Transfer

Da jeg for nogle år siden solgte en kat til Tyskland, så fulgte der en Transfer med den nye ejers navn på sammen med katte ved overdragelsen.

Hvordan er det når en kat så skal købes fra Tyskland. Skal den transfer som følger med katten , sendes tilbage til den Tyske klub for at få den nye ejers navn på? Er det ikke noget som sælger skal sørge for?

Jeg har fået oplyst fra den tyske opdrætter at det er noget jeg selv skal sørge for. Virker lidt underligt for mig.:?

Hvis det er ok, så stiller jeg lige et spørgsmål her? (du skriver om det i dit indlæg nemlig) Men skal en opdrætter sende transferen med når de sælger en kat til udlandet? :slight_smile:

Ja det gør jeg altid :slight_smile: med den nye ejers navn på selvfølgeligt. Så sender den nye ejer ind til egen klub for at få en ny stamtavle.

Nu går jeg og venter på en Tysk misling og derfra er jeg informeret om at transferen skal laves af sælger og derfor skulle hun tidligere have alle data på mig, så hun var sikker på at transferen var kommet når katten skulle rejse herop. Så det normale er at transferen følger katten og er lavet til købers navn

MVH
Gitte

Den tyske sælger siger at hun skal bruge min underskrift som køber på transfer’en , for at kunne ændre i kattens registreringer. Det skal så sendes tilbage til dennes tyske FIFÈ club.

hmm det har jeg aldrig hørt om før og kender flere der har købt kat i tyskland både ved Fife og TICA.

MVH
Gitte

Da jeg hentede kat i Tyskland, fik jeg transferen med samme dag, det havde opdrætter sørget for.

Det foresvæver mig jeg gjorde de samme da jeg importerede Del-Shay - kan huske jeg ikke fattede en bjælde - men bare gjorde som jeg fik besked på:-)

Jeg mener altså, at det foregår sådan, at sælger udfylder en transferrekvisition med købers og sit eget navn på, som sendes ind til sælgers klub, der så udsteder en transfer, der sendes tilbage til sælger, der underskriver den og sender den med katten op til køber.