Tynd mave

Siden i går aftes har vore lille 7 uger gamle killing haft tynd mave:prut:. Det er ikke det rene vand; men mere som remoulade. Det er ikke grønt eller gult men “alm” i farven. Og det lugter også som normalt (det lugter aldrig af roser:tihi:)
Jeg har måtte klippe hendes pels i området omkring “nummeren” fordi, afføringen har det med at “klistre fast” der:ups:. Hun er semi…

Hun er frisk og legesyg og snaksagelig:thumbup:. Så jeg går ud fra, at det er et godt tegn.

Vi har ændret foder fra noget “møg” (Whiskas) til Iams over den sidste uges tid. Men jeg har husket at ændre det gradvist… Så tænker at det ikke burde være pga. foderet:S???
Hun er den eneste af de i alt 5 killinger, som har dårlig mawse… Derfor tror jeg heller ikke, at det er pga foderet??

Jeg har KUN givet dem alle kogt vand siden i morges i stedet for vand direkte fra hanen:ok:.

Er der andet, jeg kan gøre for at hjælpe maven tilbage på rette spor? Eller, bør jeg kontakte dyrlægen? Sidstnævnte spørger jeg kun om, fordi jeg ikke ved, om det er noget, man skal rende til dyrlægen for, når hun nu er frisk og ellers vel-fungerende:øhmm:. Vi mennesker kan jo også få “pistol-skid”:fløjte::tihi: i et døgns tid, uden at vi behøver søge læge…

Hvad råder I til?

Min bengal havde også dårlig mave da jeg fik ham , men dyrlægen sagde til mig giv ham noget surmælks produkt (jeg har givet cultura ) det hjalp på min killing … Plus han vi gav ham kylling som jeg har dampet i ovnen , de to ting som dyrelægen sagde har hjulpet min killing…
God bedring til den …

får lille mis vådmad ?

[quote=skeem;261042]Min bengal havde også dårlig mave da jeg fik ham , men dyrlægen sagde til mig giv ham noget surmælks produkt (jeg har givet cultura ) det hjalp på min killing … Plus han vi gav ham kylling som jeg har dampet i ovnen , de to ting som dyrelægen sagde har hjulpet min killing…
God bedring til den …[/quote]

Tak for tippet. Vil lige prøve med Cultura, inden jeg kaster mig over kyllingen:thumbup:

De får tørkost, som de kan nippe af fra madskålen, når det passer dem. Og så drikker de stadig i “baren”, når ellers mormis tillader - hvilket nok kun er 2-3 gange om dagen nu:ups:

Vi fik af vide med kyllingen , at vi skulle pakke det i staniol og stege det på den måde for ved at koge det i vand så fjerner man mange gode ting fra kyllingen …

Ja, det lyder faktisk logisk nok:thumbup::ok:. Er det kun en hel kylling, I tilberedte sådan - eller feks også kyllingestrimler??? Her I huset tilbereder vi nemlig aldrig en hel kylling. Jeg KAN bare ikke stå med sådan et lig-brækkesig:ups::ups::ups::ups::ups:

hvad er det for noget tørkost fra Iams de får ? for der er mange der ikke er begejstrede for andre varianter end hairball (som i øvrigt er god mod tynd mave) for det kan selvfølgelig være det og det kan også bare være dårlig mave og så er det væk i morgen…

Det er den lilla pose; den der er beregnet til killinger. Med kylling. Mormis får også af det, fordi hun ammer…
Min veninde har fortalt mig, at Iams ikke er så godt???-surrender

Jeg har også hørt det med iams … Sidste gang jeg avet kylling til dem der havde jeg købt overstykker med skind, så de var skåret ud… det skal helst være lår eller andre udskæringer med skind for det fedt har de godt af.
Jeg gør det på samme måde med fisk efter det dyrelægen har sagt og det er et STORT HIT her hjemme mine katte er vilde med det…
Ville komme med et forslag af foder jeg har brugt et tysk foder der hedder leonardo … Det er et super foder … Min dyrelæge har sagt god for fodret har haft en pose med for at vise hvad der var i … han siger også mine katte er utrolig flotte i pelsen og har flotte tænder…

Lige en ting mere jeg bager kyllingen på 190 grader varmluft i ca 50 min …
Fisken samme grader der tager jeg med finger lige og spreder LIDT vand over den bager den i lukket staniol som kyllingen i ca 15 min…

[quote=minekatte;261061]Det er den lilla pose; den der er beregnet til killinger. Med kylling. Mormis får også af det, fordi hun ammer…
Min veninde har fortalt mig, at Iams ikke er så godt???-surrender[/quote]

der er mange herinde der holder sig langt væk fra Iams - og nøjes med deres hairball variant som er god mod dårlig mave…

RC babycat / RC kitten og Feline porta kitten og Hills kitten er nok de mest brugte herinde vil jeg gætte på… jeg var selv på RC-holdet da mine første 4 var bebser

Jeg kender ikke indholdet af Leonardo, men hvad foder angår, har jeg ikke den store tiltro til dyrlægerne. De fleste af dem sælger fx glad og gerne Specific, der indeholder store mængder korn.

