TUSIND tak til Misi og Kimilla :) - nu med billeder af nyvaskede misser

Det godt nok vildt, at det gør sådan en forskel. :slight_smile:

Utrolig smukke katte…:wehuu:

[quote=PiaR;375659]Det er da helt vildt hvad sådan et bad kan gøre!

De var smukke inden, men nu er de jo uimodstålige![/quote]

je kan heller ikke lade være med at kramme på dem hele tiden… de er bare så silkebløde at røre ved… som det blødeste bløde…

[quote=Blabl;375660]Hold da op, en forskel :uha: Nu får jeg lyst til at vaske mine. Slaggy er også lidt fedtet.

Dine katte vejer ligeså meget som mig :tihi:

Det er godt nok en lækker bande, du har dig -love[/quote]

jeg er også utrolig stolt af dem… det er mors bamser…

og sjovt nok - selv om det var en lang omgang - så har de allesammen HÆNGT på mig i dag og igår… som om de vil sige: vi ved godt du gjorde det for vores skyld så nu elsker vi dig endnu mere mor…

jeg kan ikke gå 3 meter uden at de er med alle 7

[quote=Battlestar;375667]
og sjovt nok - selv om det var en lang omgang - så har de allesammen HÆNGT på mig i dag og igår… som om de vil sige: vi ved godt du gjorde det for vores skyld så nu elsker vi dig endnu mere mor…

jeg kan ikke gå 3 meter uden at de er med alle 7[/quote]

Sådan er vores også, når de har været i bad. De løber når de er våde, så de kan vaske sig. Men når så de er tørre, så hænger de på os. Gad vide hvorfor. :slight_smile:

Hvilke produkter har du brugt til vasken?

[quote=Blabl;375669]

Hvilke produkter har du brugt til vasken?[/quote]

mit vaskeregime er som følger i nævnte rækkefølge

[ul]
[li]Ufortyndet Showcleaner i tør pels fra Ellegård ELLER alternativt goobs flydende affedter (den i den store flaske)
[/li][li]Degreaser nr 2 blandet 1 del + 2 dele vand (1:2) som bruges efter showcleaneren (det giver bare noget ekstra til vasken)
[/li][li]Farveshampoo blandet 1 del + 2 dele vand (1:2) (jeg har røde, hvide og blå katte - linksne er til de shampooer jeg bruger)
[/li][li]Texturizer blandet 1 del + 2 dele vand (1:2) - det er pendant til vores balsam og samtidig giver den pelsen fylde og struktur
[/li][/ul]

Fælles for vaskene er at jeg sværger til showcleaner fra Ellegård (goobs kan også bruges - den er bare meget vanskeligere at arbejde med hvis du spørger mig) som jeg så altid supplerer med en affedter nr 2 når det er rigtig showvask. Jeg har erfaring for at pelsen bare får det der “something special” når degreaserne bruges på den måde

Min hvide mis får med opvaskemiddel på de gule pletter og hans fedthale… så er jeg 100% sikker på at han er kridhvid når jeg er færdig

Kattene frotteres med denne vaskeklud - den er genial og fåes i mange dyreforretninger

Alle katte vaskes inden tørringen går igang… affedter får deres mavepels til at filtre, så føntørring er et must…

Så det var en ordentlig omgang Kimilla og Misi var så søde at hjælpe mig med… 6 timer lørdag og 5 timer søndag…

Hvis jeg blev født som maine coon i mit næste liv ville jeg bo hos dig:hjerte:

det var altså utrolig sødt sagt :tak:

Smuuuukke og lækre er de -love Og ekstra meget som nyvaskede…

:slight_smile:

De er godt nok dejlige de nyvaskede misser:yah:

Battlestar- Tænkte på om jeg ikke bare kunne sende mine 5 over til dig. Du er jo super til det der vask. :?:?

-LOL

det er ligefør jeg skulle åbne min helt egen vaskeservice… -LOL

men når jeg tænker på hvor hårdt arbejde det har været - så tror jeg fysikken ville stå af før lyst til at kramme på dejlige våde pelstotter :slight_smile:

Hvis jeg beder meget pænt:bebe::bebe:, der er 4 Boromir i blandt dem. Du har set dem da de var små, så kunne du jo lige se hvad de var blevet til.:bebe:

ja det er jo svært at sige nej når det er 4 boromir misser… jeg VED at de har det perfekte temperament til vask…

og jeg kan altså ikke stå for det blik man får fra en gennemvåd boromir-coon -LOL

Ved ikke rigtig, vores Lady Di, tør min mand bestemt ikke vaske. Jeg ved ikke helt hvor hun har sit temperament fra. Vi kan kun rede hende hvis vi begge ligger i sengen og hun i mellem os. Ellers flipper hun helt. Hun ligner bestemt ikke sine brøder(dem jorder hun også)

Nå, men så pyt. Så må vi bade dem selv.

hehe - har pigen tortie-tyde ?? -LOL

hvis jeg er i nabolaget skal jeg meget gerne komme forbi og hjælpe… det er faktisk Pia der lærte mig hvordan man vasker…

hun gav mig første lektion…

Tortie-tyde, nå det er det det hedder. Det glemt Pia at fortælle mig om.

ja det er det :slight_smile: min tortie har det også… sidst besluttede hun sig for at vise sin foragt ved at sætte sig lige foran mig på gulvet og lægge en brun gave… noget hun ALDRIG hverken før eller siden har gjort

og denne gang - der viste hun sin foragt ved at tisse på mig mens hun så mig lige i øjnene…

gad vide hvad hun finder på næste gang…

men bortset fra det var hun ellers godt tilfred med at blive ren og lavede ikke nogen krumspring i øvrigt… det var bare ren protest…

der er nu noget med tortier :slight_smile:

Hvis jeg først får startet på alle Lady’s narrestreger, kommer det til at vare hele aftenen. Men alt hvad hun kan vil hendes brødrer også prøve, så det går tit meget lystigt for sig her.