TV serie Spartacus

Er der nogen kattegale, der har set tv-serien Spartacus? Den har kørt på TV3 om mandagen fra 22-00. Jeg så det første afsnit og afsnit tre, og havde egentlig et ret godt førstehåndsindtryk, men jeg faldt fra, da jeg synes, det var lidt sent, når man skal op kl. 6.00 næste morgen. Jeg overvejer, om det skulle være et julegaveønske.

Har du set den? Hvad synes du?

Jeg er vild med den serie, og jeg er spændt på om den fortsætter nu hvor Andy Withfield som spillede hovedrollen er død af kræft for et par måneder siden :frowning:

Jeg har fulgt med i samtlige afsnit på 3+ og ville mene at et indkøb godt kunne være passende.

Vær dog opmærksom på at der er vist 2 Spartacus serier på 3+. Kanalen lagde ud med Spartacus: Blood and Sand med Andy Whitfield som Spartacus og den dækkede tiden fra Spartacus blev slave og hans tid som gladiator. Efter den sendte kanalen Spartacus: Gods of the Arena, en prequel i 6 afsnit der fokuserede på Batiatus’ Gladiatorskole før Spartacus. Med tanke på at miniserien blev til fordi produktionsselskabet blev tvunget ud i alternativer på grund af Andy Whitfields pludselige død synes jeg faktisk den er forbløffende god og burde egentlig ses før Blood and Sand for at give den fulde forståelse for de personer der går igen, blandt andet Lucretia, Naevia, Crixus, Ashur og Doctore.

En 3. serie skulle være undervejs med titlen Spartacus: Vengeance. Den fokuserer på frihedskampene der gjorde Spartacus til en legende og har jo så - desværre - en ny skuespiller i hovedrollen.

jeg har set enkelte afsnit og ville egentlig gerne se dem alle, da serien lige er min stil, dog syntes jeg måske der er skruet lige lovligt meget op for splatter-effekterne. håber jeg en da får muligheden for at se hele serien