Tynd killing

Xander som er 5 mdr gammel, kan bare ikke komme op i vægt.
Jeg har forsøgt så meget forskelligt.
Alt muligt lækkert, men han er endnu ikke kommet over de 2 kilo.
Han ligger og svinger lidt mellem 1930 og 1990 gram.
Han er ikke ret glad for mad.
Men alt er nærmest prøvet.
Jeg er sku så bekymret for ham, for han er virkelig tynd.
Det skal siges at ham og hans søskende ikke havde en nem start på livet, for mormis blev rigtig syg 1 døgn efter de blev født og de er derfor sondefodret de første 4 uger af deres liv.

Er der nogen som har nogle forslag til noget som virkelig kan booste dem, han vil ikke have calo-pet :frowning:
Har prøvet alskens tørfoder og vådfoder, men han kigger bare på det og går.

I morgen vil jeg lige ringe til dyrlægen, for jeg kan sku ikke li det.

Han ville heller ikke rigtigt spise for en 3-4 ugers tid siden, det troede jeg det var tandskifte, men det er sku ligesom det samme igen.:ked: Men det gik væk i løbet af 2 dage.

Mico som er 1 ½ mdr yngre vejer det samme som Xander, og han tager flot på hver uge, og spiser rigtigt godt.

Det lyder som om han har kvalme? Jeg ville nok tage til dyrlæge og få taget blodprøver og afføringsprøver osv., for at se om der dukker noget om der…

Hvordan er hans vægt i forhold til kuldsøskende?
Har han altid været kræsen eller er det noget nyt?

Jeg ved ikke hvad hans søskende vejer, han er en kat købt udefra.
Ja han har altid været lidt spisende.
Men han vil gerne drikke kaffefløde.

[quote=Quanti´s;480806]Jeg ved ikke hvad hans søskende vejer, han er en kat købt udefra.
Ja han har altid været lidt spisende.
Men han vil gerne drikke kaffefløde.[/quote]

Men han kan jo ikke leve af kaffefløde.

Jeg ville for det første kontakte opdrætterne og spørge til søskende. Med den start i livet, ville hele kuldet være små i størrelsen, hvis det er det, der er årsagen.
Er kuldsøskende normale i størrelsen, synes jeg det er mere bekymrende.

Du kan nok ikke gøre andet end at forsøge dig frem med, hvad han kan lide. Både tørt, vådt og råt - prøv ALT.

jeg ville få dyrlægen til og tage div. prøver på ham for noget lyder bare ikke rigtig. Jeg ville også være bekymret for om det kan være hjertet eller lign. da jeg har set et par katte som desværre ikke var med vægtmæssigt heller og der var der desværre fejl i hjertet på dem begge, så ville også få ham lyttet godt igennem.

Hvad foder/mad har du prøvet for ham, måske er han bare kræsen og småspisende

MVH
Gitte

Man får jo næsten lyst til at forslå A/D - men det må han jo altså heller ikke leve af.
Jeg kan godt forstå at du er bekymret! Det er lidt tidligt at gå i stå med vægten, og det lyder ikke af ret meget…
Hvad siger dyrlægen?

Han er en meget lang kat og vokser fint, vægten følger bare ikke med.
Han blir en stor kat, det ses tydeligt, men for den han er tynd.

Tørfoder: hill´s, Royal canin kitten, og alm. james beloved, proplan kitten,

Vådfoder: Applaus, feline porta, hill´s, royal canin, cosmo. den billige fra netto.

Daggamle kyllinger vil han ikke have, råt oksekød er ok, måske spiser han i størrelsen af en 5 krone, kylling rå vil han ikk have, kogt en lille smule, men ikke meget.
Rå svinehjerter et enkelt lille stykke, ellers ikke.
Æggeblomme, nej.

Der er sikkert mere, men ligenu kan jeg ikke huske hvad jeg ikke har prøvet !

A/D har jeg endnu ikke mødt nogen af mine katte som vil have, men har prøvet uden held.

Jeg må indrømme at jeg ikke er så bekymret over vægten, som jeg er over det, at han er tynd, og bare kigger på maden og går. Det er ikke et tegn på en sund kat i mine øjne :frowning:
Har du prøvet ting som tun i vand, leverpostej mv. Det er selvfølgelig ikke noget han må leve af, men det er ting der lugter kraftigt, og det kan ofte friste en kat med kvalme, hvor f.eks. tørkost og alm vådkost ikke kan

Som jeg skrev at kontakter jeg dyrlægen i morgen, for han skal altså tage på !
Det andet dur bare ikk…:frowning:

Efie, JA tun i vand er prøvet, og leversteg, skinke osse.
Men nix han går bare.
Jeg har sådan noget pulver man kan drysse over maden så har en meget stærk fiskelugt, men det har ingen virkning.

Måske du kunne prøve at købe en prøvepose maincoon kitten, det er min kræsne dreng helt vild med, men det alm rc kitten, næ tak.
Ellers har du været godt omkring og forsøgt en masse, jeg ville prøve evt. lidt tun i vand eller makrel i tomat, for det lyder som om han har en form for kvalme.

MVH
Gitte

Quanti - Øv altså. Pøj pøj ved dyrlægen i morgen.

Jeg synes du også skal prøve med a/d - bare ikke hver dag, hvis han synes om det - for det er ikke fuldfoder.
Råt hakket oksekød kan man ofte få billigt med høj fedtprocent.

Og så må du ellers igang med divs prøver af både tørt og vådt.

Men god idé også at få dyrlægen til at kigge på ham, men igen … spørg lige til de andre i kuldet :slight_smile:

Han har lige spist en skive hamberryg altså en pålægsskive.
Samt en med kødpølse.

det der har kunnet tricke min perser, dengang hun var sløj var rc babycat mousse…og jeg blándede A/D i, fordi hun virkelig ikke spiste ret meget…da det var værst tvandsfodrede jeg hende med A/D blandet med KMR…hun blev sløj efter en udstilling…jeg tog hendes til vetten for at få antibiotica, mandag morgen…jeg fik 3 sprøjter med hjem med morfin…da det godt kan tricke dem til at spise…jeg tvandsfodrede så et par dage og gav kun 1X morfin…

jeg håber din misling snart får smag for maden…det er bare så rædselsfuld for os mennesker, når vores kræ ikke vil spise…jeg føler med dig…
kram

:uha:

Morfin til en kat, der bare er lidt sløj?

Hvad med hytteost og torskerovn - lunet lidt i microovn ??

Den med morfin til en lidt sløv kat sætter jeg også ??? ved, hvorfor lige morfin ?

ja, jeg fik 3 med hjem…og de 2 ligger her endnu…hun ville ikke spise…jeg rensede næse, med saltvand på klud, for at hun kunne lugte maden…men nej…så gav jeg hende 1 inj. (er uddannet til det) og derefter gik det bedre, dagen efter var hun okay igen