Transporttaske, der kan baeres over skulderen eller paa ryggen?

Jamen den lyder jo perfekt så… Mon ikke der så også kan være en på 6,5 :wink:
Så må jeg hellere få købt sådan en når der tigger løn ind igen :slight_smile:

[QUOTE=Teresa Guldager;546922]
Jeg bruger stadig sturdi tasker når jeg skal rejse uden at have bil med MEN - jeg bærer dem på en sådan måde at jeg hele tiden har en hånd ved lukningen sådan at jeg kan mærke om en af kattene
skulle være på vej ud.

Man skal også sikre sig at nettet i sådanne tasker samt sygninger er virkelige effektive. Da jeg hentede en killing i USA for to år siden så gravede den sig igennem nettet i kattetasken…

Teresa[/QUOTE]
Netop derfor jeg elsker Sherpa’erne. Der er “dobbeltlukning” i lynlåsen, og hvis man sætter en lille lås eller hægte imellem de to glidere (hedder det det?), både i top og ende-klap, så kan katten ikke lave så stor en åbning, at den kan komme ud. Syninger - min første taske, der har huset alle kattene på skift og er købt i 2003 - syge katte, sure katte, en smådesperat Ditte, der havde blærebetændelse og bare SKULLE ud (hun skulle jo tisse så skrækkeligt, følte hun…), en Tulle, der bare var hys (så er hun en ål med tænder og klør)
Der er intet at se på den taske. Og sia/ori’er er plfingrede, hyperaktive - og opfindsomme :wink:
En rygsæk ville jeg nu aldrig have - jeg vil kunne se, hvordan det står til derinde :slight_smile:
Som sagt, jeg har en fra Zooplus til en brøkdel af prisen. Ikke om jeg turde ha’ en kat i den… alt for elendig kvalitet…

Jeg er enig med dig, Ann, men jeg har også en Sherpa og selv om den er tydelig bedre en Sturdi - så har jeg altså også haft katte ude af den :tihi:
Og ja, jeg er enig med dig med en ekstra lukkesikring.

Men - jeg har lært at man ALDRIG kan stole på en aby/somali - og derfor vil jeg som dig, ikke have kattene på ryggen - jeg vil kunne se og kontrollere hvad der sker.

Teresa

Jeg kan godt læse, at jeg må have 2 meget søde og velopdragne prinsesser,
for de forsøger altså ikke at komme ud af rygsækken, som har fast bund og fint rummer en 3,8 kg birma.
Nu skal det ikke forstås således, at de ofte kommer en tur i rygsækken og ud at cykle (den ene har prøvet det en gang, den anden 3 gange). Normalt (1-2 gange om året) bæres de i hver sin,og jeg anvender da tasken som bæretaske, hvilket jeg også foretrækker, når det er muligt.
Men de har begge på skift siddet i rygsækken, når de har skullet være omkring dyrlægen til et tjek, og det er forløbet aldeles problemfrit, så hvor vidt en rygsæk er en god eller dårlig idé, må afhænge af den respektive kat eller katterace. :slight_smile:

[QUOTE=Teresa Guldager;546978]J og derfor vil jeg som dig, ikke have kattene på ryggen - jeg vil kunne se og kontrollere hvad der sker.

Teresa[/QUOTE]

Yep. Godt nok stoler jeg faktisk på tasken. Men jeg veeeed jo hvor hittepåsomme de kræ er/kan være, og at de sikkert kan rode sig ud i noget derinde, jeg aldrig havde troet muligt :rulleøjne:
Better safe than sorry… :ok:

[QUOTE=Rimmen;546955]Jamen den lyder jo perfekt så… Mon ikke der så også kan være en på 6,5 :wink:
Så må jeg hellere få købt sådan en når der tigger løn ind igen :)[/QUOTE]
Hvis du kommer forbi Bicourenens hobby udstilling på søndag kan du se den. Jeg har den med til Jesper og Yaba :slight_smile:

Det havde jeg ingen planer om, men det kunne da godt være jeg skulle kigge forbi hvis jeg får tid - så kan jeg også hilse på dine skatte-katte :wink:
tak :blomst:

Til sturdi bags og sturdi shelters er det muligt at få disse “låseanordninger” :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;546567]Vi har haft Sherpabags i efterhånden 7-10 år, og elsker dem. Kanongod kvalitet, og de er vatterede, så de virker lunere og blødere for katten end en kasse.
http://www.petsilk.dk/shop/sherpa-original-bag-deluxe-875p.html
Jeg har også en billig én fra Zooplus, men jeg har aldrig brugt den til kattene - det ville jeg ikke turde. Den øverste åbning er ikke lynet til hele vejen. Den ville være SÅ nem for en målbevidst kat at komme ud af… :([/QUOTE]

[QUOTE=Eife;546585]Ja, jeg har en af dem fra Ann Ks butik :tihi:

Ann Ks butik
Det er den blå til 450 kr jeg har (den hvor der er en hund på billedet), og jeg er rigtig glad for den. :)[/QUOTE]

Ingen af disse kan opdeles i to vel?

Ja, jeg synes også den er smart. Jeg bor i lejlighed og har mange trapper, så det ville være rigtig godt, hvis jeg kunne have 2 katte i den.

[QUOTE=Jane K;546635]Kære Heidi.

Jeg har denne model her. Den kan også anvendes som rygsæk, og jeg cykler indimellem med en af pigerne siddende i den på ryggen.
Den er foret i bunden, man har selv mulighed for at vælge, hvor meget der skal afskærmes foran nettene ind til katten, den kan åbnes i enden, men også på den lange led.

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_carriers_travel/cat_bags_travel/classic_black_travel_bags/30111[/QUOTE]

[QUOTE=pivnu;546908]Mht. rygsække, så er de ikke specielt rummelige.

Jeg har haft den her:

Som kun kan indeholde een forholdsvis lille kat, der er villig til at ligge ned. Min afløser kommer fra MaxiZoo og er lidt mere rummlig (og konstruktionen tiltaler mig bedre), men stadig kun til een kat, selvom mine er sådan nogle små 2,5-4 kg.

Alternativt findes der trolley’er, som også har rygstropper:

Hvor at, ja, skal jeg have 2 af mine små katte til dyrlæge, som kommer fint overens, så kan de godt lige klare en tur i den her. Men ikke længere ture og slet ikke med katte der kan stresse eller på anden måde har behov for opdeling. Der findes forskellige producenter af den her også, men de minder generelt rigtig meget om hinanden alle sammen.[/QUOTE]

De ser også smarte ud :ok:

Når man opdeler den i 2 rum, så er min mening at det duer kun til to meget små katte altså helt unge killinger :slight_smile:

Men prøv at få Ann-Dorrit til at vise dig en divided model, så får du en fornemmelse af hvor “store” rummene er når den er delt op i to. Er lidt svært at sige om det er stort nok til dine katte :slight_smile:

Men alt i alt så jeg er stadigvæk meget glad for min trods det duer kun til helt små killinger for min race :slight_smile:

[QUOTE=Teresa Guldager;546922]Når det gælder alle tasker så vil jeg lige komme med et CAVE når det gælder aby og somali. Der er MANGE af dem der kan lukke dem op. Jeg vil derfor aldrig stole på disse tasker og netop
at have den på ryggen betyder at du ikke kan se OM katten/e er på vej ud.
Jeg glemmer aldrig dengang Leonora og Kiri flyttede til Sverige som killinger. Jeg havde dem i bilen i en sturdi og
pludselig hoppede en af killingerne op på nakken af mig mens jeg kørte. Man kan sige - heldigvis skete det inden i bilen - tænk hvis jeg havde gået på strøget med kattene på ryggen…

Jeg bruger stadig sturdi tasker når jeg skal rejse uden at have bil med MEN - jeg bærer dem på en sådan måde at jeg hele tiden har en hånd ved lukningen sådan at jeg kan mærke om en af kattene
skulle være på vej ud.

Man skal også sikre sig at nettet i sådanne tasker samt sygninger er virkelige effektive. Da jeg hentede en killing i USA for to år siden så gravede den sig igennem nettet i kattetasken…

Teresa[/QUOTE]

Puha sikke noget, men ja godt det skete i bilen.
Sådan noget kunne mine søde misser aldrig finde på :engel2::engel2::engel2::fløjte:

Jeg ville nok tage rygsækken omvendt på, så den sidder på maven og man har bedre styr på katten.

Jeg er blevet lidt lun på den sturdi, der kan opdeles, så jeg kan have 2 i den og den sidste i en kasse.

[QUOTE=MoMo;547925]Når man opdeler den i 2 rum, så er min mening at det duer kun til to meget små katte altså helt unge killinger :slight_smile:

Men prøv at få Ann-Dorrit til at vise dig en divided model, så får du en fornemmelse af hvor “store” rummene er når den er delt op i to. Er lidt svært at sige om det er stort nok til dine katte :slight_smile:

Men alt i alt så jeg er stadigvæk meget glad for min trods det duer kun til helt små killinger for min race :)[/QUOTE]

Mine katte skulle helst ikke komme ret meget over 4 kg, så de er vel ikke meget større end en MCO killing :tihi:

Jeg hiver fat i Ann-Dorrit, hun har sikkert også de der lukkedimser.

En delt sturdi med to katte er meget uhåndterbar og dårlig vægtfordelingsmæssigt. 2 tasker er bedre.

Det er langt mere uhåndterbar med en kat i den ene ende af sturdien, især når det er en 5 kg MCO :høhø:…jeg har så oplevet at to killinger i en delt sturdi giver bedre balance netop fordi der ligger vægt i begge ender :slight_smile:

Nej… men jeg har tasker i str large, og det er for mig passende til én kat… :wink:
Vi startede med transsportkasser i “normalstørrelse” - lige til jeg skulle ha’ min sia-pige Donna med hjem efter en operation i halvtbedøvet tilstand. Hun var så lang i afslappet tilstand, at jeg sad og holdt på hendes hovede, for at hun ikke skulle få mærker i næsen og panden - der blev trykket imod gitterlågen. Der svor jeg, at det ville jeg aldrig opleve igen - så alle mine (lange!) katte har en stor taske - hver :slight_smile:

Helt enig… Når f.eks. sådan lige 8½ kg kat skifter fra den ene ende til den anden, så siger man altså bare “uff!”, uanset om det er alm. plastik kasse eller en taske :slight_smile: