Tyggepinde i træ?

Hej,
Vi har lige adopteret killing nr. 2 fra KV, ved navn Manfred for at det ikke skal være løgn, og han er vist midt i tandskifte, vi var lige i Maxizoo og ekspedienten der anbefalede sådan nogle tyggepinde i træ “matatabi”, vi købte noget legetøj med dem i, har aldrig set dem før. Kan de være skadelig for katten ? her tænker jeg på splintre eller lign. ?

*Hønekattemor :sweat_smile:

2 Synes om

Jeg bruger tyggepinde til hund. Sådan nogle der er omviklet tørret kyllingekød. Det skader i hvert fald ingen og misserne er vilde med dem :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Matatabi er ikke lavet af træ :slight_smile: Det er en rod, som bliver blødere af at blive tygget i og som dels virker lidt som en tandbørste, dels afgiver et stof i forbindelse med tygningen, der virker let beroligende :slight_smile: Absolut 100% ufarligt.

8 Synes om

Vi kan desværre ikke give ham kylling på gulvet til at gnave, da vores hund har kyllingeallergi. Ellers ville det jo være oplagt ja.

1 Synes om

Tak for svar mht. matatabi. Det lyder godt, vi var lidt nervøse for om det var noget skidt. Man er jo lidt nervøs for hvad man giver sådan nogle. Og det kan man også give en 12 ugers killing ?

1 Synes om

Du kan også købe tørrede kødstænger, som katten kan gnave i. Der findes mange forskellige varianter af kød. Jeg plejer, at købe de brede til hund og klipper dem i smallere strimler.

2 Synes om

Sagtens!

2 Synes om

Super, vi prøver med noget tørret kanin. De der matatabi gad han ikke, den lille. Men vores store synes de er sjove (so far).

Ja, nu duer kylling ikke, men mine plejer at få de der hele tørrede kyllingefilet, men man kan også det som både and, lam og kanin :smil:
De kan fint (også allerede som killinger) finde ud af at spise en hel kyllingefilet i øvrigt.