Trixie Cat Fun Board

Jeg har kigget på denne hos zooplus

Er der nogen herinde som kan anbefale den, og gider kattene at bruge den?
Jeg har to katte med lidt store poter, vil de kunne bruge brættet?

Har i andre gode forslag til foder aktiveringslegetøj, så sig endelig til :slight_smile:

Vi har den og STORT hit her hjemme selv vores dovne birma gider bruge den …

Hej :slight_smile: Vi har den derhjemme og det er en af de ting vi bruger til at fodre i. Vores hankat på 5-6 år, synes det var noget mærkeligt noget i starten. Men hvis man vil have mad… bare rolig vi sulter ham ikke. Vores killinger/ungdyr på 10 mdr og næsten 1 år, af racen Maine Coon synes den er ok. Vores ene MC er polydaktyl, det er dog en hunkat, men jeg synes hun har rimelig store poter. Så den kan anbefales :slight_smile:
Hvis du ser nogle billige hunde aktiverings spil, kan du også prøve dem. Der ville jeg nok gå efter dem, der har klapper, der kan klappes op. Dog skal du passe på, at deres kløer ikke sidder fast i dem. Så de skal IKKE være alene med dem.
Har du prøvet at bare kaste tørfoderet ? En af gangen og ikke en ny før, de er færdige med at spise den. Det synes mine er sjovt :slight_smile: Du kan også prøve en slags katte agility, hvor du laver en indendørs bane og får dem til at gennemføre den. Pøj pøj med det :slight_smile:

Jeg har også den der du linker til - den er ‘vi’ også glade for herhjemme. :slight_smile: Den er en nødvendighed, fordi jeg har en grovæder, der SKOVLER ind, hvis tørkosten er i skål.

Men mine katte har dog ikke særligt store poter, for de er siatalere. :wink:

Det med poter glemte jeg, vores bimse kan sagtens få poter der ned i og hans de er store

Jeg har sådan en, og er glad for den.
Mine har fri adgang til tørfoder, men jeg bruger den til godbidder, typisk når jeg går hjemmefra. :ok:
Så er de underholdt lidt :slight_smile:

Vi har det også og det er det eneste vores får tørfoder i. Det står fremme altid og der er altid mad i.

Vores har kæmpepoter og det er slet ikke noget problem.

Det er helt klart et af de bedste køb vi har gjort til kattene. :slight_smile:

Jeg/vi er glade for den herhjemme. Mine katte får ikke så meget tørt - men det de får, serveres altid i dette bræt.

Her er vi også rigtig glade for det, og det står altid fremme med tørfoder i :slight_smile:

Jeg tror, der er rigtig mange herinde, der har den og er glade for den. Den står altid fremme her (du må næsten have set den?).

Mht. poter - jeg har set Bølle-missens store MCO på ca. 9 kilo bruge den uden problemer, så mon ikke det også går med et par briter :slight_smile:

Andre forslag kan du finde her. Jeg har også en SlimCat Foderbold, en Pipolino og en foderlabyrint. Dvs. labyrinten solgte jeg, for den var de ikke begejstrede for. Magic blev frustreret af den. De fleste indretninger kræver, at kattene får lidt tid til lige at finde ud af, hvordan de fungerer. Så hvis de ikke med det samme kaster sig over foderbrætter og piller bidder ud, så fortvivl ikke. Lad dem lige vænne sig til det - og jeg endnu aldrig hørt om en kat, der stak øjet ud på sig selv på piggene, selv om de indledningsvis tror, de kan få hele krydderen ned mellem dem :høhø:

Jeg har den også til Herluf og er meget glad for den. Han er en stor husmis og kan sagtens fiske foderet ud af den :slight_smile:

De andre misser har denne her: Catit Design Senses foderlabyrint | zooplus.dk
Den er også et stort hit :ok:Selvom jeg nogle gange har Hedvig mistænkt for at more sig så meget med at fiske foder ud, at hun spiser mere end hun ellers ville have gjort :gruble::tihi:

[QUOTE=Beydana;1146351]Jeg har den også til Herluf og er meget glad for den. Han er en stor husmis og kan sagtens fiske foderet ud af den :slight_smile:

De andre misser har denne her: Catit Design Senses foderlabyrint | zooplus.dk
Den er også et stort hit :ok:Selvom jeg nogle gange har Hedvig mistænkt for at more sig så meget med at fiske foder ud, at hun spiser mere end hun ellers ville have gjort :gruble::tihi:[/QUOTE]

Den har vi også, de har dog en tendens til at vælte den :slight_smile: Men det kan være at vi ikke får sat plastik dimsen ordentligt på.

min mor har den og min lillebette hund kaster sig over den og får ved hjælp af sine korte og små porter alt ud hvad der måtte være af mad. ja hun er madglad G Min mors katte hygger også med den - bare ikke når vi er på besøg

Vi har både fun boardet og den der hedder “turn around” og fun boardet er begge vores katte glade for og de bruger god tid på at spise deres mad:)
Turn around er det kun vores hankat der kan finde ud af, men de hygger sig begge med den fordi, at hunkatten sidder klar til at fange det der måtte ryge ud på gulvet:tihi:

Ellers som andre foreslår foder aktivering til hunde er også et godt bud, sådan har vi også en enkel af og den underholder både os og kattene, fordi der kreativitet virkelig bliver udfordret:D

Vi har foderlabyrinten til Nobby, for foderbrættet fra Trixie var alt alt for nemt for ham… Han er så desværre nået dertil, hvor labyrinten heller ikke har nogen udfordring længere (den kan tømmes på meget kort tid), men i det mindste virker det samtidigt til han ikke er så forslugen som tidligere…

For at holde den oprejst, har vi tabet en pose med ca 250g sukker fast i bunden - ellers kom han til at vælte den hele tiden, og blev så forskrækket hver gang :slight_smile:

[QUOTE=Lonse;1146544][snip]

Ellers som andre foreslår foder aktivering til hunde er også et godt bud, sådan har vi også en enkel af og den underholder både os og kattene, fordi der kreativitet virkelig bliver udfordret:D[/QUOTE]

Vil du måske linke til det du har? Kunne godt tænke mig at se et, som en faktisk ved dur til katte :slight_smile:

Jeg kan se om jeg kan få taget et billede af den en gang, den er nemlig købt i Aldi og kan ikke lige finde noget der ligner på nettet:(
Ulempen ved den vi har, er at der ikke kan være ret meget i den, så den kan kun bruges til meget små mængder, men kattene går ofte først til den hvis vi fordeler deres tørkost i de forskellige udfordringer de har:)