Twillight-filmene... Breaking Dawn

Jeg har set de foregående Twillight-film og har været ret begejstret for dem :ok:.
Men nu synes jeg ikke at “Breaking Dawn Part One” har fået de vildeste anmeldelser af anmelderkorpset.

Spørgsmålet er: er det anmelderkorpset der har set så mange film at de har en lidt anden smag end den generelle/almene biografgænger i DK eller er den så dårlig som der lægges op til? Så vil jeg nemlig hellere vente med at se den til den kommer på DVD

Nu var mig og tøsen inde til Twilight Marathon for en uge siden, hvor vi så de første 3 film, samt 1. del af 4’eren. Som ved de foregående film, følger 1. del heller ikke bogen 100%, og der er steder, hvor der i filmene mangler detaljer, vi begge elskede i bøgerne. Første del er nu en okay film, og følger da også nogenlunde samme linje som de foregående film.

Det var dog tydeligt at se, hvilken udvikling serien i filmformat har taget. Den første film blev der ikke gjort så meget ud af som den 3. og den 4. film følger rimelig standarden (og bogen) som 3’eren gjorde.

Vi glæder os begge til del 2 kommer i biografen, for så skal vi ind og se den.

Har tilgode at læse bøgerne endnu, gemmer dem til jeg har set filmene. Har endnu ikke oplevet en film der har levet op til mine forventninger, hvis jeg først har læst den som bog.

Til gengæld har jeg læst en anden bog Vandrende sjæle" også af Stephenie Meyer. Den var rigtig god!

Jeg elskede den sidste del her :smiley:

Og glæder mig til jeg skal se den sidste del næste år :smiley:

Hov dobbelt postet …

Jeg tror så, at havde jeg ikke læst bøgerne + den ufuldendte bog Midnight Sun (meeget oplysende for forståelsen…), så havde jeg fattet hat af filmene :gruble: Der er virkelig meget man aldrig får en forklaring på. På den anden side, sådan er det jo tit med filmatiseringer…
Jeg har tænkt at skulle se de to sidste, men det kan godt være det først bliver på dvd. Breaking Dawn var virkelig den bog i serien, jeg havde det sværest med.

Min datter elsker de film. Var inde og se Marathon i sidste uge og skal se den nyeste film igen i morgen - men hun er altså også Twilight nørd :tihi:

Min datter elsker de film. Var inde og se Marathon i sidste uge og skal se den nyeste film igen i morgen - men hun er altså også Twilight nørd

Ja, nørd-delen hører jeg jo nok ind under. Er i hvert fald bidt af en gal hobbit, alf, elver, vampyr, fantasy-væsen-whatever. Lugter det en lille smule af fantasy, så er jeg på!!

Jeg er også twilight-nørd og i dag står den på film-marathon herhjemme - ´hip hurra for home-trio… Lige nu sidder vi og ser twiligth… I morgen står den på tøseaften, hvor vi skal ind at se Breaking Dawn, men først ud at spise først :slight_smile:

Det her er vores weekend og min mand holder sig pænt i baggrunden passer på børnene og laver maden:tihi:, så vi kan tøse igennem.:slight_smile:

Jeg vil lige som Ann R sige - at jeg fik en helt anden baggrundsviden omkring twilight ved at læse bøgerne og jeg elsker bøgerne og nogle af mine yndlingsscener, fra bøgerne kan jeg savne i filmen.

Men uden kenskab til hvordan Alice blev til en vampyr og hvorfor James i filmen Twilight - er så fokuseret på at få ram på Bella, hvad Jaspers specielle evne er, at Carlisle faktisk er søn af en præst og at det er grundlaget for deres valg af levevej, alt den viden ville jeg ikke have været foruden, fordi jeg elsker filmen, universet og alt det, det står for… Jeg elsker bøgerne - fordi de giver den baggrundsviden, man så mange gange kan mangle… Har også opsamlingen med alle oplysningerne omkring twilight…

Og ingen skal spørge mig om jeg glæder mig til morgen aften…:høhø::tihi::p:høhø:

Og så synes jeg lige til bonusinfo til jer alle - at I skal vide at Twilight - faktisk er lavet som en B-film, der var ikke det store budget til den. De havde ikke regnet med den ville blive så stort et hit, så det var kun derfor at naturligt at budgettet blev lidt større i de andre film…