TV2 i aften kl. 20.35

Det er nu ellers meget lige ud af landevejen :

Det jeg ikke bryder mig om at se - det ser jeg ikke.

Kan ikke finde én eneste grund til at se noget, jeg ved er mig inderligt imod ?[/QUOTE]

Jeg kan en grund: Oplysning, men selvfølgelig er der ingen der skal tvinges til at se noget de ikke vil se.
Det jeg egentlig ‘opponerede’ imod var dit ‘angreb’ på dem der har et andet ‘point of view’:

Det lyder da meget godt… meeeen jeg tror nu mere, at man vælger at se det for at forarges og komme af med nogen aggressioner

Ja tænkte det nok, kan egentlig også godt huske vi engang mødte et ældre ægtepar, der var ude og gå tur i skoven, som havde en silkeabe med.
Håber dem der er her i landet er opfostret ordentligt - omend jeg tvivler…

Slettet - dobbelt-post (så prøvede jeg også dette :))

Godt, at jeg valgte ikke at se det.

Får helt lyst til at spørge jer om hvorfor I så det - når I vidste på forhånd, hvor hæsligt det ville være at se på ?? :s:blegne::surrender1:[/QUOTE]

Fordi det er vores allesammens simple pligt som dyrevenner ikke at lukke øjnene for den slags dyremishandling! Hvis alle lod værre, som du, ville der ikke komme fokus på den slags, og det synes jeg dyrene har ret til!

At vi forarges er en simpel del af de fleste menneskers natur, og ville de ikke være langt værre hvis vi så det - og ikke blev forargede?

Godt, at jeg valgte ikke at se det.

Får helt lyst til at spørge jer om hvorfor I så det - når I vidste på forhånd, hvor hæsligt det ville være at se på ?? :s:blegne::surrender1:[/QUOTE]
Jeg så det for at blive oplyst… men jeg bliver lige så dårlig når jeg åbner tvavisen og ser en so som ikke kan bevæge sig fordi hun ikke må træde på smågrisene… :frowning: puha der bliver ikke spist flæskesteg her i huset

[QUOTE=Tante Tut;751618]:):slight_smile:

Det lyder da meget godt… meeeen jeg tror nu mere, at man vælger at se det for at forarges og komme af med nogen aggressioner :cool:

Men det ville da være en ønskedrøm, om du og andre der så det - vil gøre noget for at forhindre det i at fortsætte :bebe:[/QUOTE]

Er ked af at briste din tanke, men nej - jeg så det ikke for at forarges, men for at se om det egentligt var så slemt igen. Det var det - desværre, men sådan er der jo så mange ting man naivt håber er lidt som kontant for en uges tid siden. LIDT for opreklameret.

MEN jeg mener stadig det jeg siger, med at man kan gøre en forskel på den ene eller anden måde.
Jeg kan f.eks. fortælle mine venner om udsendelsen. Jeg kan sprede ordet på facebook, hvor jeg fortæller om hvilket svineri det er. Jeg kan tage stor afstand fra det på offentlige steder.
Jeg kan måske ikke lige smide x antal mill. kroner i et eller andet projekt, men jeg kan være med til at sprede budskabet om organisationer der gør hvad de kan for at rette op på de fejl mennesket har begået mod de stakkels aber - lidt i stil med det Lone på Borneo gør.

Jeg forarges og jeg står ved det, men jeg ville nok også blive en kende forskrækket hvis jeg ikke blev forarget. Så tror jeg liiiige jeg skulle tænke over det. Det ville nemlig (i mine øjne) være helt katastrofalt.

Ja, det var et frygteligt program. Hvor var det synd at aberne fik fjernet tænderne så de ikke kan gøre store skader når de bider. Men i USA fjerner nogle jo også kløerne på kattene…

FØJ!

:inlove::inlove:

Jeg føler heldigvis på ingen måde, at jeg er forpligtet til at se sådanne udsendelser.

Og selvom der så var 750 millioner mennesker over hele verden, der så det - vil de så kunne få de viste aber i programmet løsladt ??

Desværre nej ! :brist:

Der vil altid være ekstremer mht at holde dyr på den måde - og jeg kan bare ikke tåle at se det.

Så uanset andres motiver for at se det - ønsker jeg bare at være fri.

Nu kom der så fokus på det - uanset, om jeg så det eller ej.

