Tyson problemer med forben

Kære jer
Min skønne Tyson på snart 2 år er begyndt at halte… :frowning: han gjorde det for halvanden måned siden i et par dage og så gik det over igen ( jeg gav ham fred og ro fra andre dyr og små børn, gik ikke til dyrlægen)
Nu er han begyndt igen, det er højre forben, han støtter på det men halter, jeg har prøvet at mærke/trykke og lave bevægelser på benet, mærket på ryg og over alt på hans krop, han reagerer ikke så det virker ikke til han har smerter, eller måske har han, men han siger ikke boget til mine ukyndige undersøgelser :upside_down_face: har har intet i trædepuderne, klør eller andet, han spiser, drikker og besørger som vanligt, hvis det fortsætter bliver det dyrlægen, jeg er heldigvis beordret hjemmearbejde de næste 2 uger, så han er under konstant observation.

Er der nogen herinde der har prøvet lignende eller har gode råd/ideer? Dyrlægen kører jeg til hvis det fortsætter, men udover det, har i nogle gode råd :thinking:

Tak :slightly_smiling_face:

Hvis han var min ville jeg for en sikkerheds skyld få røntgenfotograferet for at udelukke spondylose - eller få øje på noget andet. Det ville være meget usædvanligt på så ung en kat, men jeg har oplevet det på en 3 årig hun, der var tydeligt halt og havde ondt, uden at vi rigtigt kunne finde “stedet”. Men det kunne vi så, da hun blev røntgenfotograferet.
VH
Susanne

2 Likes

Enig - halthed kan have mange årsager, at det stort set er irrelevant, hvad andre har oplevet i den sammenhæng.
Jeg har bla. haft en 13-års kat med gigt i albuen og en 4-års, der drattede 4-5 m ned på betongulvet i laden - begge haltede, men ingen af de referencer er formentlig relevante i Tysons tilfælde. :wink:

Og så lige helt generelt: Dyr halter typisk for at aflaste, og dermed undgå den smerte, de oplever ved ikke at aflaste - så halthed i sig selv er oftest tegn på smerte…

2 Likes

Tak :heart_eyes:

Jeg undrede mig også fordi det nu er anden gang, jeg tænkte at han være kommet til skade i leg med vores vuffer, men nu tror jeg det må være noget andet siden det er 2. Gang.

Tak for jeres svar :smiley:

1 Like