Tror du på stjernetegn?

Jeg synes astrologi er rigtig spændende.
Der er nogle generelle træk ved de forskellige stjernetegn, både mht. udseende og adfærd. Ofte kan jeg tune mig ind på, hvilket stjerne en person er - og i hvert fald hvilket stjernetegn vedkommende ikke er.

Selv er jeg Skytte. Skytten er et dobbelttegn ligesom Tvillingen, Fisken og Vægten. Kort sagt har vi en mere mangfoldig natur. Vi er både det ene og det andet.
Min mand er Tvilling endnu et dobbelttegn, så vi er ikke kun 2 personer(personligheder) men hele 4 :høhø: i vores forhold. Ikke underligt at vi sjældent er helt stille :høhø:

Ugebladsastrologi tror jeg ikke en dyt på, men de mere uddybende astrologiske materialer, finder jeg meget spændende. Det samme med personlige horoskoper.

Linda Goodman har skrevet nogle fantastisk gode bøger om hver stjernetegn. De hedder “Kærlighed & Venskab”. Hun skriver på en direkte og humoristisk måde. Nogle gange sidder man og griner højt, og andre gange får man lige en mavepuster fordi hun rammer så præcist i sine udlægninger af de forskellige stjernetegn.
I bøgerne - der er en for hvet stjernetegn - skriver hun om, hvordan vi er sådan generelt, og hvordan vi, som hhv. mand og kvinde, er sammen med andre stjernetegn af forskellige køn.

Hendes bog “Soltegn” er bestemt også værd at læse, hvis man gerne vil lære om de forskellige stjernetegn. For hvert stjernetegn beskriver hun:
Hvordan genkender man en (dit stjernetegn)
Manden født i (dit stjernetegn)
Kvinden født i (dit stjernetegn)
Barnet født i (dit stjernetegn)
Chefen født i (dit stjernetegn)
Medarbejderen født i (dit stjernetegn)

[QUOTE=lenschow;892363]Jeg er fiskene (flertal ja det er korrekt) - hvad er du?

:slight_smile:

Jeg tror på det. Jeg synes det passer helt utrolig godt på mig de ting der står.
Men naturligvis kan man altid ændre sig og integrere andre tegn/kvaliteter i sin personlighed. Jeg tror ikke på en fast størrelse

Men hvad tænker du om stjernetegnene?

Er det ren vrøvl eller hvad? :cool:[/QUOTE]

He - det var noget jeg puslede en del med for mange år siden. Lagde horoskoper, har stadig en større bogsamlig om alle slags kontstellationer osv. Min rationelle side siger at det ikke kan passe at himmellegemerne påvirker os. På den anden side - månen påvirker alt vand på jorden, f.eks. og vi er 70% vand :gruble: Så hvorfor ikke også de andre planeter. Hvem ved?
“Ugebladsastrologi” er noget rent sludder, det er pop - der skal meget mere til end dit fødselstegn for at se billedet. Som minimum dit opstigende tegn.
Og nej, du kan ikke integrere andre tegn senere. Det er en konstant, som de gener du er født med. Men du kan have en stærk indflydelse fra andre tegn i dit horoskop, så selvom du er f.eks. fisk, kan der være så stærk indflydelse fra andre sider, at du fremstår som noget helt andet. Hele tiden, eller på bestemte områder, eller i perioder, alt efter de transitterende planeter. (Jeg har kunnet det en del bedre - det er som sagt længe siden jeg har beskæftiget mig med det: Man glemmer.)
Jeg er også fisk - med tyren som opstigende tegn, hvilket “grounder” mig en del i forhold til fiskens verdensfjerne natur :wink: Hvilket er godt nok :tihi:

En sjov ting. De katte der knytter sig til mig er vandtegn. Mest tæt Greven (fisk) og Tullen (skorpion) - der også var hinandens soulmates. Men Whiskey, der er krebs begynder også at vise tendenser til at være “min kat”. Creamy, der er stenbuk, er fars kat. Men det er nok et tilfælde… :øhmm:

De fornuftigste bøger jeg har om emnet - de mest seriøse - er skrevet af Paul Mahler Dam. Astrologisk håndbog 1-2-3-4-5 (jeg mener der er 5 - jeg gider ikke lige rode dem frem). Der er en del mere “kød” på end populær- astrologibøgerne :slight_smile:

Jeg er fisk og har fisken som accendanten. Det forklarer jo hvorfor jeg er så forbistret følsom. CRAP.
Ville hellere være et eller andet mega sejt, der bed fra sig uden at blinke med et øje :stuck_out_tongue:

Mit kinesiske stjernetegn er vandbøflen. Det forklarer så måske hvorfor jeg nogle gange handler uhensigtsmæssigt og på ingen måde elegant… :lol:

Jomfru, og noget af det passer meget godt :wink:

Nej, det tror jeg ikke på :wink:

Krebs… Og ja, det passer rigtig godt på mig… Men tror jeg på det, nej overhovedet ikke! Endnu et udtryk for menneske arrogance, hvis man spørger mig :høhø:

NEJ…det gør jeg ikke…men, jeg kan ikke lade være med at læse dem alligevel :tihi:

jeg er fisk

og nej - jeg tror på ingen måde på det :slight_smile:

[QUOTE=R.B.;892554]Nej jeg tror ikke på astrologi,og det på trods af, at jeg har gået på kursus i det og læst alt hvad jeg kunne få fat i om det emne.Jeg lavede også hele familiens horoskoper og de syntes også godt om dem,fordi for at være en god astrolog skal man også have en god indfølingsevne,og jeg mener da at jeg kender min familie ret godt.Der er nemlig så mange ting at tage i betragtning at man kan få det til at passe på hvem som helst.Og da det gik op for mig holdt jeg op med at tro på astrologi.
Men hvis man tror på det:rolleyes: skal man bare vide, at stjernetegnet eller rettere soltegnet er det mindste af hele historien,soltegnet er ens kerne, ens indre jeg,mens ascendanten ,det stjernetegn som stiger op på himlen ,når man bliver født er det ansigt man viser verden,og månetegnet er ens følelser.Så hvis man føler ens stjernetegn ikke helt passer er det fordi de tre ting sjældent er ens.:muhaha:[/QUOTE]

Hvordan finder man ud af hvad ens ascendant/opstigende tegn er? Og månetegnet?

Jeg synes det er interessant, men jeg er ikke “helt solgt”.

Jeg er løve og en del ting passer, men jeg er noget mere følsom og følelsesladet og absolut ikke en der ønsker en lederposition - at jeg så ofte ender der alligevel er en anden sag :cool: Ej heller søger jeg stjernestatus som sådan, selvom jeg da stadig har en drøm om at blive forfatter - det kræver dog at jeg lærer at færdiggøre det jeg starter på :tihi:

Jeg er helt uden jordforbindelse men fyldt med en pokkers power - så pas på hahha

Jeg er Fiskene med vægten i ascendant, og jeg har alle mine planeter i Sol, luft og vand - ingen i jord overhovedet og flest i sol. Og Jeg er født i Venus

Jeg er faktisk skide farlig! Det er enten succes eller den lukkede - der er vist ingen mellemvej! :smiley: hahhha

Nå men… Hvis jeg lige skal tvinge mig ned på jorden et øjeblik:

Jeg fik det lagt hos en astrolog - det var en sjov oplevelse. Noget passede, andet gjorde ikke, men jeg hørte det for nyligt, og hun havde da forudsagt en del ting, som rystede mig… Dog har jeg ikke fået 4 børn! :smiley:

Næh !!! det gør jeg ikke! men synes selvfølgelig at det er en morsom indgangsvinkel til livet :)Jeg er Stenbuk, og selvfølgelig passer meget på mig, men det passer også på mange andre stjertegn!

