Transportkasser - hvem har tid/lyst til at hjælpe?

Hejsa :blush:

Jeg er ved at skrive afgangsprojekt på en akademiuddannelse i salg og markedsføring. En del af afgangsprojektet er en markedsundersøgelse om transportkasser/-tasker til katte.

Jeg håber, at nogle af jer har tid og lyst til at hjælpe mig ved at besvare spørgeskemaet inden den 28. oktober 2018 kl. 23.59.

På forhånd tusind tak :slight_smile:

venlig hilsen
MisKitty

PS.
Alle besvarelser er anonyme og vil blive slettet senest 31.12.2018 (jeg skal til eksamen i december, men ved endnu ikke hvornår)

Hej

Jeg har nu svaret på din undersøgelse. Du kunne med stor fordel forbedre disse punkter:

Hvis man ikke har en af de typer transportkasser, du viser, så lad dem kunne skrive, hvad de bruger istedet. Jeg bruger primært Dogman netkasser, men det kan jeg ikke fortælle dig.

Mange af punkterne ville det være praktisk, hvis man kunne svare mere end 1 svar. For mig betyder størrelse, materiale og pris en del, når jeg vælger transportkasse, men jeg kan kun give 1 svar.

Til slut i din undersøgelse kunne du lave et felt, hvor man kunne skrive andre tanker ang. transport af katte.

Held og lykke til eksamen :slight_smile:

4 Synes om

Med det spørgeskema får du ikke fat i, hvad der er væsentligt for mig:

  • at kasserne er flade i toppen, så de kan stables,
  • at håndtaget er solidt, så det ikke går løs, hvis der er to tunge katte i kassen,
  • at lågen er hængslet langt ude i siden, så katten ikke kan stemme imod, når den skal ud til dyrlægen.

Desværre er der ikke mange kasser - heller ikke blandt de viste - som lever op til disse kriterier.

3 Synes om

Min foretrukne type (Sandy Carrier Bag m.fl.) var ikke på listen, så jeg valgte den, der kom nærmest…

Jeg er enig i punkterne, som Pernille og Andreas bragte op.

1 Synes om

Jeg kan da ikke svare når der ikke er en mulighed for andet mærke end de angivne?

Jeg har 3 forskellige mærker jeg typisk bruger, hvor det foretrukne er Dogman/kopier heraf, og der er ikke engang nogle af mulighederne der ligner?
Så jeg strandede ret tidligt i dit spørgeskema.

Men det jeg vægter i en transportkasse afhænger af formål, er det til offentlig -, bil eller flytransport. Det første vil jeg have en taske, der er blød, ikke for stor at bære og meget vigtigt har en rigtig god bærestrop. Det andet vil jeg have en taske med fast metal skelet, der ikke giver sig (Firkantet form så der kan stables er at foretrække). Men det skal ikke være en plastikkasse, dem hader jeg og FDM crashtest viser at nogle af dem ikke er særligt sikre ved sammenstød. Tasken skal have gode håndtag/helst en strop, så jeg kan have den over skulderen. Den må gerne være ok stor, og her er især højden vigtig, da jeg vil have at katten skal kunne stå op i den, og en del af stoftaskerne er for lave ift det. Der må gerne være åbninger i både top, ende og side, og i hvert fald være så katten nemt kan se ud, og ikke blive køresyg ved kørsel
Til det sidste skal den lige akkurat gå op til acceptable flymål, være blød så den kan kommes under et sæde og være “tisse sikker”, samt have en god skulderstrop til at blive båret i.
Alle typerne skal helst kunne klappes sammen, så de ikke fylder i dagligdagen.

Edit: Når jeg scroller ned kan jeg godt se dit fokus er et lidt andet end det jeg har beskrevet ovenfor, men jeg mangler stadig 1. flere svarmuligheder, og 2. en “Andet” svarmulighed.

1 Synes om

Jeg manglede også for mange svarmuligheder til at kunne svare ordentligt, så jeg droppede at svare. Jeg har to forskellige transportkasser, men ikke de viste. Og som Pernille er inde på, så mangler der flere svarmuligheder ved flere af spørgsmålene, hvis man skal kunne svare optimalt. :slight_smile:

2 Synes om

Tusind tusind tak for jeres svar :slight_smile:

Allerførst vil jeg gene understrege, at jeres kommentarer og forslag kommer med i opgaven, uanset om I har besvaret spørgeskemaet eller ej.

Jeg skal prøve at besvare jeres spørgsmål og input efter bedste evne.

