Tzatziki - HJÆLP

Nu er jeg i gang med at lave tzatziki til imorgen, men jeg er blevet i tvivl om hvor meget hvidløg der skal i 1kg græsk yoghurt???

Så meget du synes smager godt … Jeg ville nok bruge ca. 4 fed, måske et par stykker mere, både yoghurten og agurkerne tager en del af smagen - og jeg er meget glad for hvidløg! :slight_smile:

Jeg ville bruge et helt solohvidløg - mindst :smiley:

Jeg elsker hvidløg, har brugt 5 fed, nu får den lov at trække natten over, men det virker som om at det bliver en krasbørstig satan, håber godt nok at Annies gæster er lige så vild med hvidløg som jeg :tihi:

Ih, den glæder jeg mig til at smage! :savle:

Æv, jeg vil også have tzatziki…

Damn… jeg har lige brugt to store fed til ca 300 g youghurt… må hellere advare om pastasalaten i morgen så :smiley:

Tzaziki skal altså smage af hvidløg!!! :thumbup: så du har sikkert ikkë brugt for meget :slight_smile:

Du kan da bare aflyse din aftale og så møde op hos Annie… jeg er sikker på at der nok kan blive plads til dig også :slight_smile:

Iiih… Jeg bliver helt sulten:savle:

Det ville jeg også gerne, men det er pokkers langsommeligt og besværligt at komme fra Skibby til Tårnby på en lørdag :frowning:

Ja, Pia - hvis du er med det offentlige, så ville jeg personligt nok opgive på forhånd… kan forestille mig at der vil være tal eom noget nær en dagsrejse :wink:

Men så skal vi nok fortælle, hvordan Julies tzaziki smager :slight_smile:

To timer

Tak :smiley:

:savle:

Hvis du kan komme til Slangerup, kan du køre med mig :wink:

Julie - alt det hvidløg du har hjemme, skal i :tihi:
Man kan (næsten) ikke komme for meget hvidløg i tzaziki

[QUOTE=Vivi_Fletcher;623986]Julie - alt det hvidløg du har hjemme, skal i :tihi:
Man kan (næsten) ikke komme for meget hvidløg i tzaziki[/QUOTE]

Især ikke, hvis man skal til tandlæge dagen efter :muhaha:

Mmm, hvidløg… Kæresten er alligevel taget til en pløjemark i Roskilde, så der kan rigtig frådses :smiley:

Shiiit… Den smager slet ikke nok af hvidløg her til morgen, hmm nu har jeg smidt næsten et helt ekstra hvidløg i, så må vi se hvad der sker :kryds:

Julie - Husk i øvrigt at salt forstærker smag - også hvidløgssmagen :slight_smile:

Og ih, hvor er jeg misundelig over at jeg ikke lige bor på sjælland… Killingenus, kattegale, Ann K’s lækre salater og tzatziki… det er næsten for meget at gå glip af :surrender:

Meldingen er, at den smagte lidt af hvidløg, så nødredningen havde hjulpet og den er sikkert rigtig god imorgen :smiley: