Transporttaske, der kan baeres over skulderen eller paa ryggen?

Er der nogen, der kender transporttasker, der kan baeres over skulderen eller som rygsaek?

Kattene skal selvfoelgelig ikke kunne slippe ud af den og den maa gerne kunne opdeles, saa der er plads til to katte.

Sturdi Divided kan let dele i, har en rigtig god skulderrem, den er koster ca 900 kr

Tak for det, den vil jeg kigge naermere paa.

Der er også nogle her:

Gud, jeg vidste ikke, at man kunne koebe sturdibags paa zooplus.

En Sturdi bag divided koster så 1035 cirka, hvor Ann-Dorrit sælger dem til 850,- for large og 925 for XL størrelsen iflg. hendes hjemmeside så stadigvæk rigtig gode priser hos Ann-Dorrit :slight_smile:

Ja, saa kan det da bedre betale sig at koebe hos hende :wink:

Vi har haft Sherpabags i efterhånden 7-10 år, og elsker dem. Kanongod kvalitet, og de er vatterede, så de virker lunere og blødere for katten end en kasse.
http://www.petsilk.dk/shop/sherpa-original-bag-deluxe-875p.html
Jeg har også en billig én fra Zooplus, men jeg har aldrig brugt den til kattene - det ville jeg ikke turde. Den øverste åbning er ikke lynet til hele vejen. Den ville være SÅ nem for en målbevidst kat at komme ud af… :frowning:

Ja, jeg har en af dem fra Ann Ks butik :tihi:

Ann Ks butik
Det er den blå til 450 kr jeg har (den hvor der er en hund på billedet), og jeg er rigtig glad for den. :slight_smile:

[QUOTE=Eife;546585]Ja, jeg har en af dem fra Ann Ks butik :tihi:

Ann Ks butik
Det er den blå til 450 kr jeg har (den hvor der er en hund på billedet), og jeg er rigtig glad for den. :)[/QUOTE]

Hvis det er den blå FUN så er en Sherpabag eller Sturdi bag langt mere venlig for ryggen at have over skulderen, for en FUN er meget bred i det og firkantet :slight_smile:

Jeg kan kun give varme anbefalinger om en Sturdi Bag XL divided, jeg bruger den til både mine voksne hunkatte og har i sommers haft brug af at kunne dele den op i to da jeg skulle fragte to killinger og så var det lige sagen at kunne have dem begge i den og så afsted :slight_smile:

MoMo - Er der en hund på billedet af FUN tasken? :wink:

Derfor jeg spurgte om det var FUN du mente for jeg havde ikke lige set det i parantes med hund men blot at du skrev blå - sorry .

MoMo - Helt ok, jeg måtte også ind og tjekke om der var flere blå med hunde på… :høhø:

Kære Heidi.

Jeg har denne model her. Den kan også anvendes som rygsæk, og jeg cykler indimellem med en af pigerne siddende i den på ryggen.
Den er foret i bunden, man har selv mulighed for at vælge, hvor meget der skal afskærmes foran nettene ind til katten, den kan åbnes i enden, men også på den lange led.

Mht. rygsække, så er de ikke specielt rummelige.

Jeg har haft den her:

Som kun kan indeholde een forholdsvis lille kat, der er villig til at ligge ned. Min afløser kommer fra MaxiZoo og er lidt mere rummlig (og konstruktionen tiltaler mig bedre), men stadig kun til een kat, selvom mine er sådan nogle små 2,5-4 kg.

Alternativt findes der trolley’er, som også har rygstropper:

Hvor at, ja, skal jeg have 2 af mine små katte til dyrlæge, som kommer fint overens, så kan de godt lige klare en tur i den her. Men ikke længere ture og slet ikke med katte der kan stresse eller på anden måde har behov for opdeling. Der findes forskellige producenter af den her også, men de minder generelt rigtig meget om hinanden alle sammen.

Når det gælder alle tasker så vil jeg lige komme med et CAVE når det gælder aby og somali. Der er MANGE af dem der kan lukke dem op. Jeg vil derfor aldrig stole på disse tasker og netop
at have den på ryggen betyder at du ikke kan se OM katten/e er på vej ud. Jeg glemmer aldrig dengang Leonora og Kiri flyttede til Sverige som killinger. Jeg havde dem i bilen i en sturdi og
pludselig hoppede en af killingerne op på nakken af mig mens jeg kørte. Man kan sige - heldigvis skete det inden i bilen - tænk hvis jeg havde gået på strøget med kattene på ryggen…

Jeg bruger stadig sturdi tasker når jeg skal rejse uden at have bil med MEN - jeg bærer dem på en sådan måde at jeg hele tiden har en hånd ved lukningen sådan at jeg kan mærke om en af kattene
skulle være på vej ud.

Man skal også sikre sig at nettet i sådanne tasker samt sygninger er virkelige effektive. Da jeg hentede en killing i USA for to år siden så gravede den sig igennem nettet i kattetasken…

Teresa

Helt sikkert, de er ikke tilnærmelsesvist så sikre som selv en billig transportkasse. Sturdi sælges jo også i dag med de der specielle lukkeklips til i det mindste at prøve at begrænse lynlås-pilleriet. Mine katte har altid softsele på i tasken og er klipset fast i den indbyggede snor, der er i stort set alle tasker. Og i øvrigt ligger de fuldstændig stille, da de har det overraskende godt med at blive transporteret. Så derfor er det til mit behov uden bil en rigtig dejlig løsning.

Mislingen, jeg låner lige din tråd til et spørgsmål:

Hvor meget plads er der i en Sturdibag ekstra large divided? Jeg kan godt se at der er mål på (men det kan jeg ikke lige lure om de kan være i), men kan der være to mellemstore katte i den? 5,5 og 6,5 kg? :slight_smile:
Og hvordan er den opdelt?

Der er en “skillevæg” midt i tasken som kan lynes op eller ned, alt efter om der skal være 1 eller 2 rum. ang størrelsen kan jeg sige at der er plads til en perser på 5,5 kg i hver rum.