Når der ikke er flere svarmuligheder end de viste transportkasser/-tasker, så er det fordi, at jeg har fundet dem i kategorien “produkter til katte”. Jeg indrømmer blankt, at det ikke er faldet mig ind at medtage produkter som Dogman og Sandy Carrier Bag af den simple årsag, at de kun dukkede op i søgninger på transporttasker til hunde. Det kan virke ufatteligt pernittengrynet ikke at tage Dogman og Sandy Carrier Bag med, da der jo vitterligt fidnes meget store katteracer, men opgaven og spørgeskemaet er snævert afgrænset til katte.

Når det kun er muligt at vælge et svar, fx. pris eller størrelse, så skydes det dels mine erfaringer fra en markedsundersøgelse (om marcipan) sidste år, og dels at jeg ville prøve at få læseren til at tage stilling til, hvad er vigtigst. En af jer skrev, at det var vigtigt at transportkassen kunne stables og at håndtaget ikke gik i stykker. Tak for dit svar - det viser, at vi allesammen er forskellige og håndterer kattetransport forskelligt. Mine drenge er fnug i 5,5 - 6,5 kgs klassen, som har hver sin transportkasse, men det er fordi jeg ikke kan slæbe en kasse med to katte i :slight_smile:

Min erfaring fra sidste års markedsundersøgelse var, at jo flere svarmuligheder der var til et enkelt spørgsmål, jo flere blev der krydset af, så til sidst var alt vigtigst. I år har jeg forsøgt at bede læserne om at tage stilling og kun vælge et svar. Jeg ved godt, at det er møgirriterende kun at måtte vælge et svar, for det synes jeg også selv, at det er, når Gallup stiller spørgsmålene og man kun må vælge et svar. .

Det samme gør sig gældende for svarmuligheden “Andet” og de andre spørgsmål, hvor der efterlyses svarmuligheder. Jeg beder læseren om at tage stilling ud fra de svarmuligheder, der er i spørgeskemaet.

De indkomne svar skal jeg analysere og konkludere noget ud fra. Ja, flere svarmuigheder ville måske give et mere nuanceret billede af den enkelte læser, men det kunne vise sig at blive næsten umuligt at konkludere noget brugbart. Jeg kan heller ikke ændre i svarmulighederne, for det ville kompromittere de svar, der allerede er sendt.

Der er selvfølgelig en hensigt med opgaven og spørgeskemaet, men den kan jeg ikke fortælle om nu, da oplysningerne vil kunne “farve” eventuelle besvarelser efter i dag. Jeg skal nok gå til bekendelse, når spørgeskemaet er lukket for besvarelser den 29/10 2018 kl. 00.01 - hvis det har interesse - men ikke før.

Endnu en gang tak for jeres svar - både i spørgeskemaet og her i kommentarsporet :slight_smile: jeg sætter stor pris på både svarene og at I har brugt tid på at lægge en kommentar.

vh
Mis Kitty

1 Synes om

Jeg forstår godt at du har valgt ikke at have transporttasker til hunde med, men det ændre jo ikke på at nogen af os bruger det, og derfor havde svært ved at svare på dine spørgsmål. Jeg har selv to katte, og den ene af dem smadrede min gamle transportkasse jeg havde brugt i 20 år til mine andre katte, så jeg var nød til at finde noget der var stærkt nok til at holde, når hun skal til dyrlægen. Til hende bruger jeg nu dette:

Nu vil jeg så mene at der er stor forskel på om jeg besvare et skema om marcipan, eller om katte. Jeg kan godt se ideen med at få folk til at tage stilling og kun komme med et svar, og det havde jeg sikkert også gjort hvis det var om marcipan. Men når det gælder transportkasse til min kat, så er jeg altså noget mere kritisk i hvad jeg køber, og hvad jeg vil svare. Så da jeg ikke kunne svare det der passer med min virkelighed, så ville jeg hellere undlade at svare, end at give et svar jeg mente var forkert. :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har været inde for at svare, men lukkede ned igen da svarmulighederne ikke passede til os :frowning:

Enig med øvrige mht punkt 2: mine kasser er heller ikke i listen

Punkt 5 ( hvad lægger du vægt på): For mig er det afgørende at den kan åbnes i toppennså jeg smidigt kan sætte katten ned og lukke lågerne henover toppen. Det går starten på turen til dyrlægen mindre stresset.

Der findes en ny type som fungerer som rygsæk, men jeg kan ikke huske hvad den hedder

Tak for alle jeres svar.
Jeg har lukket for adgang til undersøgelsen, da den er afsluttet.

Hvis jeg vidste hvordan, ville jeg lukke for kommentarer på tråden, så I ikke bruger tid på at læse en tråd, der er slut.

Du kan bede @galath om at låse den