Mht dårlig mave, er det altid et problem, når det er mindre killinger.
Jeg ville forsøge at få fat i noget Probiocin (det er Zoolac beregnet til kat).

Lidt skånekost som kylling eller fisk kan måske gøre det, men ellers kan du gå over til Iams Hairball i en kort periode til maven er på plads.

Leonardo har ikke alle de mærkelig ting som du skriver… Jeg er meget kritisk med mit foder …
Kender flere der har prøvet leonardo , der er blevet glade for det som jeg er der er ikke mange forhandler her hjemme med det. En ting som jeg har lagt mærke til der er ikke meget i katte bakken, de fælder ikke så meget og så lugter det faktisk godt det foder, syntes mange slags foder luget-brækkesig, men ikke det her…

[quote=Vivi_Fletcher;261096]Jeg kender ikke indholdet af Leonardo, men hvad foder angår, har jeg ikke den store tiltro til dyrlægerne. De fleste af dem sælger fx glad og gerne Specific, der indeholder store mængder korn.

Mht dårlig mave, er det altid et problem, når det er mindre killinger.
Jeg ville forsøge at få fat i noget Probiocin (det er Zoolac beregnet til kat).

Lidt skånekost som kylling eller fisk kan måske gøre det, men ellers kan du gå over til Iams Hairball i en kort periode til maven er på plads.[/quote]

Jeg har med held givet mine katte ½ paraghurt et par gange om dagen hvis der har værret myllerbæ :shithappens:

Det har altså hjulpet ret hurtigt… :ok:

[quote=skeem;261102]Leonardo har ikke alle de mærkelig ting som du skriver… Jeg er meget kritisk med mit foder …
Kender flere der har prøvet leonardo , der er blevet glade for det som jeg er der er ikke mange forhandler her hjemme med det. En ting som jeg har lagt mærke til der er ikke meget i katte bakken, de fælder ikke så meget og så lugter det faktisk godt det foder, syntes mange slags foder luget-brækkesig, men ikke det her…[/quote]

Hvad indeholder Leonardo da? - det er nok det eneste foder man ikke kan finde sammensætningen på on-line - lidt mærkeligt ikke?

Jeg har også prøvet det for mange år siden - det har åbenbart ikke gjort det store indtryk, for jeg husker intet om det

[quote=skeem;261075]Jeg har også hørt det med iams … Sidste gang jeg avet kylling til dem der havde jeg købt overstykker med skind, så de var skåret ud… det skal helst være lår eller andre udskæringer med skind for det fedt har de godt af.
Jeg gør det på samme måde med fisk efter det dyrelægen har sagt og det er et STORT HIT her hjemme mine katte er vilde med det…
Ville komme med et forslag af foder jeg har brugt et tysk foder der hedder leonardo … Det er et super foder … Min dyrelæge har sagt god for fodret har haft en pose med for at vise hvad der var i … han siger også mine katte er utrolig flotte i pelsen og har flotte tænder…[/quote]

Tak for dine gode ideer. Det må prøves:ok:

[quote=Battlestar;261080]der er mange herinde der holder sig langt væk fra Iams - og nøjes med deres hairball variant som er god mod dårlig mave…

RC babycat / RC kitten og Feline porta kitten og Hills kitten er nok de mest brugte herinde vil jeg gætte på… jeg var selv på RC-holdet da mine første 4 var bebser[/quote]

Øv øv, nu var vi lige så sikre på, at det var et godt foder, vi havde valgt:S…

[quote=Vivi_Fletcher;261096]Jeg kender ikke indholdet af Leonardo, men hvad foder angår, har jeg ikke den store tiltro til dyrlægerne. De fleste af dem sælger fx glad og gerne Specific, der indeholder store mængder korn.

Mht dårlig mave, er det altid et problem, når det er mindre killinger.
Jeg ville forsøge at få fat i noget Probiocin (det er Zoolac beregnet til kat).

Lidt skånekost som kylling eller fisk kan måske gøre det, men ellers kan du gå over til Iams Hairball i en kort periode til maven er på plads.[/quote]

Zoolac, det er det, man får ved dyrlægen, ik?

[quote=Doka;261105]Jeg har med held givet mine katte ½ paraghurt et par gange om dagen hvis der har værret myllerbæ :shithappens:

Det har altså hjulpet ret hurtigt… :ok:[/quote]

Tak for fiffet:ok: