Isis var jo sat til at skulle føde omkring 17-19. marts. Men her til morgen klokken lidt i fem, trådte jeg ud i en pøl af fostervand da jeg stod ud af sengen. Men ingen veer - kun en rastløs Isis der ikke kunne finde hvile nogen steder.
Da der ikke var sket noget ved 8-tiden ringede jeg til dyrlægen, og af sted det gik: Et styks kejsersnit, der konstaterede at der havde været 3 eller 4 killinger, men at fostrene for længst var døde, og mere eller mindre var absorberet af kroppen. I et par af boblerne var der tegn på betændelse, og der var dannet store vandcyster flere steder i livmoderen. Alt i alt var det ikke noget kønt syn :S
Dyrlægen havde ingen forklaring på hvad og hvorfor det er gået galt, så det må vel tilskrives et af naturens luner.
Nu er Isis i hvert fald neutraliseret, og ved samme lejlighed fik hun lige bisserne renset for tandsten. Nu ligger hun i sin transportkasse og sover rusen ud. Hun er stadig meget påvirket af narkosen, men har det efter omstændighederne godt.
Åh nej dog, det var synd for både Isis og dig.
Godt der ikke skete noget med din smukke Isis. Bastian må igang med at trøste når hun kommer sig efter narkosen.
Kærlig hilsen Elin
Tak skal I ha’ alle sammen! Ja det var en trist oplevelse, men når det nu ikke skulle være killinger, så var det bedst sådan. Det ville have været så meget værre hvis nu der havde været levende killinger, som jeg måske først havde kæmpet for, og så måske alligevel døde. Nu var der slet ingen killinger, og så er det lidt lettere at have med at gøre - sikkert også for Isis, som jo ikke savner killinger der aldrig har været.
Det var ikke en skam hun blev neutraliseret, for det var min plan hele tiden, at hun skulle neutraliseres efter dette kuld. Hun bliver 4 år næste gang, og jeg følte at det var nu hun skulle på pension. Hun har fået ti smukke killinger i alt, så hun har gjort det godt - også uden dette kuld. Jeg er meget stolt af min smukke missepige, som nu kan nyde sit otium i fred og ro.
Men nu vil vi putte sove, Isis og mig, for det har godt nok været en meget lang dag. Hun sidder klistret til mig mens jeg skriver, og vil helst være tæt på mig hele tiden. Rasputin er banlyst fra soveværelset, så hun kan få fred og ro. Han er lidt for voldsom for hende endnu.
Isis er ved at være sig selv igen, men hun havde lige nogle dage hvor hun var rigtig, rigtig trist til mode. Hun sov det meste af tiden, og havde trukket sig helt ind i sig selv. Jeg kunne slet ikke kende hende igen :S Men nu er hun næsten sit gode gamle jeg igen - heldigvis
Jeg har så også fået regningen
Det er i hvert fald både første og sidste gang jeg bruger den dyrlæge! 6831.22 at betale ved kasse et. Det er mere end 1000,- dyrere end jeg gav for et kejsersnit nytårsnat for godt et år siden, hvor der blev brugt væsentlig mere medicin, og hvor der var to klinikassistenter til at hjælpe. I modsætning til her, hvor der kun var en. Synes godt nok det er lige groft nok - også selvom det var en søndag
Nu må jeg se om jeg kan stampe nogle penge op af jorden, både til regningen OG til en ny avlshun… Nogen der har en lottogevinst liggende de ikke selv skal bruge?
[quote=solveig;350311]Isis er ved at være sig selv igen
Jeg har så også fået regningen
Det er i hvert fald både første og sidste gang jeg bruger den dyrlæge! 6831.22 at betale ved kasse et. Det er mere end 1000,- dyrere end jeg gav for et kejsersnit nytårsnat for godt et år siden, hvor der blev brugt væsentlig mere medicin, og hvor der var to klinikassistenter til at hjælpe. I modsætning til her, hvor der kun var en. Synes godt nok det er lige groft nok - også selvom det var en søndag
Nu må jeg se om jeg kan stampe nogle penge op af jorden, både til regningen OG til en ny avlshun… Nogen der har en lottogevinst liggende de ikke selv skal bruge? [/quote]
Dejligt at Isis er på højkant
Mht til regningen tror jeg ikke den er så høj endda - kender flere der har måttet punge ud med 9-10.000 kr for kejsersnit uden for alm dagtimer. -what
Jeg synes det var dyrt, når jeg sammenligner med prisen for kejsersnittet nytårsnat, som lå mere end 1000,- under. Men nu er det jo bare sådan det er, og den skal selvfølgelig betales. Men det bliver ikke der jeg får behandlet mine katte en anden gang, hvis jeg på nogen mulig måde kan undgå det - det er helt sikkert.
I øvrigt blev hun syet med indvendige sting og en stribe lim henover såret. Det irriterer hende ret så meget, og hun kan bare ikke lade være med at bide i det. I modsætning til sidst, hvor det var alm. syning. Da rørte hun slet ikke såret. Jeg tror det er limen der irriterer hende og klør. Men så må hun jo finde sig i en smart bodystocking så længe.
Om det er nytårsnat eller lørdag aften, er prisen den samme.
Denne gang har du fået neutraliseret hunkatten samtidig - mon ikke det er det, der gør det dyrere?
Udover at de forskellige dyrlæger naturligvis har forskellige priser.
Jeg kan oplyse dig om, at nogle jeg kender fik foretaget kejsersnit på Københavns Dyrehospital i vagten - det løb op i 12.000 kr.!
Måske er det bare generelt billigere her over i jydeland? Jeg ved godt der ikke er forskel på en søndag og en nytårsaften f.eks Men prisen er altså den samme om det er kejsersnit med eller uden neutralisering samtidig.
Det var da heller ikke det der gjorde det dyrere, for jeg ringede og forhørte mig om hvorfor prisen var så meget højere. Deres priser på den slags, ligger åbenbart bare højere end jeg er vant til. Til gengæld rensede hun Isis’ tænder uden beregning, mens Isis alligevel var i narkose, og ventede på at få en opvågningssprøjte. Så jeg skal nok ikke klage alligevel. Meeen - man er vel jyde