Transportbure

Jeg skal snart have mine 5 skovkatte over til dyrlægen til deres årlige tjek, og derfor skal jeg havde anskaffet mig et eller to nye transportbure.

Er der nogen burer der er bedre end andre, og hvad skal man være specielt opmærksom på?
Lige ledes når man skal på udstilling og skal køre et langt stykke, hvordan for i så en kattebakke til at stå i transport kassen uden at den rusker rundt og vælter grus ud over det hele + katten(e)? :slight_smile:

Hilsen Hanna

Mht. udstilling så tror jeg ikke der er nogen der har bakker i transport kasserner med mindre man skal køre virkelig lang. Jeg har ihvertfald aldrig. Og kender heller ikke nogen der har. En kat er i stand til at holde sig utrolig længe. Fx. en hel dag uden problemer.

De kasser jeg selv har er af den slags der kan pakkes sammen og gemmes væk under sengen. Kan købes i Fram land.

Jeg har ikke en bakke i. Jeg kører sjældent længere end en 2-3 timer med dem, og det kan de fint holde sig i.
Jeg foretrækker tasker, da jeg ikke selv har bil og derfor ofte skal bære dem og med offentlig transport.

Jeg tager godt nok ikke på udstilling, men jeg bruger 2 af de ganske almindelige “transportkasser” - i forhold til andre jeg har set, er de 2 jeg har meget store - overdelen kan tages af - og de er nemme at gøre rene. Jeg mener faktisk at jeg købte dem for lang tid siden ved Harald Nyborg.

Skal jeg afsted med flere katte, så kan der i nødstilfælde være 2 stk. katte i én (en kort strækning) - og mine katte er altså i størrelsordenen 5-8 kg. hver især. Så 1 kat har god plads inde i den.

[quote=Ushoosinu;451410]Mht. udstilling så tror jeg ikke der er nogen der har bakker i transport kasserner med mindre man skal køre virkelig lang. Jeg har ihvertfald aldrig. Og kender heller ikke nogen der har. En kat er i stand til at holde sig utrolig længe. Fx. en hel dag uden problemer.

De kasser jeg selv har er af den slags der kan pakkes sammen og gemmes væk under sengen. Kan købes i Fram land.[/quote]

Okay jeg har heller ikke selv kørt med en kattebakke i bilen, men har et par gange efter en udstilling haft brug for en på vejen hjem igen. Det er som om katten godt ved hvornår vi er på vej hjem igen for så slapper han mere af.
Smart med kasser der kan foldes sammen og gemmes væk! :thumbup: