Tyske dissidentklubber - hvordan er det nu lige?

I sidste kattemagasin, kom der info om, at FD ikke kan godkende stamtavler fra WCF …

Men er der andre klubber, som FD ikke vil lave stamtavler fra?

Jeg har anbefalet en Fifé opdrættet, at købe en kat hos en opdrætter, som er medlem af www.catclubgermany.de/ ** Cat Club Germany e.V.

Har vi registreringsudfordringer med denne klub?

Jeg har engang købt en kat i Tyskland, som muligvis havde aner tilbage til den klub - og der måtte jeg fremskaffe stamtavle kopier, hvis jeg ikke ville nøjes med den udstedte RIEX tavle, som ca. 2/5 tom stamtavle

Katten nåede aldrig at blive brugt i avl, da den pludselig døde - men ville vi reelt kunne få en tavle eks, hvor der kun var kattens navn, og så resten tom eller? ved ikke lige om jeg formulerer mig, så kan forstå hvad jeg mener

Hilsen Heidi

Heidi - Prøv at tage et kig i bladet igen på formuleringen.
Det er ikke stamtavler fra WCF der er problemet, men fra den dansk afdeling CozyCatClub… :slight_smile:

Mht klubben så tror jeg at du skal prøve at spørge avlsrådet (er det ikke dem?) om det… Jeg kender ikke klubben af hverken navn eller noget, men kan også se at den kun lige knap er et år gammel :slight_smile:

Men så vidt jeg ved så ja, man kan risikere en tom stamtavle - og vist evt. også at katten skal udstilles og godkendes for at få en RIEX stamtavle… Meen mon ikke nogle af de kloge på det felt kan svare bedre og mere korrekt :),

åhhh det er kun den danske klub…ja det står der faktisk også

jo avlsrådet kan spørges, men tænker nogle må kunne her, så jeg ikke belaster avlsrådet med " jeg vil bare gerne blive ´klogere" spørgsmål…

så håber der er nogle der har lyst og kan svare, men ellers tusind tak Eva

[QUOTE=Con Meo;781912]åhhh det er kun den danske klub…ja det står der faktisk også

jo avlsrådet kan spørges, men tænker nogle må kunne her, så jeg ikke belaster avlsrådet med " jeg vil bare gerne blive ´klogere" spørgsmål…

så håber der er nogle der har lyst og kan svare, men ellers tusind tak Eva[/QUOTE]Da Katteklubben afholdt deres opdrætterseminar i Kolding fik vi at vide, at alle spørgsmål var velkommen hos avlsrådet. Marianne sagde i hvert fald, at hun ikke ville æde hos, hvis vi sendte hende en e-mail omkring spørgsmål til udenlandske klubber og stamtavler derfra. :slight_smile:

[QUOTE=Con Meo;781912]jo avlsrådet kan spørges, men tænker nogle må kunne her, så jeg ikke belaster avlsrådet med " jeg vil bare gerne blive ´klogere" spørgsmål…

så håber der er nogle der har lyst og kan svare, men ellers tusind tak Eva[/QUOTE]

Du har ret, men tilgengæld er det jo dem der kan give det mest korrekte svar på om de accepterer stamtavler derfra :slight_smile:
Og det var så lidt :slight_smile:

Hej Maibritt - tusind tak for info - tænker du må tænke på Marinne Scheifert Thorsen måske? hun er også et utrolig venligt og velvilligt menneske, så måske skulle jeg spørge hende af - er meget faktisk ikke særlig interesseret i at anbefale folk noget, som kunne give udfordringer senere…

enig Eva - jeg hader bare at belaste …

[QUOTE=Con Meo;782029]Hej Maibritt - tusind tak for info - tænker du må tænke på Marinne Scheifert Thorsen måske? hun er også et utrolig venligt og velvilligt menneske, så måske skulle jeg spørge hende af - er meget faktisk ikke særlig interesseret i at anbefale folk noget, som kunne give udfordringer senere…

enig Eva - jeg hader bare at belaste …[/QUOTE]

:S Hmm

det er fru thorsen ja - og send hende trygt en e-mail.

[QUOTE=Con Meo;782029]Hej Maibritt - tusind tak for info - tænker du må tænke på Marinne Scheifert Thorsen måske? hun er også et utrolig venligt og velvilligt menneske, så måske skulle jeg spørge hende af - er meget faktisk ikke særlig interesseret i at anbefale folk noget, som kunne give udfordringer senere…

enig Eva - jeg hader bare at belaste …[/QUOTE]Ja, det er dén Marianne. Hun er sådan et sødt menneske. Så send hende en mail, og hun vil svare hurtigst muligt. :slight_smile:

det centrale er vel mere om tavle fra andre klubber lever op til registreringsregler hos FD:

[I]…stamtavlen, som minimum, indeholde følgende information om katten:

  • Kattens navn og opnåede titler
  • Fødselsdato
  • Køn
  • Registreringsnummer
  • Komplet originalt stambogsnummer incl. det registrerende forbunds identitet
  • Race/farve/mønster som EMS kode ifølge genotypen. (Mht. fæno-typen, se artikel 5.1.1)
  • Opdrætterens navn
  • Information om fire (4) generationer af forfædre forud for den aktuelle kat.

Information om forældrene skal som minimum indeholde:[/I] [I]

  • Forældrenes navne og opnåede titler
  • Komplette originale stambogsnummre incl. det registrerende forbunds identitet
  • Race/farve/mønster som EMS kode.
  • Identifikationskode (se artikel 3.4)

Information om yderligere forfædre skal som minimum indeholde:[/I] [I]

  • Navne og titler
  • Komplet originalt stambogsnummer incl. det registrerende forbunds identitet
  • Race/farve/mønster som EMS kode[/I]

http://www.felisdanica.dk/index.php?LanguageID=1&SectionID=115&ContentID=329

Hvorfor kalde dem ‘dissidentklubber’ ? Dissident mod hvad?

De er vel bare klubber som ikke er under FIFé :slight_smile:

[QUOTE=Musashi;782198]
Hvorfor kalde dem ‘dissidentklubber’ ? Dissident mod hvad?

De er vel bare klubber som ikke er under FIFé :)[/QUOTE]

Ja, men mange af de klubber er jo ofte udsprunget fordi de ikke har været enige i eller tilfredse med de store organisationer, og derfor har søgt at skabe deres egen, med eget formål og vedtægter. På den måde er brugen af udtrykket dessident vil ikke helt ved siden af? :slight_smile:

Nogen gange er det altså bedre ikke at sige noget.

Oh yes, tak Dorte :thumbup:

hvordan skal jeg forstå din reflektion?

hilsen Heidi

Hej Cute and Classic
i 94 hed det dissidentklubber, og hvorfor har jeg faktisk aldrig overvejet…men ja, hvis det er Fife der er Verdens ældste organisation, så er de andre jo faktisk dissidenter…

Men for mig er det ligegyldigt hvad de kaldes, bare de gør det bedste der står i deres magt for et stykke kvalitetsarbejde.

Hilsen Heidi