TV2 i aften kl. 20.35

Mit abeskønne barn

  • når aben bliver mere end et kæledyr.

I USA alene findes omkring 20.000 private primat-ejere, og for nogle tusinde af dem er deres abe langt mere end et kæledyr - den er blevet deres barn. Nogle “abemødre” ser det som en mulighed for at genoplive moderrollen, hvis deres egne børn er flyttet hjemmefra, mens andre synes, at det er rart med et “barn”, der aldrig bliver voksent.

Programmet ser nærmere på skyggesiderne i denne, hastigt voksende, internationale industri og undersøger de moralske og etiske aspekter ved at hente familieforøgelsen i dyreriget.

:muhaha::muhaha:

Det skal jeg ikke se.

Har set det eller lignende før - og det er ganske rædselsfuldt at se, hvordan de behandler aberne :ked::brist:

Hvor får de aberne fra? Nej, det er heller ikke et program, jeg skal se. Jeg kan slet ikke kapere sådan noget.

Stakkels små abekatte. :ked:

Sådan en hjertekold :mad: :nix: :GRR: :doh: MJ KLLING
Når ungerne er en måned fjerner hun dem - uden problemer :sgu::ahhhhhhh:

de stakkels små aber :ked: :ked: :ked:

[QUOTE=Annette O;751266]Sådan en hjertekold :mad: :nix: :GRR: :doh: MJ KLLING
Når ungerne er en måned fjerner hun dem - uden problemer :sgu::ahhhhhhh:

de stakkels små aber :ked: :ked: :ked:[/QUOTE]

Præcis, og det har abemødrene (De rigtige vel og mærket) ikke noget imod… Men søde dame, du har lige sagt du ikke ville tage den lille abe med hen foran morens bur, fordi det var at drille den, og hun kunne kende sin unge… Er det bare mig eller er det liiiidt selvmodsigende? :?

Oh my… :uha:

Stakkels små aber :ked:

Justeringer! Min bare r**… Ja bevares, min fis er da også blevet “justeret”, men da ikke fordi hun bed mig i vildskab på grund af hendes natur :s

Jamen jeg sidder her og skummer.

Homo sapiens ER verdens mest frygtelige dyr… Nøj hvor er det sørgeligt.
Dumme hjernedøde k*llinger (og mænd) er hvad de er - hele bundet.

Vi bør alle have RET til at eje en abe??

Nej GU gør I ej… :GRR:

For pokker hvor var jeg harm… Har så ondt af de stakkels aber - og var direkte skadefro, da jeg så billeder af de personer, der var blevet mishandlet af aberne. Så ku’ de fandme lære at behandle dyrene som det de var - nemlig vilde dyr, der burde blive i naturen. For helvede jeg er gal på dem. Tænk de sidder der og siger at alle bør ha’ ret til en abe.
ÅRH ja da hende der, der ikke ville sætte baby George foran buret, sagde at abemødrene bare kylede deres unger, når hun kom med nettet, var jeg tæt på at tude. Hvad ligner det at behandle dem på den måde?? Føj for pokker.

Føler med de stakkels aber, sådanne nogle dumme mennesker, de er da de mindre begavede i den udsendelse :frowning:

Og så den hjernelamme madamme, der var ligeglad med om aberne bed børnene - hun ville ikke af med dem :dokdok:

Og da hun alligevel helst ville have dem for sig selv passede det hende udmærket, at andre ikke kunne komme til dem :uha:

Hvor de “abemødre” og “opdrættere” dog udstillede sig selv i en yderst negativ retning - men det kan de med garanti ikke selv se :nix:

Jeg HÅBER virkelig, at der kommer et forbud mod at holde vilde dyr på den måde, det er sq noget svineri - især at fjerne ungerne fra deres mor, når de er helt ned til nogle dage gamle. :blegne:

Dumme kælling :thumbdown:

Puha… egoister :mad::mad::mad:

:brist::brist::brist:

Godt, at jeg valgte ikke at se det.

Får helt lyst til at spørge jer om hvorfor I så det - når I vidste på forhånd, hvor hæsligt det ville være at se på ?? :s:blegne::surrender1:

Godt, at jeg valgte ikke at se det.

Får helt lyst til at spørge jer om hvorfor I så det - når I vidste på forhånd, hvor hæsligt det ville være at se på ?? :s:blegne::surrender1:[/QUOTE]

Hold dine venner tæt men dine fjender endnu tættere.
Det er et ordsprog jeg lærte for lang tid siden, og jeg har det sådan, at hvis man vil PRØVE at gøre en forskel (hvad det så end ville være i dette tilfælde - oplysning evt.?) så skal man vide hvad og hvem man har med at gøre.

Det samme gjorde sig gældende i en længere årrække (og stadigvæk sikkert også gør nu) da en vis kattedame blev holdt øje med i hoved og r*v.
Man opnår meget mere, hvis man kender til “fjenden” og i dette tilfælde var de (har virkelig lyst til at skrive noget vildt groft og nedsættende om de personer, men vælger at tænke det i stedet) abemødre og fædre fjenden…

Hvis man skal komme det til livs, kan man kun arbejde ud fra viden - og det gælder viden om dyrene men så sandelig også viden om personerne bag dette svineri.

[QUOTE=Annette O;751602]Hold dine venner tæt men dine fjender endnu tættere.
Det er et ordsprog jeg lærte for lang tid siden, og jeg har det sådan, at hvis man vil PRØVE at gøre en forskel (hvad det så end ville være i dette tilfælde - oplysning evt.?) så skal man vide hvad og hvem man har med at gøre.

