Tror de mon også på julemanden

Skulle l lige oprette et par annoncer på Gul og Gratis og søgte så lige på Hellig Birma sådan lidt for hyggens skyld.

Kunne ikke lade være at more mig lidt, da jeg så denne her - og tænkte på jer herinde, hvor der tidligere har været snak om godtroende kattekøbere :tihi:

http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/hellig-birma/annonce/13607667-kat?bigimages=1#images

Se især kommentaren til spørgsmålet om farven :doh:

[QUOTE=Gitschen;760851]Skulle l lige oprette et par annoncer på Gul og Gratis og søgte så lige på Hellig Birma sådan lidt for hyggens skyld.

Kunne ikke lade være at more mig lidt, da jeg så denne her - og tænkte på jer herinde, hvor der tidligere har været snak om godtroende kattekøbere :tihi:

http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/hellig-birma/annonce/13607667-kat?bigimages=1#images

Se især kommentaren til spørgsmålet om farven :doh:[/QUOTE]

Hold da op :høhø:

Ryster på hovedet og undres endnu engang…

Hihi :smiley:

hehe jamen altså - jeg kan godt se ligheden :smiley: fnis…

:høhø:

Nu blir den jo solgt under blandingskat sååå :stuck_out_tongue:

:tihi:

Hehe…:tihi:

Men den er nu søøøøøø’ :slight_smile:

Hmmm jeg har meget lidt forstand på racekatte og føler mig lidt dum… for fatter intet af hvad det er der er sødt/sjovt med den artikel??? Kan Birma og Siamesere ikke være sorte eller hvad???

Hilsen blondinen med falsk identitet

Dette er en Hellig Birma
en siameser er også en meget lys kat med maske og blå øjne.

At de 2 skulle kunne få en helt sort killing er meget usandsynligt.

Ok, så kan jeg bedre se det sjove i artiklen. Tak :slight_smile:

HVIS kattens bedsteforældre var halvt siam/huskat og birma/huskat så kan det vel teknisk set lade sig gøre?

Ja den er stadig sjov for er der noget den kat IKKE ligner så er det da noget masket med blå øjne :wink: Men den er nu da sød alligevel :slight_smile: Og ejeren skriver faktisk “vi har fået at vide…” - så det er ikke en påstand men mere end formodning (som så nok altså er helt ude i hampen, men hvis ikke man ved bedre…)

Her er en rigtig siam… Anns Tullen… Rimelig langt fra den annoncerede mis :slight_smile:

hmm :stuck_out_tongue: synes folk er meget nemme at bilde ind, at deres katte er “halvt” et eller andet…
katten er dog mega sød =)

[QUOTE=Missemanden;761065]Hmmm jeg har meget lidt forstand på racekatte og føler mig lidt dum… for fatter intet af hvad det er der er sødt/sjovt med den artikel??? Kan Birma og Siamesere ikke være sorte eller hvad???

Hilsen blondinen med falsk identitet[/QUOTE]

Det er genetikken i det vi morer os over. De to racer katten er en blanding af er begge maskede (nu er der vist billeder af begge racer i tråden). To maskede katte kan aldrig lave en kat der ikke er masket… Som denne sorte kat er :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;761118]HVIS kattens bedsteforældre var halvt siam/huskat og birma/huskat så kan det vel teknisk set lade sig gøre?

Ja den er stadig sjov for er der noget den kat IKKE ligner så er det da noget masket med blå øjne :wink: Men den er nu da sød alligevel :slight_smile: Og ejeren skriver faktisk “vi har fået at vide…” - så det er ikke en påstand men mere end formodning (som så nok altså er helt ude i hampen, men hvis ikke man ved bedre…)[/QUOTE]

Ja sagtens, men der står jo halv siam og halv birma, og ikke “kvart siam” og “kvart hellig birma” :tihi:

Og ja, katten er da rigtig sød… Og ejer har fået noget at vide, der bare ikke kan være rigtig…

[QUOTE=cæsar;761077]

Dette er en Hellig Birma
en siameser er også en meget lys kat med maske og blå øjne.

At de 2 skulle kunne få en helt sort killing er meget usandsynligt.[/QUOTE]
Ikke bare meget usandsynligt - vel en umulighed? To maskede katte kan kun få masket afkom, hvis jeg har fattet noget som helst :wink:

hvis du siger det, jeg kender intet til genetik :slight_smile:

Jeg siger det :regler:
He - læs: her er der vist noget jeg har fattet :slight_smile: