Tranport af kat i 28 grader

På lørdag skal jeg hente smukke Flora hjem. Og selvfølgelig vil det gode vejr dukke op lige netop den mest ubelejlige dag :roll_eyes:

De lover 28 grader og jeg forsøger at løse det på den bedste måde.
Turen tager 4 timer.

I transportkassen er der et tæppe i den ene ende, en kølemåtte i den anden ende og vandskål til rådighed samt fin udluftning i kassen. Er der mere jeg evt. kan gøre?

Hvis jeg var dig, ville jeg desuden tage et køleelement fra fryseren, pakke den ind i et viskestykke og lægge på toppen af kassen :slight_smile:

Rigtig god tur over efter smukkepigen :smiley:

1 Synes om

Min veninde var ude i noget af det samme, men tror du et fryseelement kan holdes koldt de 4 timer der over? :grin:

Ellers kunne du overveje at spørge opdrætter, om I kunne finde ud af noget :slight_smile:

Ja det er selvfølgelig rigtigt :grin:

1 Synes om

Kig på yr.no så bliver der kun 24 grader… :wink:

Kører du i bil? Så bare sørg for at blæser kører og hun ikke står i solen. Hæng et tæppe i klemme i vinduerne.

Det er jo ikke hedebølge hverken 24 eller 28, hun skal nok klare det uden problemer.

1 Synes om

Mange tak fod svar. God ide med at hænge noget afskærmning op :grin:

Kør om aftenen, så solen ikke er et problem.

Du kan jo ta’ et par stykker med i en køletaske, og så først tage dem op, når de skal i brug… :wink:

1 Synes om

Det er desværre ikke en mulighed

Det må prøves :grin:

Der findes solskærme som kan sættes i vinduerne. De er gode, når man har småbørn med i bil, og sikkert også katte. :slight_smile:

https://www.google.dk/search?q=solskærm+bil&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari

Tak :grin: