Tror jeg har været kat i et andet liv...Elsker at jage

Ved ikke hvordan I andre kattegale leger med jeres katte, men Bamse og jeg, vi hygger os gevaldigt med, at jagte hinanden og gemme os og ligge på lur osv…jeg prøver at efterabe Bamses “sprog” og det går faktisk forrygende…vi HYGGER os helt vildt meget, selvom min knæer er godt ømme efter en god gang jagt…det jeg egentlig synes er utroligt er at Bamse bider ALDRIG hårdt, men napper bare, men det er som at se ham lege med sin kattemor når han leger med mig…Jeg må prøve at optage det på video for det ser så morsomt ud.

Det er kun mig, at Bamse vil lege katteleg med, ingen andre i familien gider han lege med, så resten af familien føler sig lidt snydt :smiley:

Bagefter en god “kamp” så slapper vi begge af ved siden ad hinanden mens der bliver kælet og nusset…ihhhhhh…så hyggeligt…:tihi:

Ih det lyder sjovt! Det gad jeg godt se på video :smiley:

:runsylvester:
Jeg leger også fangeleg med Frederik om sommeren. Det er både mig efter ham og ham efter mig. Honey gider kun hvis man løber efter ham.

Bastian leger ikke ret meget, det er jo under hans værdighed :coool: :tihi:

Det er nemligt SÅ sjovt :wink:

Jeg leger også fangeleg med Frederik om sommeren. Det er både mig efter ham og ham efter mig. Honey gider kun hvis man løber efter ham.

Bastian leger ikke ret meget, det er jo under hans værdighed :coool: :tihi:[/QUOTE]

Missemor gider bestemt heller ikke :wink: hun glor på mig som om jeg er åndsvag…hi hi

Jeg har gjort det i årevis med min gamle kat da han var ude/inde kat. Nu hvor han bor i lejlighed har vi ikke så meget plads at løbe rundt på.

Jeg gør det også med Teddy herhjemme, de 2 andre glor meget meget underligt på os når vi leger uden dem. :tihi:

[QUOTE=Barky;994031]Jeg har gjort det i årevis med min gamle kat da han var ude/inde kat. Nu hvor han bor i lejlighed har vi ikke så meget plads at løbe rundt på.

Jeg gør det også med Teddy herhjemme, de 2 andre glor meget meget underligt på os når vi leger uden dem. :tihi:[/QUOTE]

Vi har en stue på 42 m2 og med store “hynder” på gulvet, så der kan vi rigtig ligge os på lur…det er hylende morsomt…jeg gjorde det også med vores gamle kat, og troede egentlig aldrig, at jeg ville få en kat der synes det er skægt, men der tog jeg da godt nok fejl :wink: dejligt!!!

Hvor lyder det bare hyggeligt :smiley:

Måske Nobel var med på noget lignende hvis jeg lod som om jeg var en bold :gruble:

Sådan leges der også her hver dag. Jeg ligger dog ikke på knæene, det kan jeg desværre ikke.

Men her tæskes der også rundt overalt i huset. Der ligges på lur, laves skinangreb, springes frem i en døråbning, forfølges gennem stuerne, gennem legetunnel osv. Det bedste er når Bina i høj fart lander i sofaen eller i lænestolen, ligger helt fladmast bag en pude eller et armlæn (nøjagtigt som hun gør når hun lurer på et potentielt bytte når vi går tur) og hun i egne øjne er fuldstændig usynlig :lol:Det er ubeskriveligt, men først kigger hun forsigtigt op, og ligeså snart hun ser mig, gør hun sig endnu mere flad i hele kroppen, flader ørerne ud til siderne, øjnene bliver lettere vilde, så spændes hele bagparten op, og bagbenene lægges godt til rette, klar til det helt store angreb/spring. Hvis jeg så flytter mig lidt ud af hendes synsfelt, løfter hun hovedet stadivæk med ørerne ud til siden, så siger jeg til hende, jeg kan godt seeee dig, så sænker hun lynhurtigt hovedet igen, gør sig endnu mere flad i kroppen, for et sekund efter, at eksplodere i en ny skøn jagt. Årrh hun er et syn for guder :hjerte:

Sofaerne og stolen begynder i den grad, at bære præg af vores leg, og har bestemt ikke godt af lige den aktivitet. Så er det heldigt at “vi” mest gør det når “far” ikke er hjemme :høhø: Men i weekenden, skal vi da også lege, man kan jo ikke bare holde pause i den slags aktiviteter, selvom han rynker brynene, og synes hans lænestol lider overlast, især på ryglænet hvor hun ofte lander oppe ovenpå, og ligger og troner med alle klørerne godt forankret i læderet. Nu er sofaer møbler og den slags “brugsgenstande” for mit vedkommende, og ja de skal da bruges skal de ikke? :ups:

Men hun kan sagtens ligge sødt og roligt i “fars stol”, hvilket hun nok mest gør for, at formilde ham, så han ikke aner uråd om hvad hun allerhelst vil bruge den til :engel2:

Bina tager aldrig fysisk kontakt under vores tagfatlege, de foregår på afstand, men det tror jeg har noget at gøre med, at hun generelt ikke bryder sig om tæt kontakt. Det er jo noget jeg har arbejdet med hele tiden, og heldigvis begynder den side af hende virkelig at udvikle sig. Så måske en dag hun i et skinangreb tør komme helt tæt på, så der også kan komme lidt “bryderi” ind i legen. For hun er virkelig en mis efter fuld knald på aktiviteterne, elsker sjov, spas og masser af ballade. Derfor hun også går under “nicket” Bisse/bølle/ballade missen :smiley:

At der var så meget spræl og eksplosiv dejlig energi i den type kat, havde jeg aldrig forestillet mig den gang vi fik hende. Hun er bestemt ikke blot til pynt, men hele tiden fuld af skønne overraskelser - det er helt sikkert.
Mvh
Yvonne

:fløjte: Synes mit navn, er nævnt i dette indlæg. Beskrivelsen kan jeg da slet ikke genkende eller nowet :slem:
Potedask
Bina:fin:

Bina lyder fuldstændig som Frederik :slight_smile: De er skønne når de er i det der legemode :wink:

Hold op det lyder sjovt. Det kan være jeg skal prøve at se om om jeg kan få Maliksen til den leg. Han er nok den der egner sig bedst til den leg, da han ofte ligger på lur bag dører, i håb om et overraskelses angreb på enten os eller de andre katte.