Cats og Conni

[QUOTE=Osquary;893062]Hvordan finder man ud af hvad ens ascendant/opstigende tegn er? Og månetegnet?
[/QUOTE]

Dit opstigende tegn skal du bruge dit fødselstidspunkt for at finde. Vi har allesammen samtlige planeter placeret i vores horoskop, men det fleste kender kun soltegnet/fødselstegnet. Hvor de allesammen er placeret og hvilke indbyrdes spændinger der er imellem dem, skal man have lavet et horoskop for at finde ud af. Du skal bruge din fødselsdag, år, time på døgnet og geografiske sted.

Jeg kunne have lavet det, men mit program er forældet - det virker ikke på det styresystem jeg bruger idag :slight_smile: Jeg har aldrig fået købt et nyt.

[QUOTE=Osquary;893062]Hvordan finder man ud af hvad ens ascendant/opstigende tegn er? Og månetegnet?

Jeg synes det er interessant, men jeg er ikke “helt solgt”.

[/QUOTE]

Ascendanten kan du finde her: Stjernetegn og Ascendant

Månetegnet har jeg kun fundet en side hvor man skal ringe til en telefon til 4 kr/minuttet for at få det oplyst… Og sådan noget hopper jeg altså ikke på.

Jeg opdagede så at jeg er vægt, med vægten i ascendanten. Så… what you see is what you get med mig L

Tja… jeg er Krebs med Løven i ascedanten.
Jan er Tvilling med Tvilling i ascedanten…

Selv synes jeg at sådan noget her er morsomt – ligesom de fleste andre selskabslege…
Så jeg lader det være helt op til andre, om de mener at “der er noget om det” eller ej :slight_smile:

Jeg fik lagt mit horoskop for en 10 år siden. Det var ret spændende læsning, og sjovt at genlæse nogle år senere. Nogle af de ting, deer ikke passede dengang, passede så der, og omvendt.

Jeg er krebs, med skytten i ascendanten. :slight_smile: hvad det betyder med skytten i ascendanten har jeg glemt alt om :høhø: Kan faktisk overhovedet ikke huske hvordan skytten er som tegn :gruble:

Jeg tog den test der er linket til ovenfor…og det passer sørme. jeg fik oplyst ascendanten af en tidligere kollega for mange år siden, hun kunne sådan noget med astrologi…men om alt det andet hun sagde passer, er jeg lidt tvivlende overfor…

Dit stjernetegn Skytte Din placering i dyrekredsen 9 Din planet Jupeter Dit element Ild Din ascendant Skorpion Din ascendants placering i dyrkredsen 8 Din ascendants planet Pluto Din ascendants element Vand

Gad vide om jeg så hælder vand på min egen ild…det er jo ikke til at vide :klapper:

[QUOTE=Eife;893458]Jeg fik lagt mit horoskop for en 10 år siden. Det var ret spændende læsning, og sjovt at genlæse nogle år senere. Nogle af de ting, deer ikke passede dengang, passede så der, og omvendt.

Jeg er krebs, med skytten i ascendanten. :slight_smile: hvad det betyder med skytten i ascendanten har jeg glemt alt om :høhø: Kan faktisk overhovedet ikke huske hvordan skytten er som tegn :gruble:[/QUOTE]

Den er ligesom mig…så er det jo bare at vurdere om det er godt eller dårligt :lol::lol:

Jeg tror vist ikke rigtig på det.

Men jeg er pokkers nysgerrig, så læser da hvis jeg falder over noget spændende.

Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af hvad tid jeg er født? :?

[QUOTE=Tea;893751]Jeg tror vist ikke rigtig på det.

Men jeg er pokkers nysgerrig, så læser da hvis jeg falder over noget spændende.

Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af hvad tid jeg er født? :?[/QUOTE]

Landsarkivet. Der er så vidt jeg husker to, et for øst- og et for vest-Danmark. Eller evt det hospital du er født på. Rigshospitalet beholdt f.eks. selv sine arkiver i sin tid. Men om det stadig er sådan, ved jeg ikke…

Tak.

Fandt frem til:

Priser
615,00 kr. pr. fødselstidspunkt.

  • 25,- kr. pr. ekspedition.

:yikes:

SÅ nysgerrig er jeg heller ikke.