Selv små lette abyér kan trampe så man tror der kommer en elefant.

jeg har 2 trampere, 1 helt lydløs, 2 almindelige og en sniger…

tramperne kommer man ikke uden om - jeg ved altid hvor jeg har dem

i den anden ende er der så Sethi som jeg aldrig ved hvor jeg har men som pludselig har sneget sig ind på mig og giver mig den største forskrækkelse…

Jeg har en trampe-klik-kat. Han tramper, OG han kan åbenbart ikke trække sine kløer helt ind, i hvert fald lyder det som om, der kommer en mellemstor hund, når den lille fikse orientalerkat kommer gående. Selvfølgelig til stor moro for alle mine bekendte, som bestemt ikke synes, at han ligner en kat, men en hund.

Dr. dyr har i øvrigt tjekket hans klør og synes ikke, de er for lange - de er bare sådan.

mvh. tina

Jeg har også flere trampere og stampere.

Karla-pige er absolut en lister. :hjerte:

Om natten er det dejligt - for jeg hører hende ikke komme.
Jeg hører hende heller ikke gå;
men jeg kan mærke hende, når hun ligger bag min ryg, som varmedunk. :rundtosset:

Her i huset hører vi kun kattene når de vil høres. Min gamle Leander kunne vi altid høre, han trampede.
Leo Prikmis kan trampe som en flok elefanter, men også være så lydløs, så han skræmmer livet af mig.

Jeg kan huske jeg kom i et hjem engang, de havde en skovkat og ham kunne man høre i stuen, når han gik hen over gulvet i deres soveværelse ovenpå.
Knus Elin

Ingen trampere her i huset :slight_smile:

[quote=Leopolds mor;333360]

Jeg kan huske jeg kom i et hjem engang, de havde en skovkat og ham kunne man høre i stuen, når han gik hen over gulvet i deres soveværelse ovenpå.
Knus Elin[/quote]

Det kan vi også med Victor :tihi: Dog ikke hvis fjernsynet er tændt og sådan, men ellers kan vi.

Jeg har mig så en “sniger” - en NFO misling på snart 5 måneder.

Hun sniger sig nærmest lydløst omkring, og kun når hun er oppe i legegearet ved man hvor hun er - og så ved man det til gengæld også med sikkerhed :slight_smile:

Men hun er en forsigtig og meget feminin misling. Hun er tryg, nysgerrig og slet ikke bange af sig, men er altså bare sådan en forsigtig kat, som er let på poterne :slight_smile:

Knus Gitte

her er Cæsar (Perser) den absolute mest lydløse kat han liste nærmest rundt. Lille My (perser) tramper som en anden flodhest, jeg er aldrig i tvivl om at hun er på vej.
Gizmo (Huskat) gider ikke ulejlige sig med at trække sine klør ind så det siger klik klik når han beværer sig rundt.
Jesper (bimse) kan være lydløs hvis det passer herren :slight_smile:

hi hi - lille my tramper og Cæsar er lydløs - det burde næsten være omvendt i forhold til deres navne :slight_smile:

Knus Gitte

Nu er navnet Lille My efterhånden temmelig misvisende, hun er faktisk næsten lige så stor og tung som Cæsar. Hun fik det navn fordi hun var et lille myr da kom på kattehjem, hendes vægt var kun ca 2 kg og idag vejer hun 4,5 kg.
Hun er ca 4 år.

Ja, sådan kan det gå :slight_smile:

Lille My - stor og trampende - dejlig at se på er hun tihvertifald. Pyt med at navnet i dag er misvisende - navnet er jo en del af hendes historie :wink:

Knus Gitte

Buster tramper ikke. men er heller ikke lydløs.
Jeg kan høre når hans poter rammer gulvet, men det er nok mest fordi kløerne ikke er trukket helt ind…