Skulle nogen af jer der så det have forslag til at gøre noget - så lad mig det vide - for at dele det på FB - gør vist ikke den store forskel for de viste dyr - og ej heller sætter det en stopper for, at nye dyr bliver mishandlet på det groveste. :brist:

Jeg føler heldigvis på ingen måde, at jeg er forpligtet til at se sådanne udsendelser.[/QUOTE]

Nej Tut og det er helt i orden med mig, men lad være med at skyde andre suspekte motiver i skoene for at se det :slight_smile:

Og selvom der så var 750 millioner mennesker over hele verden, der så det - vil de så kunne få de viste aber i programmet løsladt ??

Desværre nej ! :brist:

Muligvis ikke, men ved at opgive på forhånd sker der helt sikkert intet :thumbdown:

Der vil altid være ekstremer mht at holde dyr på den måde - og jeg kan bare ikke tåle at se det.

Så uanset andres motiver for at se det - ønsker jeg bare at være fri.

Nu kom der så fokus på det - uanset, om jeg så det eller ej.

Skulle nogen af jer der så det have forslag til at gøre noget - så lad mig det vide - for at dele det på FB - gør vist ikke den store forskel for de viste dyr - og ej heller sætter det en stopper for, at nye dyr bliver mishandlet på det groveste. :brist:

Du skal ikke undervurdere FB, det måtte min bedre halvdel sande da han grinede af en lille FB gruppe der protesterede mod vores første lokale sushi fik inddraget deres tilladelse pga indsigelser fra 4-5 naboer (i 2-3 lejligheder ud af omkring 100 lejligheder). “Ha-ha, hvad skal det dog hjælpe at lave en FB-gruppe?” …

Men det gjorde det. Det kom i TV (Lorry) der var demonstrationer og pludselig kunne byrødderne komme ud af start-hullerne og få lavet en ændring i lokal-planen, så sushi’en kunne åbne.

Jeg ved godt det er en meget mindre ting, men tilpas mange protester fra tilpas mange kan ændre tingene.
Der sker i hvert fald slet ikke noget, når indstillingen er “det hjælper ikke alligevel, så lader jeg bare være med at se det”

Mange bække små osv. jo det hjælpe, nok ikke de aber som har problemet lige nu, men det gælder jo om at få ændre holdningerne til den måde hvorpå dyr omgås og det tager tid.
Hvis vi intet gør sker der heller ikke noget som helst.
tag fx spritkørsel: for nogle år tilbage var det nærmest en folkesport at liste en brandert hjem i bil, idag vil de færreste vedkende sig at de nogensinde har gjort det, alt sammen pga ændret holdninger.

[QUOTE=danpia;751718]Nej Tut og det er helt i orden med mig, men lad være med at skyde andre suspekte motiver i skoene for at se det :slight_smile:

Muligvis ikke, men ved at opgive på forhånd sker der helt sikkert intet :thumbdown:

Du skal ikke undervurdere FB, det måtte min bedre halvdel sande da han grinede af en lille FB gruppe der protesterede mod vores første lokale sushi fik inddraget deres tilladelse pga indsigelser fra 4-5 naboer (i 2-3 lejligheder ud af omkring 100 lejligheder). “Ha-ha, hvad skal det dog hjælpe at lave en FB-gruppe?” …

Men det gjorde det. Det kom i TV (Lorry) der var demonstrationer og pludselig kunne byrødderne komme ud af start-hullerne og få lavet en ændring i lokal-planen, så sushi’en kunne åbne.

Jeg ved godt det er en meget mindre ting, men tilpas mange protester fra tilpas mange kan ændre tingene.
Der sker i hvert fald slet ikke noget, når indstillingen er “det hjælper ikke alligevel, så lader jeg bare være med at se det”[/QUOTE]

:inlove::inlove:

Jeg har vist gjort min mening til den slags måde at holde dyr på ganske klar - og har ikke yderligere at sige - og det er ikke pga manglende argumenter :slight_smile: - er bare ikke så tiltrukket af at stå og hoppe det samme sted i længere tid ad gangen.

Jeg håber inderligt, at der er rigtig mange der protesterer - selv kunne jeg godt finde på at brokke mig til TV2 over, at de køber sådan et program - men de ved desværre at det er en seermagnet. :muhaha: