Transport kasse/bur

Hej…

Jeg kigger på livet løs efter en transport kasse.

Hvad har i af erfaring? Den skal passe til en kat på 4-6 kg tænker jeg. Kender ikke kattens vægt og str endnu. Gode råd?

På forhånd tak… :grinning: God weekend til alle og jeres katte :cat2:

Vi har tre typer til vores, de to af dem kan klappes sammen så de ikke fylder ret meget

SturdiBag™ - Extra Large SturdiBag™ XL - af Sturdi Products — Chew Chew

Denne er i sin tid købt hos Maxizoo, https://www.olivers.dk/pet-soft-crate-transportbox?sel=pet-soft-crate-transportbox&dfw_tracker=24930-pet-soft-crate-transportbox&gclid=Cj0KCQjwl9GCBhDvARIsAFunhsmTpzd_sqh1FzjDkks-SNx_29e4mNXTOvZ2-BilHBMMW4mT7GYnovAaAoFxEALw_wcB

Denne bruger vi kun til dyrlægebesøg, hvor kattene skal i bedøvelse, da de er nemmere at gøre rent Skudo hundetransportbur | også til flyrejsen→

Jeg har 7-8 forskellige transportkasser, men elsker mine to SturdiBags. Jeg har en L og en XL til orientalere på +/- 5 kg.
De er lette, lækre og - tror jeg :grinning: - behagelige for vores katte. De har i hvert fald mægtigt travlt med at ‘prøve dem på’ når jeg finder dem frem. :slight_smile:
Desuden elsker jeg, at de er lige så lette at transportere som en bedre sportstaske.

2 Synes om

Hos os har vi en ret stor af mærket Skudo. Der kan skilt være 3 voksne eller mor med fem killinger i :slightly_smiling_face: Den bruger jeg til lange ture.
Så har jeg en mindre i plast. Det er til en til to afhængig igen af længden på turen.
Jeg har en sturdi str m tror jeg. Den er kun til en kat på kort tur. Min nyeste investering er en sturdi xl devided. Den er tænkt til Solo og Flappe, når vi skal på tur. Den blev indviet den anden dag, da Solo havde slået sig, og de er glade for den :slightly_smiling_face::+1:t2:


Edit. Min gamle Sugieh skal altid i en af plast, da hun pelser en taske, hvis hun kan komme til det. Så det handler i høj grad også om, man vænner katten til at blive transporteret fra lille af :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Jeg har forskellige slags, men allround er jeg meget glad for den type på billedet her. Den har et solidt metalskelet, så jeg føler mig tryg ved at køre i bil med den. Den kan kommes under armen, så jeg kan bære den på den måde og vejer i sig selv ikke ret meget (en bærestrop havde dog været mere ideelt). Den kan klappes sammen, så den ikke fylder ret meget når man ikke bruger den :smil:
Det er den Jeanette også linker til som nr. 2.

1 Synes om

Det får mig til at tænke på at lynlåse er en god ide at sikre. Vores Diamond havde lige taget på at sætte kloen i lynlåsen og selv lukke op, der gik 2min efter bilen var startet til hun sad på skulderen af os.

Jeg har to katte, på 5-7 kg. ca. I tyve år havde jeg et i den her stil:

image

Og det fungerede fint til de to første katte jeg havde. Så fik jeg Emina, som jeg har nu, og hun hader at være indespærret og hun giver ikke op uden kamp. Så efter hun smadrede låget af kassen flere gange, måtte jeg finde en bedre løsning. Så nu har jeg to af de her:

image

Den mindste størrelse, transportbur til hund. I de ti år vi har brugt det, er det ikke lykkes hende at komme ud af det. Dog skal man være opmærksom på, at den skydelås der er på det, let kan gå op. Så jeg bruger en karabinhage på hver låge, som sikkerhed. Og så har jeg brugt strips på samlingerne af buret, vil hellere sikre mig for meget, end risikere at min kat kan stikke af og ikke finde hjem. Denne løsning, er som du kan se på de andre svar, sjældent nødvendigt, men i tilfælde af du får dig en udbryderkonge, er denne løsning god. Og det at kassen er så åben, er mit indtryk, også en fordel for Emina, fordi hun så kan se hvad der foregår, hvad hun ikke kan i en mere lukket kasse. Mange katte kan lide huler, men Emina vil have tingene åbne.

Transportbur

1 Synes om

Jeg har kigget på denne. Det er op til 8 kg.

Men syntes det er lidt svært.

1 Synes om

Den ligner en opdateret version, af den jeg har og godt 7 kg kat har de sidste, jeg ved ikke hvor mange år ikke været noget problem at transportere i den :slight_smile:

Hvis man bare skal bruge kassen, når man en gang om året skal transportere katten til dyrlægen, er det vigtigste, at der er plads til katten, og at den ikke kan bryde ud. Jeg synes, den, du viser, ser udmærket ud med metalgitter og en god lås. Hvis kassen bare skal bruges til transport over korte distancer, ville jeg nok pille vandskålen ud.

2 Synes om

Den ser god og stabil ud og man kan tage toppen af. Det kan være en fordel hvis man kommer til dyrlægen med en syg eller stresset kat

1 Synes om

Vær opmærksom på FDMs car crash test ang. den type transportkasser :smil: Det er så en billigere model de bruger, end den du har kig på, men det gjorde i hvert fald lige mig opmærksom på noget ift hvilken type transportkasse, jeg vælger at bruge :smil:

1 Synes om

Hvem har dog plads til en kasse bag et sæde :sweat_smile:

Hvad anbefaler de så? Videoen viser ikke andet.

Så vidt jeg ved gulvet mellem for- og bagsæde? Men der er det min erfaring at de bliver køresyge. Derfor jeg har valgt en anden type i stedet (og håber det er bedre :hoho:)

Det er der jeg mener, de aldrig kan være :slight_smile:

Med hvad de anbefaler i stedet mener jeg, hvilke kasser, de anbefaler. De viser jo bare, at en type ikke holder. Hvad med de andre?

Vi har også en af trådnet. Den har holdt til 4 katte, indtil nu ( ca 35 år :grinning:) Hvis katten er lidt bange, så har vi haft god erfaring med, at dække toppen med et håndklæde. Hende vi har nu, er kold i måsen, lige så snart hun bliver sat i bilen, så lægger hun sig ned og sover :smiley_cat:

1 Synes om

Det er også denne jeg bruger, når Rappe og Ralf skal køre sammen.
Har jeg kun en med på tur, eller skal de være opdelt på turen, så tager jeg som regel sturdi-tasken :slight_smile:
den har jeg både small (til Rappe) og medium (til Ralf).
De er noget lettere at have på skulderen :slight_smile:

1 Synes om

En af mine killingekøbere havde investeret (ja den er rocker dyr) en transporttaske/kasse der kunne holdes på plads i isofix. Jeg aner ikke en skid om den, men den skulle være crach testet og alt det hejs :slightly_smiling_face: Prisen mener jeg var omkring 2 af de lange og den kan indeholde to siameser piger :slightly_smiling_face:

Der må være noget et sted der imellem :sweat_smile:

Bil med 5x Isofix… Ruuuune, du skal have nyt job! :joy:

3 Synes om

Arh 5? Så skal Birk og bettefis i bagagerummet :smile:

1 Synes om