Det samme gjorde sig gældende i en længere årrække (og stadigvæk sikkert også gør nu) da en vis kattedame blev holdt øje med i hoved og r*v.
Man opnår meget mere, hvis man kender til “fjenden” og i dette tilfælde var de (har virkelig lyst til at skrive noget vildt groft og nedsættende om de personer, men vælger at tænke det i stedet) abemødre og fædre fjenden…

Hvis man skal komme det til livs, kan man kun arbejde ud fra viden - og det gælder viden om dyrene men så sandelig også viden om personerne bag dette svineri.[/QUOTE]

:):slight_smile:

Det lyder da meget godt… meeeen jeg tror nu mere, at man vælger at se det for at forarges og komme af med nogen aggressioner :cool:

Men det ville da være en ønskedrøm, om du og andre der så det - vil gøre noget for at forhindre det i at fortsætte :bebe:

[QUOTE=Tante Tut;751618]:):slight_smile:

Det lyder da meget godt… meeeen jeg tror nu mere, at man vælger at se det for at forarges og komme af med nogen aggressioner :cool:

Men det ville da være en ønskedrøm, om du og andre der så det - vil gøre noget for at forhindre det i at fortsætte :bebe:[/QUOTE]

Jeg forstår ikke helt den der med at man ikke vil se det man ikke bryder sig om, omend jeg erkender at nogle ting trods alt er for skrappe sager for mig.

Som engang jeg på Animal Planet så, hvordan de skar i (parterede) levende skilpadder (til skilpaddesuppe) fordi de ikke kunne finde ud af at slå dem ihjel inden. Jeg havde mareridt i lang tid efter, det er mange år siden og det står stadig tydeligt på min nethinde :ked::ked::ked: Frygteligt.

Selvom man gerne vil, kan man ikke nødvendigs gøre noget, med mindre man er en af de meget, meget få, som ‘ofrer’ sit liv til det, som fx danske Lone, der kæmper for orangutangerne på Borneo.

Jeg så kun en brøkdel af udsendelsen, det jeg så kunne nemt forarge mig (som du kalder det).

Om du vil det eller ej er det vel præcist det (‘forargelse’), der skal til for at få det forbudt. Hvis ingen bliver oplyst, kommer der heller ingen reaktion og derfor nok heller ikke noget forbud.

Men det er selvfølgelig ikke helt så relevant i DK, tror ikke der er abemødre her… eller er der:?
Der er jo nogen der har primater, de må jo komme et sted fra.

[QUOTE=danpia;751621]Jeg forstår ikke helt den der med at man ikke vil se det man ikke bryder sig om, omend jeg erkender at nogle ting trods alt er for skrappe sager for mig.

Som engang jeg på Animal Planet så, hvordan de skar i (parterede) levende skilpadder (til skilpaddesuppe) fordi de ikke kunne finde ud af at slå dem ihjel inden. Jeg havde mareridt i lang tid efter, det er mange år siden og det står stadig tydeligt på min nethinde :ked::ked::ked: Frygteligt.

Selvom man gerne vil, kan man ikke nødvendigs gøre noget, med mindre man er en af de meget, meget få, som ‘ofrer’ sit liv til det, som fx danske Lone, der kæmper for orangutangerne på Borneo.

Jeg så kun en brøkdel af udsendelsen, det jeg så kunne nemt forarge mig (som du kalder det).

Om du vil det eller ej er det vel præcist det (‘forargelse’), der skal til for at få det forbudt. Hvis ingen bliver oplyst, kommer der heller ingen reaktion og derfor nok heller ikke noget forbud.

Men det er selvfølgelig ikke helt så relevant i DK, tror ikke der er abemødre her… eller er der:?
Der er jo nogen der har primater, de må jo komme et sted fra.[/QUOTE]

:inlove::inlove:

Det er nu ellers meget lige ud af landevejen :

Det jeg ikke bryder mig om at se - det ser jeg ikke.

Kan ikke finde én eneste grund til at se noget, jeg ved er mig inderligt imod ?

[QUOTE=danpia;751621]Jeg forstår ikke helt den der med at man ikke vil se det man ikke bryder sig om, omend jeg erkender at nogle ting trods alt er for skrappe sager for mig.

Som engang jeg på Animal Planet så, hvordan de skar i (parterede) levende skilpadder (til skilpaddesuppe) fordi de ikke kunne finde ud af at slå dem ihjel inden. Jeg havde mareridt i lang tid efter, det er mange år siden og det står stadig tydeligt på min nethinde :ked::ked::ked: Frygteligt.

Selvom man gerne vil, kan man ikke nødvendigs gøre noget, med mindre man er en af de meget, meget få, som ‘ofrer’ sit liv til det, som fx danske Lone, der kæmper for orangutangerne på Borneo.

Jeg så kun en brøkdel af udsendelsen, det jeg så kunne nemt forarge mig (som du kalder det).

Om du vil det eller ej er det vel præcist det (‘forargelse’), der skal til for at få det forbudt. Hvis ingen bliver oplyst, kommer der heller ingen reaktion og derfor nok heller ikke noget forbud.

Men det er selvfølgelig ikke helt så relevant i DK, tror ikke der er abemødre her… eller er der:?
Der er jo nogen der har primater, de må jo komme et sted fra.[/QUOTE]

Jo det findes skam også i dk, enhverv kan købe en silkeabe for 7000 kr.