Tynd killing

Morfin til en kat, der bare er lidt sløj?[/quote]

JA…en killing på 13 uger skal ikke bare selv komme over det…og jeg vil til enhver tid forsvare min handling…jeg gav trods alt kun 1 inj.

Det er nu ikke, hvorvidt du er uddannet til at give injektioner - det har jeg forstået.
Men at give en kat med “herpes, calici eller hvad det nu har været” morfin, er mig så inderligt imod :rock:
Jeg har haft udbrud af begge dele her i huset gennem tiden og et kuld killinger var rigtig syge. Men jeg kunne aldrig drømme om, at give dem morfin. Og det undrer mig da også, at din dyrlæge giver den slags medicin til ganske almindelige kattesygdomme.

Både hytteost og torskerogn er prøvet uden held. :frowning:

Undskyld jeg lige spammede tråden :sorry:

Komme over hvad?
Morfin helbreder da vist ingen sygdomme :rock:

ja vetten kunne hverken konstatere Herpes eller Calici… men sløj var hun…med feber… og i dag er hun 5 måneder og har krudt i måsen…tror ikke hun har taget skade af den “hårde” behandling

hun fik jo også antibiotika…ved 1. besøg

morfin helbreder ikke noget andet end smerter, dog kan det give turboappetit

jeg synes du nedgør mig, læs venligst alle indlæg, så du får detaljerne med

Klart nok … Herpes og calici kan kun konstateres ved laboratorietest, men eftersom 90% af luftvejssygdommene skyldes en af ovenstående, er det et nærliggende gæt.
Nej, naturligvis har hun ikke taget skade - ingen tager skade af en gang morfin - men det betyder da ikke, at det er noget man bør bruge.

Men jeg kan tydeligt fornemme vi er milevidt fra hinanden her, så jeg trækker mig fra denne diskussion :rock:

Det ville jeg så mene, at de godt burde kunne :slight_smile: Det kan godt være, der er lidt arbejde i at få dem til at spise, men så længe man får mad og væske i dem, skal de nok klare sig :slight_smile:

[quote=haneben;480926]
jeg synes du nedgør mig, læs venligst alle indlæg, så du får detaljerne med[/quote]

Jeg nedgør dig absolut ikke!
Jeg stiller spørgsmålstegn ved den behandling, der er givet - det er noget helt andet.

Sorry er i søde at lade være med at ødelægge tråden, jeg syntes ikke den diskution er nødvendig her ! :frowning:

[quote=Vivi_Fletcher;480935]Klart nok … Herpes og calici kan kun konstateres ved laboratorietest, men eftersom 90% af luftvejssygdommene skyldes en af ovenstående, er det et nærliggende gæt.
Nej, naturligvis har hun ikke taget skade - ingen tager skade af en gang morfin - men det betyder da ikke, at det er noget man bør bruge.

Men jeg kan tydeligt fornemme vi er milevidt fra hinanden her, så jeg trækker mig fra denne diskussion :rock:[/quote]

dit valg…jeg har det godt med at se min killing med bål i rumpen, uanset behandling…

Jeg skal nok stoppe, men faktisk synes jeg ikke det er OT her.
Der bliver jo skrevet som et forslag til dig, at du kan give morfin for at fremme appetitten - noget du da bør forholde dig til.

Enig med Vivi…vi giver jo bare vores erfaringer videre, det er op til den enkelte at vælge at gøre brug af det

klart klART men det andet syntes jeg ikke om, sorry…

SÅ har vi været hos dyrlægen, Xander har fået taget blodprøve.
Men alle tal var normale, dyrlægen mente ikke han var mega tynd.
Han fik taget levertal, nyretal, kalium og 2 andre men alt var normalt.
Han har fået en sprøjte med antibiotika, og binyrebarkhormon for at kickstarte hans appetit, det sås nogengange at have en virkning på småt spisende katte.

[quote=Quanti´s;481181]SÅ har vi været hos dyrlægen, Xander har fået taget blodprøve.
Men alle tal var normale, dyrlægen mente ikke han var mega tynd.
Han fik taget levertal, nyretal, kalium og 2 andre men alt var normalt.
Han har fået en sprøjte med antibiotika, og binyrebarkhormon for at kickstarte hans appetit, det sås nogengange at have en virkning på småt spisende katte.[/quote]

Jeg håber, der hurtigt kommer gang i appetitten :kryds::kryds::kryds: Men nogen katte forbliver småtspisende (som f.eks. Galliano, der vægtmæssigt snart bliver overhalet indenom af Fanny).

Men jeg syntes bare 1,9 kilo for en killing på 5 mdr det er skutte ikk meget… :frowning:
Mico som er 1 ½ mdr yngre vejer det samme…

[quote=Quanti´s;481185]Men jeg syntes bare 1,9 kilo for en killing på 5 mdr det er skutte ikk meget… :frowning:
Mico som er 1 ½ mdr yngre vejer det samme…[/quote]

I stedet for at sammenligne med en anden kat, som jo kan have en helt anden kropsbygning, vokser hurtigere eller andet, ville jeg nok hellere se katten “for sig selv”.
Har han fremtrædende knogler?

Ja man kan mærke hele hans skelet. NU er han jo ret pelset, men alle knogler stikker ud… :frowning: når man mærker på ham.

Det hjælper altid hvis man kan huske hvad man selv gør - da det stod på skrev du binyrebarkhormon - nu skriver du morfin - hvad gav du engentlig?

Og helt ærlig - så er begge rigtig dårlige råd på en killing at videregive. Sund fornuft havde været bedre!